Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-03-2014, 17:18   #48
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki
„Cytadela Syriusza”
zaprasza na

wtorkowe
Spotkania z Fantastyką


1 kwietnia: Gamifikacja - jak rzeczywistość staje się grą cyfrową?– dr Radosław Bomba (start: 18.30)
Gamifikacja opiera się na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w praktykach społecznych, które wcześniej nie miały wiele wspólnego z grami i graniem. Proces ten w ostatnich latach stał się niezwykle dynamiczny i popularny. Gamifikacji podlega praca, edukacja, a nawet działania zbrojne. Dlatego też niektórzy twierdzą, że zjawisko to jest fenomenem charakterystycznym dla współczesne kultury. Gamifikacja jednak ma dużo starszą tradycję, dlatego też współczesne jej przejawy określam mianem gamifikacji 2.0. W swoim wystąpieniu zastanawiam się również nad potencjalnymi konsekwencjami procesów gamifikacyjnch, analizując konkretne przejawy i systemy gamifikujace, staram się określić możliwe drogi rozwoju tego fenomenu.

8 kwietnia: Ciekawostki z dziejów budowy nowoczesnej Japonii, czyli jak konfederacki CSS Stonewall stał się "Kotetsu"- pierwszym pancernikiem cesarskiej floty – Marcin `Indiana` Waciński
Nowoczesna Japonia rozpoczęła swój marsz ku potędze w drugiej połowie XIX w., a dzieje postępu technicznego w tym kraju, także w dziedzinie wojskowości, to niekiedy dość nieprawdopodobne historie. Miłośników wojny secesyjnej, steampunka i kultury Japonii zapraszam na wycieczkę do XIX w.

15 kwietnia: Sztuczna Inteligencja - czy to możliwe– Krzysztof `Celt` Nowacki
Temat sztucznej inteligencji funkcjonuje już od ponad pół wieku. I mimo początkowych wielkich nadziei oraz słynnego twierdzenia ojca SI - Alana Turinga, że do końca XX wieku uda się stworzyć program, który będziemy mogli określić tym mianem, niestety nie udało się go stworzyć. Niektórzy twierdzą, że jesteśmy już blisko osiągnięcia tego celu. Ale czy na pewno tak właśnie jest? Jakie trudności uniemożliwiają nam nadal osiągnięcie tego celu? A może jednak stoimy właśnie na progu stworzenia programu, który będzie wypełniał wszystkie założenia Sztucznej Inteligencji? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w czasie mojej prelekcji.

22 kwietnia: Miecze, katany, zbroje - mity i rzeczywistość – Ziemowit `Ziemek" Karłowicz
Na prelekcji prelegent opowie publiczności o najczęściej popełnianych przez pisarzy fantasy i autorów gier fabularnych błędach dotyczących opisów broni, zbroi i walki. Poza zwyczajowym „glanowaniem” Sapkowskiego poruszy także wiele innych, ciekawych i zazwyczaj ignorowanych problemów.

29 kwietnia: Filozofia w „Niebezpiecznych wizjach” – Sylwia `Arganthe` Wilczewska
Omówienie elementów filozoficznych zawartych w opowiadaniach składających się na "Niebezpieczne wizje" Harlana Ellisona w kontekście historii samej antologii i stojącej za nią koncepcji.

Wszystkie spotkania odbywają się w każdy wtorek w lokalu Stowarzyszenia
przy ul. Lwowskiej 12 w Lublinie i rozpoczynają się o godzinie 18.00. Około 19.00 rozpoczyna się prelekcja, dyskusja lub konkurs. Spotkania kończą się o godzinie 22.00. W trakcie ich trwania można dokonywać wypożyczeń z prowadzonej przez nas Biblioteki. Prowadzimy również ożywione dyskusje, udzielamy odpowiedzi na pytania związane z szeroko pojętą fantastyką i gramy w przeróżne fantastyczne gry!
WSTĘP WOLNY!
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem