Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-05-2014, 17:40   #1
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
[D&D FR] [Opowieści z Królestwa... ] Dawno, dawno temu...

Witam w rekrutacji do kolejnych Opowieści

Wstępniak do sesji.

Tym razem sesja będzie trochę inna niż zwykle.
Oczywiście rekrutacja jest taka sama jak zawsze - kilometrowa


  1. Po pierwsze - na potrzeby pbf zostanie przełożony wymyślony przez Nightcrawlera i innych MG scenariusz sesji live, który rozgrywamy obecnie na żywo.
  2. Toteż po drugie - tadam, tadam - sesja będzie od zera do bohatera, ale PRAWDZIWEGO BOHATERA, czyli aż do - mam nadzieję - klas prestiżowych (o ile dożyjecie). Awanse będą w miarę szybkie (jak na mnie i pbf - błyskawiczne) - zależne od odgrywania solo, ale też od osiągnięć drużyny.
  3. Po trzecie, sesja będzie długa - zajmie nam ze dwa lata jak nic (na żywo prowadzimy rotacyjnie, więc scenariusz się rozrasta o misje poboczne, których nie musicie się podejmować).
  4. Po czwarte więc drużyna nie będzie duża. Nie daję limitu przyjęć, bo zawsze go przekraczam, ale zapomnijcie o 10-12-osobowej grupie. 6-8 osób to absolutne maksimum.
  5. Po piąte, co chyba oczywiste, tym razem nie przyjmę osób nowych na forum, początkujących, znikających, ze złymi opiniami (będę pytać innych MG), których nie lubię osobiście albo w sesjach (jeśli nie wiesz czy należysz to którejś z tych kategorii to spytaj, nie gryzę). Sesja będzie długa, potrzebuję drużyny stałej, stabilnej, z odpowiednią ilością czasu na rozmowy z NPCami i grzebanie w docach. Za to bardzo mile widziane są panie - a raczej bohaterki płci żeńskiej, bo coś nieurodzaj mam kobiet w sesjach (chyba mnie LIczki nie lubią ).
  6. Po szóste drużyna będzie zróżnicowana. Nie chcę, żebyście robili postać pod drużynę, bo na tak długi okres musicie mieć coś, czym wam się będzie dobrze grało. Po prostu uprzedzam, że tym razem będę zwracała uwagę na balans profesji w drużynie. Natomiast każda profesja znajdzie w sesji coś dla siebie, nawet ta najbardziej udziwniona.
  7. Po siódme, będziecie się dużo przemieszczać i wypełniać misje w różnych lokacjach. Miasto, wieś, góry, las, doliny, równiny, podziemia, może nawet i morze… Warto więc zwrócić uwagę na atuty i umiejętności nieużywane zwykle w sesjach. Macie też na początek małą podpowiedź od MG - nieumarłych będzie jak mrówków
  8. Po ósme, liczę że uda nam się stworzyć sesję z jednej strony dynamiczną, z drugiej jednak mocno storytellingową, z elementami światotworzenia i relacji wewnątrzdrużynowych. Nie żeby to się nie wykluczało wzajemnie, no ale… wierzę w Was
  9. A po n-te będziecie grać -set lat przed wydarzeniami z kampanii, czyli nie ma opcji dołączenia potem tą postacią gdziekolwiek indziej. Może co najwyżej być czyimś przodkiem.
No, jak doszliście aż tutaj to dość ględzenia i czas przejść do konkretów.





KARTA POSTACI:
  • System: D&D 3.5;
  • Dostępne podręczniki: Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi, Zapomniane Krainy: Opis świata, Przewodnik Gracza po Faerunie. Oprócz tego Unearthed Arcana do konsultacji, żebym wiedziała co tam pozmienialiście.
    Inne oficjalne dodatki - jeśli ktoś się baaardzo uprze i przedyskutuje z MG. Udziwnienia mogę “ukarać” dostosowaniem poziomu. Oczywiście potem, przy rozwoju postaci, korzystamy już z kompletu oficjalnych podręczników (z wyj. Magic Items Compendium, które banuję).
  • Forma karty: tylko i wyłącznie Myth Weaver - proszę się od razu zarejestrować i udostępnić mi kartę (nick Sayane), ponieważ będę z udogodnień MW dla MG korzystać w czasie sesji.
    UWAGA: Featy rasowe, regionalne, flaws i inne opisy rzeczy niestandardowych wklejajcie od razu w kartę (tam jest dużo miejsca na notatki); nie będę ich potem szukać bóg wie gdzie.
  • Historia: w google doc (w dowolnej formie), avatar postaci podlinkowany. Mniej niż na dramatycznych zwrotach akcji (w ogóle może ich nie być) zależy mi na poznaniu postaci. Historia jest też dla mnie próbką stylu gracza (zwłaszcza jeśli go nie znam) i tego, czego mogę się po nim spodziewać. Niemniej jednak nie musi być kilometrowa, nawet strona starczy - byle konkretna.
    Można korzystać z podanych NPCów z wyjątkiem tych z *, oraz, oczywiście, tworzyć powiązanych ze sobą bohaterów.
    Mile widziany mały glosariusz NPCów itd. na końcu historii.
  • Materiały o świecie:
    Lokacja startowa.
    Bohaterowie Niezależni.

    Czas
    : wiosna roku 1358 DR.
    Zaczynacie na ziemiach Królestwa (południowe podnóże Grzbietu Świata), ale dawno, dawno temu (zanim Królestwo powstało), więc nie potrzebujecie wiedzieć o nim nic ponad to, co w podanym wyżej poście.
    Potem będziecie podróżować coraz dalej na północ, do Icewind Dale - tu będę korzystać z oficjalnego dodatku na temat lokacji (Legacy of Crystal Shard), więc jeśli ktoś potrzebuje informacji o konkretnych lokacjach lub ludności na terenie Doliny to zapraszam do mnie.
    Nie musicie pochodzić z Ybn (choć bardzo ułatwi Wam to zahaczenie się o fabułę), ale musicie przebywać w mieście z jakiegoś powodu w momencie rozpoczęcia sesji i mieć tam jakiś interes.
  • Poziom:
    1 - rasy bez dostosowania poziomu;
    0 - rasy z dostosowaniem poziomu (obojętnie jakim). 0 czyli bez klasy! Będziecie adeptami, uczniami, terminatorami - jak zwał tak zwał. Kupujecie ekwipunek, rozdajecie atrybuty i PW jak wszyscy, jednak pełną klasę otrzymacie dopiero po pierwszym lvl-upie. Potem awansujecie sukcesywnie. Takie uproszczenie, żeby nie bawić się z dostosowaniami poziomu czy efektywnym poziomem postaci.
  • Wiek: dowolny. Postać nie musi być pełnoletnia (pełnoletniość w D&D to 15 lat); może być dzieckiem, dziadkiem, babcią (pamiętajcie, że zmiany w atrybutach zaczynają się dla człowieka od 35 r.ż.), można grać nie swoją płcią.
  • Point Buy: 32 pkt;
  • PW: pełna kość;
  • Rasa: dowolna z FR: Opis świata lub FR Players Guide (na końcu są Lesser versions of races with level adjustment). Przy nieludziach musicie wybrać podtyp. Inne wynalazki - do konsultacji. Żadnych pół, ćwierć i trzy czwarte smoków, ani magicznego ognia.
  • Klasa: dowolna. Tym razem przyjmę nawet mnicha; wieloklasowców oczywiście też (awansować będą “na równo”). UWAGA: żadnych psioników! Strawię mnicha, ale tego czegoś nie.
    Ponieważ postacie będą sukcesywnie awansować, a wiem, że niektórzy lubią planować mechanikę z myślą o prestiżówkach od samego początku można negocjować atuty, umiejki i inne niestandardowe rzeczy z różnych dodatków.
  • Charakter: dowolny. Pamiętajcie o implikacjach mechanicznych i fabularnych charakteru złego oraz o tym, że będę wymagać jego odgrywania. Nie przeszkadzają mi konflikty czy morderstwa w drużynie, więc można sobie pofolgować.
    UWAGA: Chciałabym, żeby każdy pomyślał też nad swoją rolą w grupie. Zapewne naturalnie wyłoni się jakiś lider lub liderzy, do których trzeba będzie się ustosunkować, a częste podróże sprawią, że liczne interakcje w drużynie będą naturalną częścią sesji. Nie będzie to stricte sesja drogi jak Opowieści II, ale po części na pewno.
    • Wady: każda postać musi mieć minimum jedną słabości/ułomność/flaw (jak zwał tak zwał) z dodatku Unearthed Arcana. Ale UWAGA: bonusowy feat można wziąć tylko wtedy, jeśli się weźmie dwa flawy (przy jednym nie).
    • Rysy: każda postać musi mieć od jednego do trzech przymiotów charakteru. Trochę ubarwimy bohaterów Pamiętajcie jednak, że trait musi się łączyć sensownie z osobowością bohatera.
  • Złoto do wydania: 500 sz.
    Nie kupujcie koni i mułów, chyba że chcecie mieć własnego, osobistego, charakternego wierzchowca z imieniem, lub jest to Wam potrzebne do historii. Ekwipunek kupujecie z w.wym. podręczników. Nie dostajecie ekwipunku standardowego dla profesji, musicie wszystko nabyć za podane złoto
    Podawajcie ceny oraz wagę przy tworzeniu ekwipunku (po polsku). Zróbcie go w docu (w karcie można oczywiście, jeśli ktoś chce), ponieważ i tak będę go wymagać w panelu sesji, więc bez sensu żebyście pisali dwa razy;
  • Wiara: bóstwa faeruńskie żyjące przed 1358 r. W historii proszę zaznaczyć, jeśli ktoś jest wierzący-niepraktykujący. Nie planuję co prawda, żeby chodzący po ziemi bogowie wchodzili Wam w drogę… ale kto wie. Przy paladynach mile widziany ktoś z triady (Helm-Torm-Tyr), ale z innymi nie będzie oczywiście problemu;
Wymagania:
  • umiejętność czytania ze zrozumieniem (warunek sine qua non!);
  • systematyczność i zaangażowanie;
  • samodzielność i kreatywność;
  • nie zniechęcanie się marudzeniem MG i nadawaniem Wam głupich ksywek;
  • czas by wchodzić w interakcje z innymi graczami, oraz udzielać się na google docu.
Tempo:
5/2, czyli 5 dni dla Was, 2 dla mnie. Google doc obowiązkowy. 3 nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że gracz zostaje usunięty z sesji, a postać uśmiercona. Nie przewiduję przekazywania BG innym; najwyżej dodatkowy dobór. Zgłaszając się do sesji automatycznie zgadzasz się na jej warunki, więc reklamacji nie przyjmuję.
Lojalnie uprzedzam, że jeśli ktoś jest mało aktywny, to mało także ode mnie wątków dostaje, bo nie mam się o co zahaczyć. Wiem, że to poważna wada u MG i błędne koło, no ale cóż…

Mechanika:
Kto u mnie grał wie, że gracze muszą pilnować używania zawartości karty, natomiast ja specjalnie w niej nie grzebię i czasem porzucam przed monitorem. Was mechanika nieco ogranicza w działaniach - mnie nie. Możecie spotkać dowolne stworzenie występujące lub niewystępujące w podręcznikach, które może zrobić dowolną rzecz, która przyjdzie mi do głowy. Niemniej jednak scenariusz (jako że live) na pewno będzie bardziej niż innej Opowieści zbalansowany pod względem skali wyzwania potworów i zadań (nie będzie już smoków na 1 lvlu, chlip ) i będziemy rzucać kośćmi nie tylko w walce.
Bardzo pilnuję także realistycznych pierdółek typu: ilość jedzenia, wody, strzał, złota, naprawy ekwipunku, składników do zaklęć, snu, strachu, bólu, zmęczenia, itp. (tak, siku też ).

Jednak będziecie mieć też zwyczajowe bonusy - im lepszy opis, pomysł i kombinowanie, tym większa szansa, że coś się Wam uda, nawet jeśli mechanicznie mogłoby to nie przejść. Proszę więc puszczać wodze fantazji i kombinować. Mimo to sesja nie będzie taka luźna jak Visena II - nie życzę sobie kontrolowania zachowania znaczących NPCów przez graczy, oraz wpływania na zachowanie innych BG bez konsultacji ze mną lub z właścicielami postaci. Sesja bardziej będzie przypominać kampanię niż WL.

Kontakt:
  • PW
  • GG: 1715432
  • Mail do udostępniania doców (z opcją edycji, żebym mogła nanosić ewentualne uwagi) m.manterys[at]gmail.com (do korespondencji mailowej sayane[at]o2.pl)
Zarówno w mailach jak i na gg proszę się podpisać nickiem z LI!

Termin nadsyłania kart: 18.05.2014.
Start sesji: do 26.05.2014 (lub wcześniej, jeśli wcześniej ogarnę karty). Wiem, że niezbyt wygodnie tak na sesję i wakacje odpalać rekrutację, no ale trudno.
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 13-05-2014 o 16:24.
Sayane jest offline