Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-09-2014, 09:09   #1
ObywatelGranit
 
ObywatelGranit's Avatar
 
Reputacja: 1 ObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnieObywatelGranit jest jak niezastąpione światło przewodnie
[Komentarze][D&D 3.5 FR] Płatne od ogona

W tym temacie będziemy komentować sesję, ewentualnie ustalać rzeczy, które tylko zaśmiecałyby wątek właściwej rozgrywki.

Zanim rozpoczniemy grę, chciałem omówić kwestie czysto techniczne. Warto żebyście rzucili okiem na te parę punktów, bo znajdą się wśród nich odniesienia do mechaniki gry.

1.Wygląd postów
Kształt graficzny postów jest mi zupełnie obojętny. Ważne, żeby były czytelne i nie dominował róż. Możecie podklejać linki do obrazków i muzyki, stosować kolory, kursywę, pogrubienie czy podkreślenie. Zostawiam to waszej inwencji.
2.Forumowe karty postaci
Raczej dla waszej, niż mojej wygody. Ja bazuję na tym co zamieściliście na Myth-Weavers, ewentualnie podesłaliście w innym formacie.
3.Avatary
Jak pisałem w pierwszym poście rekruty – są mile widziane, ale nie wymagane. Jeżeli nie macie obrazka, który by wam przypasował – wrzućcie cokolwiek co wam się spodobało i pozostaje w klimacie sesji.
4.Uzupełnianie ekwipunku
To co jest zapisane na karcie znajduje się w waszym posiadaniu. Pilnujcie tego, gdyż w tym względzie jestem dość rygorystyczny.
5.Zmiany na karcie
Zużycie magicznych przedmiotów, czarów na dzień, innych zdolności, czy spadek PW, to również wasza brożka. Do tego też przykładam uwagę, gdyż zapewnia to porządek w trakcie gry.
6.Awansowanie postaci
Gdy tylko opowiadanko zostanie zatwierdzone przez wszystkich graczy (albo w poniedziałek) będziecie musieli awansować swoją postać na drugi poziom. Obowiązują tutaj takie same zasady jak przy tworzeniu postaci – odnosi się to w głównej mierze do podręczników. Co do PW możecie albo wziąć połowę kości wytrzymałości +1 punkt na nieparzystych poziomach, albo rzucić kostką.
7.Rzuty
Wszystkie rzuty wykonuje MG – czyli ja. Chcecie bym zamieszczał wyniki w postach?
8.Zasady testów
Powszechnie stosuję zasadę 10 oraz zasadę 20. Gwoli przypomnienia: jeżeli niepowodzenie w teście nie ma negatywnych skutków (tzn. “nic się nie dzieje”) i sytuacja nie jest stresująca (stado koboldów w tle jest sytuacją stresującą) możecie zamiast rzutu k20 wziąć dyszkę. Zasada 20 do tych wymagań dokłada odpowiednią ilość czasu. Jeżeli nie zadeklarujecie zastosowanie którejś z tych zasad, wykonuję normalny test.
9.Testy umiejętności
Testy umiejętności stosuję na wniosek i z urzędu . Jeżeli chcecie wykorzystać swoją wiedzę, um. Sztuki przetrwania, czy też przeszukiwanie – możecie po prostu zadeklarować to w poście/komentarzach do sesji. Czasem będę testował umiejętności bez waszej woli, głównie wiedzę, spostrzegawczość i nasłuchiwanie.
10.Akcje typu swift i free, wykonywane poza inicjatywą
Mechanika DnD 3.5 przewiduje takowe. Gramy jednak w PBF i każdorazowe czekanie na deklaracje gracza niemożebnie rozwlekłoby grę. Jeżeli któryś z was będzie dysponował taką akcją, zadeklaruje ją na zasadzie warunkowej (jeżeli kobold mnie trafi to korzystam z czegoś tam), albo post factum – i wtedy zaedytujemy wcześniejszego posta (kobol mnie trafił, ale wtedy użyłem czegoś tam).
11.Sporne deklaracje
Przykład: trzech graczy deklaruje sięgnięcie po ten sam przedmiot. Kto podniesie go jako pierwszy? Ten, który wygra w teście zręczności.
12.Języki
Jeżeli nie zadeklarujecie korzystania z innej mowy, porozumiewacie się we wspólnym.
13.Myśli
Jeżeli nie zaznaczycie tego ~ tyldą, albo odpowiednim odnośnikiem: “- Ależ capi – pomyślał Rardas.”, albo nie skorzystacie z mowy pozornie zależnej, to wasza postać wypowiada dane słowa. Beware
14.Mechanika ogólnie
Wydaje mi się, że estetyczniej byłoby schować mechanikę w ten sposób:

Rozproszenie magii w wariancie obszarowym



Na ten moment to wszystko co przychodzi mi do głowy. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania – strzelajcie.
Jak tylko ostatecznie potwierdzicie opowiadanko siadam do pierwszego posta i zaczynamy grę.
 
ObywatelGranit jest offline