Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-07-2014, 13:16   #1
Dalerius
 
Reputacja: 1 Dalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwuDalerius jest godny podziwu
[D&D 3.0/FR] Kłopoty we Wrotach Baldura

1. Historia miasta












Wrota Baldura, jedno z ważniejszych miast Wybrzeża Mieczy, leżą na
północnym brzegu rzeki Chionthar, około 70 km na wschód od jej ujścia, tuż przy Trakcie Nadbrzeżnym. Ta niezależna metropolia znana jest wszem wobec ze swej tolerancji, toteż wiele ras można tu napotkać, a jeno drowom i illithidom wzbrania się wstępu. Miastem rządzi czworo wielkich książąt, znanych również jako Rada Czworga. Dostąpienie rangi wielkiego księcia za zaszczyt jest poczytywane, a dokonać tego można niezależnie od rasy li płci. Nazwa tego miejsca pochodzi od imienia legendarnego żeglarza, Baldurana, co to kopę lat temu popłynął poza Evermeet w poszukiwaniu baśniowych wysp Anchorome, nazbyt wielu historyjek się nasłuchawszy. O dziwo, Balduran powrócił z opowieściami o dziwnej, rozległej krainie za morzami oraz z pokaźnym majątkiem, którego większa część poszła na budowę muru wokół rodzinnej miejscowości żeglarza. Gdy już swe pieniądze roztrwonił, raz jeszcze żagle postawił i wybył do odkrytej przez siebie ziemi. Nigdy już nie powrócił i nikt nie wie, jaki los go był spotkał. Zatoka rozkwitała, a w obrębie muru pojawiały się nowe budowle. Farmerzy, co to się już w środku nie zmieścili, wznieśli na południu własną ścianę wraz z bramą, wskutek czego mogli pobierać myto od wozów, które do miasta chciały wjechać. Kapitanowie, kamraci Baldurana, odmówili uiszczania myta, uparcie twierdząc, że wrota te są "Wrotami Baldura". Konflikt zakończył się przegraną nowobogackich kmiotów, a incydentowi temu Wrota Baldura obecne swe miano zawdzięczają. Czterech najstarszych kapitanów zostało władykami miasta. W żartach nazwali siebie książętami, lecz tytuł ten w kontaktach z okolicznymi możnowładcami wielce użyteczny się okazał. W późniejszych czasach metropolię dwa nawiedziły nieszczęścia. Wpierw w 1351 roku zaraza w mieście wybuchła, a w 1369 do najazdu sahuaginów pod wodzą Iakhovasa doszło.

Mieszkańców miasta nazywa się potocznie Baldurianami, nigdy zaś Balduranami, bowiem traktują to oni jako obrazę czci Wrót oraz pamięci ich założyciela. Jeśli wygląd Wasz jest Wam miły, nie zmuszajcie obywateli miasta, ażeby Wam twarzyczki przefasonowali.




Wrota Baldura były onegdaj dwoma miastami, do czego się wspomniani farmerzy przyczynili. Mur dzielił metropolię na stare i nowe miasto. Starówkę zamieszkują książęta, szlachta, zamożni kupcy i poszukiwacze przygód, którym Tymora łaski nie poskąpiła. Nowe zaś, wtulone w brzeg rzeki Chionthar, jest większe, lubo większość jego zabudowań z drewna wzniesiona została. Dzieląca Wrota ściana została z czasem rozebrana przez samych mieszkańców. Nie odbyło się to, rzecz jasna, oficjalnie. Cały proces trwał dobrych kilka lat, a rozpoczął się za sprawą obywateli, których domostwa do owego muru przylegały. Obecnie po ścianie nie został żaden ślad. To, gdzie biegła, można poznać jedynie po szlaku budynków, w których widać inne kamienie niż w pozostałych. Stary mur biegł po północnej stronie ulicy Sztormowego Cwału i po zachodniej stronie ulicy Wichrowego Galopu, aż do zatoki.


2. O wstępie słów kilka

Witam, szukam 3-4 graczy do wzięcia udziału w przygodzie we Wrotach Baldura. Będzie się ona toczyć w mieście oraz jego okolicach, więc typ city adventure. Początkowo sesja będzie miała charakter otwarty tzn. bez określonego wątku głównego. Wraz z biegiem czasu fabuła zacznie się nakreślać, (jak konkretnie tego nie zdradzę )ale na początku będą tu przede wszystkim wątki poboczne (graczy). Wasze postacie nie znają się, ale do ich spotkania dojdzie przy bramach miasta (tam zaczynacie grę). Rozgrywka będzie toczyła się na zasadach D&D 3.0, a charakter będzie raczej storytellingowy, aczkolwiek mechanika również będzie obecna. Tury będą trwały do 7 dni. Rekrutacja będzie trwać do 10.08, ale jeżeli przed terminem znajdzie się wystarczająca ilość ochotników, to może się zakończyć szybciej.

3. Co ma zawierać karta postaci?

Wasza postać zaczyna od 1 poziomu doświadczenia. Na start otrzymujecie 200 szt. złota na zakup ekwipunku.

1. Płeć
2. Rasa (dostępne rasy: Ludzie, Elfy, Półelfy, Krasnoludy, Gnomy, Niziołki i Półorki)
3. Klasa
4. Atrybuty (losujecie sami)
4. Charakter
5. Umiejętności
6. Atuty
7. Wiara
8. Wygląd postaci (krótki opis, może być zdjęcie)
9. Historia (w tym przeszłość postaci oraz przyczyny, dlaczego udała się ona do Wrót Baldura)

Kartę postaci wysyłajcie przez PW.

To wszystko. Zapraszam wszystkich zainteresowanych
 

Ostatnio edytowane przez Dalerius : 25-07-2014 o 13:47.
Dalerius jest offline