Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-05-2014, 22:16   #3
JJ
 
Reputacja: 1 JJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znanyJJ wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Someirhle Zobacz post
Szczerze mówiąc, jeśli chodzi o mechanikę, to ciężko wymyślić coś nowego i właściwie lepiej sobie wypuścić setting pod jakąś już istniejącą, choćy pod stare dobre d20. Czy warto robić własny setting? Rozejrzyj się, czy wśród wszystkich twoich pomysłów jest coś, co naprawdę by go wyróżniało - jeśli nie ma, to albo to stwórz, albo sobie odpuść. Tu też niełatwo o prawdziwe nowości, a prawda jest taka, że rpg rządzi się nieco innymi prawami niż książka czy film, więc prawie to samo, ale nowe, nigdy nie będzie równie popularne, co stare i sprawdzone.

Ale może zacząłem od pupci Mańci strony - po co właściwie jest ci potrzebny własny system? Dla samej radości tworzenia? Chcesz pograć z kolegami? Wydać i sprzedać?

Co do tego, od czego zacząć, to jeszcze raz - od tego szczególnego czegoś, co ma twój system wyróżniać. Przeważnie najlepiej chyba od świata gry, na tej podstawie stworzyć motywy przewodnie rozgrywki i z tego wyciągnąć pasującą mechanikę. No chyba że twoim pomysłem jest właśnie mechanika - wtedy zupełnie odwrotnie. Ale najpierw pomysł. Bo zwykłe skomplikowanie i szczegółowość już porządnie przemielono i na tym polu raczej nie da się zabłysnąć.

Powiedzmy, że twoim pomysłem jest postapo w Polsce - w sumie jest to coś w miarę ciekawego. Tylko teraz co takiego ciekawego jest w postapokaliptycznym Śląsku, w stosunku do szerokich przestrzeni, przygód drogi i stosunkowo łatwiejszego dostępu do broni w ZSA z Neuroshimy, albo szalonej rzeczywistości Afterbomba, gdzie trwa światowa wojna z kosmitami i komuchami przy pomocy technologii rodem z poł. XX wieku?
Witam!
Po Twojej wypowiedzi jeszcze bardziej nic nie wiem . W sumie nie wiem od czego zacząć . Jakoś za bardzo nie lubię prowadzić się znanymi już "kanonami" (może pare wyjątków). Wolę stworzyć coś samemu. Co do świata to się zastanowie - bo co ciekawego jest w chowaniu sie po zapleśniałych kanałach?? Co do samej gry - będzie dla kolegów , bądź gry na forum , nie dla pieniędzy. Jeszcze jedno pytanie : Co dokładnie znaczy termin "setting" ?
Pozdrawiam
 
JJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem