wymyślenie MOTYWACJI (ekstremalnie ważne! dlaczego postać znalazła się w Steigerwaldzie z podobną sobie bandą dziwaków, dlaczego w ogóle podróżuje i para się poszukiwaniem przygód)
czeka Was już ostatni krok tworzenia postaci, czyli dodanie do świata pięciu zdarzeń / miejsc / postaci / czegokolwiek z historii Waszego bohatera. Jak ma to wyglądać? Dla przykładu, coś takiego (uwaga, przykłady z D&D / Dark Suna)
Żywa księga. Będąc królikiem doświadczalnym samego Króla-Czarnoksiężnika, oprócz bycia poddawanym licznym eksperymentom i torturom twoje ciało zostało pokryte tatuażami, których znaczenia nie rozumiesz. Obalenie Króla Kalaka oznaczało dla ciebie koniec niewoli, ale również utratę nadziei na zgłębienie znaczenia symboli w najbliższym czasie. Czy istnieją inne osoby oszpecone w ten sposób? Czy ktokolwiek poza tyranem jest w stanie rozwikłać zagadkę tatuaży?
Tułaczka. Bohater podróżował po Faerunie, chwytając się różnych prac, w których mógłby się wykazać talentem przywódczym i umiejętnościami bojowymi – najbardziej owocną współpracą z tamtego okresu była praca dla jednej z pięciu podniebnych kompanii - najemniczego Tundagu, pod dowództwem krasnoluda Kurkara Randreda. Od czasu opuszczenia klanu i udania się na samotną tułaczkę nie spotkał żadnego innego członka swej rasy – najczęściej współpracował z ludźmi i krasnoludami, od których to przyjął pewne nawyki i którzy ochrzcili go pseudonimem „Porucznik Jaszczur”.
Czyli, all in all, wymyślacie coś co Was interesuje i co chcielibyście zobaczyć w toku gry, opisujecie to na długość avatara i konsultujecie z MG.
Jeśli komuś zapomniałem napisać, wszystkie postacie dostają
level-up w postaci rozwinięcia +5 do każdej cechy dziesiętnej (czyli jako tako zaczynacie na 800 PD). Dalszy rozwój w trakcie gry będzie bezprofesyjny:
umiejętności i zaklęcia według zasad z pierwszoedycyjnego
Potępieńca (oczywiście zaklęcia uczynimy nieco tańsze, bo 500 ZK za jedno... wolałbym armię za to wynająć);
zdolności większość nie da się kupić (bronie specjalne i manewry typu błyskawiczne przeładowanie jeszcze jako tako, ale urodzony wojownik, itp. zdecydowane nie);
Magię i Ataki rozwijamy po odpowiednio po dobiciu do 1500 (drugi punkt Mag / A) i 3000 (trzeci punkt Mag / A) PD;
pedeki zwykle otrzymujemy na rozwinięcie określonych cech (limit rozwijania +40 od poziomu początkowego).
Jak ktoś chce coś dokupić za ZK (ceny podręcznikowe) - śmiało, tylko nie zapomnijcie poinformować mnie o tym na pw.