Witam wszystkich.
Może części z Was wpadł w oko mój niedawny temat o mechanice miecza dwuręcznego w Warhammerze, ale nie jest to temat o autopromocji.
Do rzeczy więc.
Czy ktoś z Was zna może system który choć stara się podejść do walki w realistyczny sposób (Głównie mnie interesuje broń biała, miotana i ewentualnie czarnoprochowa). Wiecie... system gdzie długi miecz nie jest bronią jednoręczną, miecze dwuręczne nie ważą milion, a do strzelana z łuku wymagana jest siła, nawet bardziej niż do machania żelastwem.
Albo oddana znaczna różnica długości broni podczas walki. Powiedzmy długi miecz vs gladius. W 95% przypadków taki pojedynek skończył by się bardzo smutno dla kogoś z gladiusem. Albo manewr odejścia krok w tył przy obronie, który czasem pozwala całkowicie i radośnie odsłonić się przeciwnikowi (sam tak kumplowi podczas sparingu robiłem od czasu do czasu
) i takie smaczki dla wymagających. No wita, rozumita...
System może być czysto historyczny, może być fantasy. Drugorzędna sprawa.
Troszkę sobie pogooglałem i trafiłem na dwóch faworytów:
The Riddle of Steel - Ciekawie się zapowiadający ale podobno dość mocno niedoskonały gdzieniegdzie.
Blade of the Iron Throne - Duchowy następca powyższego. Po latach ogrania przez fanów, postanowili oni naprawić RoF, ale że nie mieli praw autorskich stworzyli coś nowego, ale podobnego w działaniu do pierwowzoru.
Można kupić i podręczniki i PDFy, ale obrzucę ich dolarami nie wcześniej niż na jesieni...
Musze sobie przeczytać podręcznik do Monastyru, podobno pełne zasady walki są dość skomplikowane i dają sporo możliwości taktycznych. Grał tu ktoś w to? Pasuje do moich poszukiwań?
I konkretne pytanie na koniec. Znacie takie systemy? Może graliście w któryś z wymienionych przeze mnie? Albo coś podobnego do tego czego szukam?