Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-04-2014, 01:05   #1
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
[Star Wars] Edge of the Empire - nowe SW od FFG

Temat poświęcony produktom Star Wars od FFG. Dyskusje, wrażenia, spekulacje.

Kliknij w miniaturkęKliknij w miniaturkę

Uniwersum Star Wars doczekało się już swojej kolekcji różnych wydań i mechanik, można nawet dyskutować o wyższości d6 nad d20, ale tutaj:
http://lastinn.info/science-fiction/...-autorski.html (Star Wars RPG: d6, d20 czy może autorski?)

Tymczasem Fantasy Flight Games wydało nową odsłonę gwiezdnej sagi.
Nawet na forum powstała pierwsza sesja na tej mechanice (no z grubsza, bo w praktyce symboliczna) o tutaj:
http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...ka-sabaka.html

Chętni mogą też przeczytać quickstarta (tak jakby): http://www.fantasyflightgames.com/ff...un%20LoRes.pdf

Kilka słów o mechanice:
- Uniwersum nie ma sensu tłumaczyć, choć podręczniki z osobna skupiają się na pewnej grupie postaci. I tak Edge of the Empire koncentruje się na graniu przemytnikami na Zewnętrznych Rubieżach. Kolejny (age of rebelion) dotyczyć będzie zapewne rebelii i tak będą trzaskać kolejne moduły (wyczuwa podstawkę imperialną i exile jedi). To ma swoje plusy, bo unikamy bogactwa urodzaju tylko podręcznik sugeruje, że w tym systemie jesteśmy jak Han Solo, a któżby nie chciał być jak Han Solo?
- Galeria postaci nie ogranicza się do przemytników, w archetypach mamy też łowców nagród, najemników, techników, medyków (ogólnie cywilów) a nawet wrażliwych na Moc. Choć materiału dla postaci z Mocą jest bardzo mało. Każdy archetyp ma też wstawkę jak grać, co może być pomocne.
- Mechanika używa kości z obrazkami zamiast cyfr czy oczek, niestety nadal trzeba je sumować. Ale takie wróżenie z piktogramów nawet ma swój urok. Piktogramy oprócz powodzenie/porażka zawierają też "fuksy", które można przehandlować na dodatkowe korzyści fabularne (typu wytrącenie broni, wynegocjowanie lepszej ceny).
- Postać mechanicznie tworzy się w oparciu o "klasy" postaci, które determinują umiejętności i talenty. Choć można mieszać klasy i właściwie można szybko zrobić dość wszechstronnego bohatera. Każda klasa ma swoje drzewko rozwoju z talentami. Choć talenty czasem mało inspirujące. (też powtarzają się pomiędzy klasami)
- Fajnym patentem są zobowiązania [obligation] postaci, czyli mechaniczny zapis jej zaszłości z przeszłości, albo innych obowiązków. W założeniu przed każdą sesją MG rzuca na zobowiązanie, by sprawdzić czy coś z utrapień postaci nie pomiesza drużynie szyków w tej sesji. Ciekawy sposób by historia postaci wpływała jakoś na kampanię.
- Są jeszcze metażetony (ale któż ich nie ma w tych trudnych czasach), czyli punkty, którymi gracz może wpływać na los. (punkty przeznaczenia)
-

Tyle na początek. Temat otwarty do wszelkich dyskusji, byle na temat i niech moc będzie z wami.
 
__________________
Efekt masy sam siÄ™ nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 12-04-2014 o 17:26.
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem