Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-08-2014, 00:13   #19
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Tiras Marekul Zobacz post
Z prostej mechaniki mogę polecić Sword & Wizardry White Box. Banalniejszej mechaniki się znaleźć chyba nie da. Polecałem ją komturowi w temacie o sesji dla dzieci. W zasadzie tworzenie postaci polega na wylosowaniu współczynników i wyborze rasy oraz profesji. Nic więcej nie ma do roboty. Łatwo cokolwiek modyfikować, dodać swoje trzy grosze i zmienić by pasowało idealnie. My dodawaliśmy umiejętności. Przynajmniej dwie w których nasz bohater dostawał jakiś profit gdy je wykonywał.
O! Jak ktoś szuka prostoty to można pójść jeszcze krok dalej i wyżej (jakościowo) zaopatrując się w Original Dungeons & Dragons z 1974. Swords & Wizardy to nadal bardzo rozbudowane zasady ODnD mimo szumnych zapowiedzi o wzorowaniu się na tylko trzech podstawowych podręcznikach.

I też dobry materiał do czytania od takiej 'filozoficznej' strony. Skutecznie zniechęca do mieszania w mechanice i pokazuje jakie - znane z obsesyjnego turlactwa - DnD było odmienne w pierwotnym założeniu.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 10-08-2014 o 19:28.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem