Postacie są dość znaczącymi osobami w świecie, gdyż zapewne nie raz już wyruszały poza miasta, czy to same, czy w grupie. Już ten fakt sprawia, że są wyjątkowe w pewien sposób.
Co do punktów to wygląda to następująco:
- cechy:
4,3,3,2,1
- umiejętności:
3,2,2,1,1
Te wartości przypasowujecie do cech i umiejętności.
Umiejętności tworzycie sami i muszą być one oparte o jakąś cechę (np. bójka-Hart, Łuk-Zwinność, Historia-Umysł itp.)
Oczywiście róbcie to z głową, aby nie powstawały umijki w stylu "ważenie eliksiru nieśmiertelności", czy inne w tym guście.
W sumie zapomniałem wspomnieć kilka słów o Lampie Sferycznej.
To jak już pisałem wynalazek Alberta Westerwelda, waszego pracodawcy i najlepszego przewodnika w mieście.
Lampa jest na poły magicznym przedmiotem, który przez wielu uważany jest za dzieło plugawe i natchnione przez złe duchy. Część ludzi jednak dostrzega w nim szansę na powrót ludzkości do potęgi i przegnanie Pomroki.
Lampa składa się z metalowego, ażurowego szkieletu i specjalnych kamieni połączonych za pomocą ścieżek ze szczerego złota. Kamienie, które są źródłem światła w lampie są trudno dostępne i poza Westerweldem niewiele osób wie, gdzie i jak je zdobyć. Kamienie świecą różnym światłem od żółtego, poprzez czerwony do niebieskiego. Mają też one jedną przykrą właściwość. Mianowicie często kamienie wydają z siebie upiorne wycie przypominające krzyki torturowany lub strasznie cierpiących ludzi. Jest to jeden z powodów dla których wielu uważa je za coś złego, czy też przeklętego.
Lampy są bardzo drogie i niewiele osób może sobie na nie pozwolić. Tylko Westerweld zna sekret ich konstrukcji, choć chodzą słuchy, że sprzedał on swój patent radzie miasta. W mieście można kupić wiele podróbek, które świecą i wyglądają podobnie jak lampu Westerwelda, ale nie ma gwarancji, że zadziałają na Pomrokę. |