Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-05-2014, 11:03   #3
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
REALIA

Zima w Dolinie Lodowego Wichru ma sie tak do ybnowej jak syberia do polskim zim, więc miejcie to na uwadze w opisach. To nie jest jakieśtam -10; odczuwalne -10 robi sam lodowaty wiatr, od którego dolina wzięła swoją nazwę. Śnieg leży przez 7 miesięcy w roku, a lato jest bardzo krótkie -prawdziwa wiosna wybuchnie w przyszłym miesiącu. Woda w potokach jest lodowata, a kąpiel w którymkolwiek z jezior to pewna śmierć z wychłodzenia.

Dolina to w większości stosunkowo płaska tundra z niewielkimi wzniesieniami czy zagłębieniami. Trudno tu znaleźć zarówno osłonę przed wiatrem jak i opał do ogniska (tak że pali się np. wysuszone odchody reniferów, co nie powinno waszych nie-miejskich bohaterów ani dziwić, ani brzydzić). Najwyższym punktem w Dolinie (nie licząc Grzbietu Świata oczywiście) jest góra - Kopiec Kelvina - a najbliższym lasem ten między Good Mead a Bryn Shander - więc kawał drogi od Was. Tak to wygląda z tamtej strony:


Polowania są żmudne i zajmują wiele godzin, więc w czasie podróży ciężko być samowystarczalnym, trzeba dźwigać jedzenie na grzbiecie, a wodę pozyskiwać ze śniegu. Prócz reniferów niewiele jest zwierzyny płowej, za to wiele drapieżników chętnych, by zrobić sobie posiłek z podróżników.

Od Drogi Królów do Dekapolis prowadzi szlak (gdzieśtam pod śniegiem kiedyśtam była dobrze udeptana droga) równoległy do Caravan's Trail w stronę jeziora Redwaters i Dougan's Hole. Miasteczko było dawniej bardzo dobrze nastawione do Ybn gdyż dzięki niemu - a raczej karawanom ciągnącym z południa - dostało wreszcie szansę na rozwój, której wcześniej nie miało, jako że jest pod względem handlowym i gospodarczym najgorzej położonym ze wszystkich Dziesięciu Miast. Dzięki temu jednak nie dotarła tam armia Kessela.

Oficjalna mapa Dziesięciu Miast i okolicy.







UDŹWIG


Zerknęłam jeszcze na Wasze panele po zdobyczach i zakupach, i hm... Chyba warto Wam uświadomić pewien szczegół. Z jednym wyjątkiem nie jesteście Varem. Wasze konie też nie są Varem. A nawet jakby były, to i tak niektóre miałyby ciężko (pamiętajcie, że mają jeszcze niewielkie worki z paszą, przecież porostów nie jedzą).

Tutaj macie tabelkę z udźwigiem - wiadomo, że nie liczymy co do grama, ale ciężki ekwipunek jest nieporęczny i spowalnia Waszą wędrówkę.

A light load for a light horse is up to 75 kg; a medium load, 150 kg; and a heavy load, 220 kg. A że 50-80 kg to średnia waga dorosłej osoby...

Wielkość obrazka została zmieniona. Kliknij ten pasek aby zobaczyć pełny rozmiar. Oryginał ma rozmiar 619x628.

Przykładowo: racja podróżna waży 0,5 kg. x 14 dni x 7 osób (o ile pamiętam Harard deklarował, że to dla całej drużyny, ale liczę to tylko jako zasoby obiadowe ) = 49 kg. Do tego garnki i inne metalowe badziewie, nie licząc reszty ekwipunku... Przy sile 8 Burro powinien pełzać pod jego ciężarem. Już pal sześć statystyki, ale na zdrowy rozum.

BTW. niektórzy nie mają żarcia wcale... Tego od maurów nikt sobie nie wpisał...

Inny przykład. Shando ma 2 6-litrowe baryłki z oliwą. Siłą rzeczy muszą być przytroczone do siodła. Dodając resztę ekwipunku... jak on jedzie, jak kieruje koniem? Umiem jeździć konno i jakbym myślała tak nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Jeśli ktoś chodzi w zbroi cały czas to te dodatkowe 20-30 kg na plecach również robi różnicę i pod koniec dnia jest zmachany jak po maratonie.

Miejcie to na uwadze, pliiiiz. Nie każę Wam się teraz rozbierać, ale na przyszłość trochę logiki w tym fantasy nam nie zaszkodzi




MAGIA


Przypominam zasady odnawiania zaklęć:
  • Kapłan, druid: muszą medytować godzinę, ale nie muszą mieć 8h odpoczynku. Jeśli ominą wyznaczoną porę modłów muszą to zrobić możliwie jak najszybciej, Jeśli kapłan/druid nie uczyni tego przy pierwszej nadarzającej się okazji może to zrobić dopiero następnego dnia.
  • Czarodziej: 8h odpoczynku o dowolnej porze (brak aktywności fizycznej i umysłowej, z rozmową włącznie) + 1h medytacji i lektury zaklęć.
  • Zaklinacz, bard: 8h odpoczynku + 15 min medytacji lub śpiewu.

 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 13-02-2015 o 23:05.
Sayane jest offline