Można określić "zawód" postaci w postaci stałego sztonu. Np glina zawsze podczas wykonywania gliniarskich czynności jest traktowany jakby wydał 1 szton.
Trzeba oczywiście określić granice zawodowych czynności. Żeby nie okazało się, że solo włamuje się do sieci z kopa :P
Jest taka mechanika Scales. Tam gracz określa na ile i jak dobrze wykonał zadanie. Myk polega na tym, że na początku gracz ma 10 pkt Dharmy. Może wydać 2-5 na raz. Im więcej tym lepiej wykonał zadanie. Ale kazdy wydany punkt dharmy zmiana się w punkt Karmy. (Suma dharmy i karmy zawsze = 10). Karma to "złe" punkty, powodujące pecha. Gracz wydaje je tak jak Dharmę, ale im więcej Karmy wyda tym większe nieszczęście mu się przydarzyło. Każdy wydany pkt Karmy zmienia się w punkt Dharmy. I tak w koło. Wydanie 5 pkt Karmy zabija postać, ale zmienia innej postaci/postaciom 5 pkt Karmy w Dharmę. 4 pkt karmy wyłączają z danej sceny postać, nieprzytomna itd.
Jakby co, miałem gdzieś na dysku rozpiskę kosztów co można zrobić za określone ilości punktów. |