No właśnie, poszedłem się przesiąść na lepszą maszynę i lepsze łącze żeby napisać coś podbnego. Mi to głównie chodziło o elastyczność danego systemu. Załóżmy, że postać zanim zajęła się tym_co_robi_teraz pomogała w winiarni. W systemach typu WFRP (i o podobnej mechanice) nie ma żadnego problemu żeby dopisać postaci umiejętność np. winiarstwo lub nawet rozbić to na kilka umiejętności. W tym wypadku nawet nie trzeba tworzyć jakiś konkretnych zasad co do tego, co daje nowostworzona umiejętność, wystarczy, że gracz i MG wiedzą w jaki sposób gracz ją nabył, co ona mniej więcej odzwierciedla. W DnD raczej cięzko jest takie coś zrobić (jest to niemożliwe ?) bo niby z jakiej racji postać na dostać feata lub pare skill pointsów za darmo, inni gracze też będą coś chcieli...
A z tym samurajem to jakaś ciężka sprawa, nie znam się na L5K. ;]
__________________ "A flame which never dies, but brightens with the passing of time." |