Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-06-2014, 11:40   #92
Autumm
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
No to po kolei.

Opinie o historii bardzo proszę pisać, zawsze warto wsłuchać się w głosy graczy Na pytania zadane w wątku będę regularnie odpowiadała, potem zbiorę je i też umieszczę w materiałach do sesji jako FAQ.

Cytat:
jesteśmy przytomni czy zamrożeni w chłodziarkach Cryo?
Część drogi - w obrębie znanego świata - statek pokonuje napędem konwencjonalnym, potem skacze i znów wlecze się długo prędkością międzygwiezdną (paliwa jest tylko na jeden Jump). Do momentu skoku - tydzień/dwa jesteście przewożeni "na żywca", potem zamrażani i budzeni dopiero na miejscu. Tak więc o nauce zapomnijcie

Cytat:
Np. jak bardzo różnorodna stała się ludzkość? jak poważne mutacje?
W sensie kulturowym - bardzo. Możesz wymyślić dowolny sposób rządów, dowolną kulturę, religię, społeczeństwo - i znajdziesz to w Imperium. Oczywiście należy pamiętać, że długie rządy jednej władzy i w miarę równy poziom technologiczny "zunifikowały" społeczeństwo całego wszechświata do pewnego minimalnie wspólnego poziomu.

Co do mutacji i zmian. Harlanie dbali o "czystość" rasy i tępili "mutantów"...ale także poczynili duże postępy w technologii medycznej, która wyrównywała szanse i leczyła choroby. Krótko mówiąc - ludzkość jest zróżnicowana tak, jak pozwalają jej na to wrodzone geny - są ludzie niżsi, wyżsi, o różnych kolorach oczu, skóry, różnych przystosowaniach w budowie etc. ale nie bardziej niż to, co znamy z Ziemi. Żadnych różowych włosów czy trzech ramion. Wyjątkiem są psi +, ale wyglądem też zbytnio nie odstają od ogółu populacji.

Oczywiście "kulturowe" i technologiczne modyfikacja - bionika, cybernetyka - są używane czy to do celów lepszego przystosowania, czy wyłącznie estetycznych. Sami Harlanie - którzy, mimo wszystko, wciąż nadają ton światu - promują jednak ascetyczny styl i unikają głębokich zmian ciała.

Cytat:
coś o kulturze najważniejszych planet, jakieś ciekawostki?
W Travellerze piękne jest to, że można tworzyć własne światy. I tą możliwość macie - możecie sobie wymyślić prawie dowolną planetę, z której pochodzi Wasz bohater, tak samo jak organizacje, siły, ludzi, historię - wszystko się zmieści. Jedyną "daną" planetą jest Harla - jest to bogaty, industrialny świat, właściwie jedna wielka fabryka, posiadająca największe we wszechświecie stocznie i zakłady przemysłowe (na potrzeby mechaniki jest to świat typu Industrial, Rich). Reszta - to wasze pomysły

Cytat:
w ogóle "starożytny" klimat
Historia Imperium sięga setek lat wstecz, a historia świata - tysięcy. Mam nadzieję, że to jest odczuwalne. Coś jakby Rzym nie upadł i trwał do dziś

Aczkolwiek technologicznie jest to cywilizacja bardzo zaawansowana...Ze wszystkimi z tego wynikajacymu konsekwencjami.

Polecam dla klimatu takie pozycje jak komiksy "Kasta Metabaronów" czy "Biocosmosis" czy - trochę - RPG "Gasnące Słońca". Albo grę EVE Online.

Poziom technologiczny mamy w sesji nieco niższy, ale w/w pozycje dobrze oddają klimat olbrzymich galaktycznych imperiów-molochów.





Cytat:
na większość moich pytań jest odpowiedź w podręczniku
Świat jest niejako "autorką", z Travellera została zaczerpnięta ino mechanika, więc proszę sie za bardzo nie sugerować tym co tam jest. Wszystkie fabularne wątpliwości rozwiązujcie na tzw. zdrowy rozsądek i frajdę z grania (coś, co jest nielogiczne, ale ciekawe, ma pierwszeństwo nad logicznym, ale nudnym), a dopiero potem pytajcie MG.

 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 13-06-2014 o 12:16.
Autumm jest offline