Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-07-2014, 16:03   #4
Python
 
Python's Avatar
 
Reputacja: 1 Python jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skał
Takich uniwersalnych mechanik rpg już kilka istnieje. Wymienione tutaj GURPS, Savage World, czy choćby mechanika Świata Mroku, czy FATE.
Zawsze można się bawić w swoje rozwiązania, bo a nuż stworzysz coś nowego i będziesz miała jakieś świeże spojrzenie. Choć wielu twierdzi, że w tej materii zostało wymyślone już wszystko. To jednak moim zdaniem malkontencki, których nie warto słuchać i robić swoje.

Zastanawia mnie jednak jedno. Napisałeś bowiem:
Cytat:
Napisał Mal Zobacz post
Chodzi o to, że oni wszyscy chcą grać jednocześnie i mieć mniej więcej równe szanse na przeżycie i wspólną interakcję.
To jest nierealne, niezależnie od mechaniki. Chyba, że będziemy na siłę uśredniać cechy i umiejętności. Jak napisał już Colton takie coś nie ma racji bytu. Wiadomo, że taki półbóg jest lepszy z definicji w prawie wszystkim od zwykłego śmiertelnika. Nigdy więc nie będą mieli w miarę równych szans. Pomijam oczywiście tutaj fabularne połączenie wymyślonych postaci, bo to już byłoby dość karkołomne i surrealistyczne.

Polecam zatem przejrzeć istniejące uniwersalne mechaniki, dokładnie przeanalizować swoje cele i zamierzenia i zastanowić się nad tym, co dokładnie chcesz stworzyć, po co i dla kogo.
 
__________________
Pies po kastracji nie staje się suką.
"To mój holocaust - program zagłady bogów"
"Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor
Python jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem