Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-09-2014, 16:22   #7
TomaszJ
 
TomaszJ's Avatar
 
Reputacja: 1 TomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputację
Broń, broń i więcej broni

Znów ostrzeżenie! Jeżeli wystarczy Ci dziesięcio-dwudziesto pozycjowa tabelka w stylu: Broń ręczna/Broń dwuręczna/Łuk/Kusza/Pistolet na wodę, odpuść sobie poniższe spoilery. Moi gracze uwielbiają broń, pewnie to coś pierwotnego czy inaczej, dlatego gnatów jest mnóstwo. W kryształach było tego dużo, ale tu jest KnT! Tu się rzuca - więc trzeba mieć na co!

CECHY BRONI


Bardzo defensywna - Broń bardzo dobrze nadaje się do parowania, ma +20% do testów.

Bardzo nieporęczna- Broń jest bardzo trudna w operowaniu - Atak jest obniżony o 20.

Bardzo Wolna - Przeciwnik, broniący się przed tą bronią dostaje +20%, zaś Ty używając tej broni do bloku masz także ten minus. Także Inic -20

Celność - Cecha broni dystansowych. Do testu trafienia liczony jest bonus +10%

Defensywna - Broń dobrze nadaje się do parowania, ma +10% do testów.

Delikatny materiał - broń jest krucha i w przypadku trafienia w twarde cele (metal, kamień drewno) traci cały dorzut z tytułu wysokości cech czy wykonanych manewrów.

Długa - Jedna z trzech długości, w zależności od sytuacji umożliwia to wykorzystanie "Wykorzystanie przewagi zasięgu".

Długie ładowanie (ilość rund) - Należy poświęcić odpowiednią ilość akcji w końcowej inicjatywie, by naładować tę broń.

Doskonale defensywna - Broń doskonale nadaje się do parowania, ma +30% do testów.

Duże kolce - broń zadaje dodatkowo rany od swoich kolców 9/15/18/19, niezależnie od właściwego ciosu i bez modyfikatorów za siłę, manewry itp. Rany od dużych kolców nie mogą być wyższe niż od właściwego uderzenia, choć po uwzględnieniu zbroi i odporności - już tak
(Przykład: W przeszywanicę uderzyła wekiera, Wyszła Lekka rana, plus Ciężka rana od Dużych Kolców. Rany od kolców obniżają się do lekkich - nie mogą być wyższe niż właściwe - i rozliczamy. Okazuje się że przeszywanica zatrzymała całość obrażeń obuchowych od wekiery, ale z kolców weszło wszystko!)


Dwuręczna - broni należy używać oburącz, dla osób o Sile 100+, Broń dwuręczna staje się półtoraręczną.

Ekspercka - Nie dla laika: Aby nią władać musisz mieć 60% i więcej odpowiedniej umiejętności. Jeżeli tak jest, broń dodaje +5% do manewrów, a jeżeli nie - -20% do wszystkich testów przy pomocy tej broni!

Fatalna obrona - broń średnio nadaje się do parowania, jest -20% do testów.

Gotowość do strzału - cecha broni strzeleckiej. gdy strzelasz, masz +20% do wyniku inicjatywy końcowej.

Idealnie defensywna - Broń idealnie nadaje się do parowania, ma +40% do testów.

Karczująca - Ignoruje 1 punkt odporności lub pancerza istot roślinnych. +K10 do obrażeń zadanych w takie cele.

Kawaleryjska - Atakując konno piechura, ta broń liczy się jako dużo trudniejsza do obrony, wróg ma -20% do testu.

Krótka - Jedna z trzech długości, w zależności od sytuacji umożliwia to wykorzystanie "Wykorzystanie przewagi zasięgu".

Krusząca - Uderzając w kamień lub kamieną istotę ignoruje odporności i ma +K6 do obrażeń.

Leworęczna - Broń nie ma minusów za używanie jej inną ręką niż główna.

Małe Kolce - Gdy zadasz obrażenia tą bronią, dodatkowo zadajesz 1 kłute draśnięcie.

Myśliwska - Broń ma +20% do testów łowiectwa oraz ignoruje 1 punkt Twardej skóry i Grubej Skóry.

Narodowa (Plemię) - Jeżeli jesteś przedstawicielem tej nacji, masz +5% do WSZYSTKICH testów w użyciem tej broni.

Narzędzie (Zawód) - broń jest narzędziem w jakimś zawodzie, i jako taka nie nadaje się do sprawnej walki. Manewry Szermiercze są obniżone o 20%.
Z drugiej strony, umiejętność zawodowa może służyć do wykonania testu ataku, choć nie wpływa na inicjatywę oraz nie wykona testu obrony.
(Przykład. Spotkany kuchcik może zaatakować tasakiem ze swoją biegłością Kucharz, ale tylko to, na inne akcje nie ma to wpływu)

Nieparująca - bronią nie można parować ciosów.

Nieblokowalna - Tej broni można jedynie uniknąć lub zablokować tarczą.

Nieporęczna- Broń jest trudna w operowaniu - Atak jest obniżony o 10.

Oblężnicza - Cecha broni dystansowych. Broń jest przystosowana do strzelania w cele wielkości oddziału wojska, budynku czy potwora wielkości od +2 wzwyż. W innych przypadkach, nawet jeżeli trafi, to i tak na 60-90% spudłuje (ocenia MG).

Ograniczenia (Wartość) - Cecha tarcz. Podobnie jak zbroja, ta broń obniża twoją Zręczność a może i więcej.

Osłona (Lokacja, Wartość) - Cecha tarcz. Nie musisz nawet używać tej broni, by Cię osłoniła. Gdy cios wroga padnie na chronioną lokację, a ty zdasz jej procent - cios po prostu uderza w tarczę, nie w ciebie. Obrażenia są ignorowane, zaś tarcza jest zmuszona do wykonania testu wytrzymałości.

Parabola (Zasięg) - Cecha broni strzeleckich. Możesz strzelić poza granicę celności i siły pocisku, ale masz -100% do trafienia, a obrażenia rzucasz jeden raz wiecej i wybierasz gorszy wynik.

Podwójna - Broń używana parami. Jak długo walczysz, mając jedną taką samą sztukę w każdym ręku, obie są traktowane jakby były w ręku głównym, a atak i inicjatywa rośnie o 20%. Używana pojedyńczo, traci te bonusy i ma -10% do testów.

Pokrewna (umiejętność) - Bronią można władać także przy pomocy pokrewnej umiejętności, choć z -10% do testów. Przykładowo Halabarda jest bronią Pikiniera, ale można też jej użyć, korzystając z pokrewnej umiejętności Topornik z -10% do testów.

Półtoraręczna - broń normalnie używana oburącz, jednak można używać jej też w jednym ręku o ile Siła wynosi 60% i więcej. Jednorącz broń jest o klasę wolniejsza (Np. traci cechę Szybka, lub schodzi z Wolna na Bardzo Wolna)

Przeciwkawaleryjska - Atakując taką bronią konnego masz +20%. On z kolei ma -20% do umiejętności Kawalerzysta przeciwko dzierżącemu takową broń.

Przebijająca (Nazwa pancerza) - Pancerz wybranego typu chroni tylko w połowie (zaokrąglając w górę)

Przebijające pociski - Cecha broni strzeleckiej. Pocisk wystrzelony z tej broni ignoruje 1 punkt pancerza.

Rozbicie tarczy - jeżeli zmusisz tą bronią wroga do wykonania testy wytrzymałości tarczy, będzi on miał -20% do niego.

Rozrywająca - Jeżeli zadasz tą bronią przynajmniej lekką ranę (faktycznie, po odjęciu pancerza, wielkości itd) rzuć test Siły. Udany oznacza, że do wyniku K20, który uzyskałeś by zadać tę ranę możesz dodać jeszcze K8, a nieudany - K3.

Rozmiar (wartość rozmiaru) - większość broni ma rozmiar +0, czyli dostosowany do człowieka. Używając Siły 100%+ można używać broni o klasę większej z połową wartości testów i +30% do parowania przez przeciwnika.
W przypadku broni oblężniczych, które zwykle są większe, rozmiar determinuje też minimalną załogę, która jest wartości rozmiaru do kwadratu, i optymalną - czyli podwójną minimalną obsadę.
Przykład I: Kowalski jakimś cudem powalił ogra, ale złamał przy tym swój berdysz, a nadchodzi koleny ogr. Nagłym przypływem geniuszu wypija flaszkę z zrabowanym niedawno eliksirem i siła jego rośnie do 100! Łapie olbrzymią maczugę ogra, choć wie, że trafienie nią będzie trudne, gdyż jego Pałkarz spadł do 25%, zaś wróg dostał bonus +30% do obrony, ale z drugiej strony rany będą "ogrowe", gdyż broń ma wielkość nie "ludzką" 0, lecz 1.
Przykład II: Trebusz ma rozmiar 4, co oznacza, że każda wyrzucona na nim rana jest o 4 klasy wyższa w cel wielkości człowieka. Oznacza to też, że obsługiwać go musi co najmniej 16 osób, zaś, aby osiągnął optymalną celność i szybkostrzelność - 32.



Rzucana - bronią można celnie rzucać na odległość 1/4 Siły. W przypadku broni rzucanej drzewcowej należy dodać jeszcze +10 kroków do zasięgu.

Samoróbka - Broń raczej nie do kupienia, a jeżeli tak to za psie pieniądze. Wykonać zaś może ją każdy wojownik testem biegłości odpowiedniej broni lub Zrc -20%.

Silny Naciąg (Wartość siły) - Cecha broni strzeleckiej. Strzelić z tej broni wymagana jest właśnie taka siła. Jeżeli masz wyższą, obniż ją do takiej. Egzemplarze mistrzowskie mogą mieć siłę dowolną. Wartość siły to podstawa do wyliczenia bonusa do obrażeń.

Składana - nie można użyć Szybkiego dobycia. Poza dobyciem broni, jej rozłożenie trwa segment.

Słaba obrona - bronią niewygodnie się paruje, jest -10% do testów.

Szermiercza - Broń służy do zaawansowanej szermierki, dodając +10% do wszystkich manewrów. Dodatkowo Szermiercza broń ma Inicjatywę o 10% wyższą niż inna.

Szybka - Przeciwnik ma -10% do obrony przed tą bronią, chyba że dysponuje dłuższym zasięgiem

Toporna - Raz w rundzie można nią zaatakować, używając samej Siły zamiast biegłości. -20% do manewrów, ale jeżeli atak jest wykonywany bez "Ulepszeń", +10% do trafienia.

Ułatwiony manewr (Manewr Szermierczy) - +20% do manewru, jeżeli zaś używajacy broni go nie posiada, można użyć go na szystym 25%. Minusy do manewrów z tytułu innych cech nie liczą się do Ułatwionego Manewru)

Wojskowa - +10% do Podstawowych Ciosów i Ramię w Ramię.

Wolna - Przeciwnik, broniący się przed tą bronią dostaje +10%, zaś Ty używając tej broni do bloku masz także ten minus. Także Inic -10

Zadziory (wartość) - broń zahacza się w ranie, o ile została zadana przynajmniej lekka rana. do wyciągnięcia, za każdym ruchem zadaje dodatkowe "Powiększenie Rany" o odpowiednim procencie. Wyrwanie ostrza to taka sama rana, jaka została zadana, test Felczera lub Chirurga pozwoli wyjąć ją kosztem obrażeń 19/-/-/-.

Zwarcie - bronią można walczyć w bliskim zwarciu, w wodzie itp.


Broń: Nożownik
Nóż kuchenny (3 dr): Cięte (12/17/18/19, Szybki), Kłute (10,17,18,19). Pozostałe cechy (Nieparująca, Krótka, Zwarcie, Delikatna, Narzędzie[Kucharz, Rzeźnik]
Sztylet (8 Dk): Kłute (4/9/16/19), Cięte (7/13/17/19). Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótki, Zwarcie, Pokrewna [Szermierz])
Nawaja (1 dk): Cięte (8/13/16/19), Kłute (9/17/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Słaba obrona, Zwarcie, Składana, Karczująca, Narodowa [Storkia])
Prosty nóż (3dr): Cięte (11/16/17/19, Szybki), Kłute (9,17,18,19, Rzucana). Pozostałe cechy (Nieparująca, Krótka, Zwarcie]
Balisong (6 dr): Cięte (12/16/18/19), Kłute (10/17/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Zwarcie, Składana, Nieparująca, Narodowa [Yrgowie])
Brzytwa (3 dk): Cięte (8/15/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Składana, Nieparująca, Delikatna, Narzędzie [Golibroda])
Skalpel (25 dk): Cięte (7/17/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Nieparująca, Delikatna, Przebijająca skóry, Narzędzie [Medyk, Nekrolog])
Prymitywny nóż (?): Cięte (13/16/17/19, Szybki), Kłute (12/17/18/19). Pozostałe cechy (Nieparująca, Krótka, Zwarcie, Samoróbka, Delikatna]
Kindżał (15 dk): Cięte (8/14/17/19, Szybki), Kłute (7/14/19/19, Wolny). Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótka, Zwarcie, Narodowa [Kirdur])
Daga (11 dk): Kłute (3/7/16/19), Cięte (13/16/17/19). Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótki, Zwarcie, Narodowa [Altamaria])
Kukri (4 dk): Kłute (10/15/16/19 Rzucana), Rąbane (6/11/17/19). Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótki, Karczująca, Toporna, Narodowa [Ardnir])
Mizerykordia (16 dk): Kłute (2/9/16/19) Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótki, Zwarcie, Przebijający płyty, Ułatwiony Manewr [Przebicie zboji], Narodowa [Storkia])
Lewak (22 dk): Kłute (4/10/16/19), Cięte (8/14/17/19). Pozostałe cechy (Krótki, Leworęczny, Zwarcie, Ułatwiony Manewr [Błyskawiczny Blok], Narodowa [Szarzy Elfowie])
Łamacz mieczy (35 dk): Kłute (6/11/16/19), Cięte (10/15/17/19). Pozostałe cechy (Krótki, Leworęczny, Zwarcie, Ekspercka, Ułatwiony Manewr [Rozbrojenie, Złamanie Broni, Rozprucie], Narodowa [Szarzy Elfowie])
Stalowe obręcze (45 dk): Cięte (9/14/17/19). Pozostałe cechy (Podwójny, Krótki, Szybki, Nieparujący, Ekspercka, Rzucany, Ułatwiony Manewr [Cios Egzorcysty], Narodowa [Biali Elfowie])
Sztylet pięściowy (1 dk): Kłute (3/12/18/19). Pozostałe cechy (Krótki, Szybki, Nieparujący, Zwarcie, Toporny, Pokrewna broń [Pięściarz, Bójki Karczemne])
Sierp (7 dr): Kłute (10/12/17/19), Rąbane (10/12/17/19). Pozostałe cechy (Fatalna obrona, Krótki, Karczująca, Delikatny, Narzędzie [Farmer], Pokrewna broń [Topornik, Szermierz])
Saje (1 dk): Kłute (9/14/17/19). Pozostałe cechy (Podwójny, Krótki, Szybki, Zwarcie, Podwójny, Ułatwiony Manewr [Rozbrojenie], Narodowa [Biali Elfowie])
Hak rzeźniczy (1 dk): Kłute (15/17/18/19). Pozostałe cechy (Krótki, Nieparujący, Wolny, Rozrywający, Ułatwiony Manewr [Obalenie, Powiększenie rany], Narzędzie [Rzeźnik, Balsamista])
Katar (10 dk): Kłute (3/8/17/19), Cięte (6/11/18/19). Pozostałe cechy (Krótki, Szybki, Ekspercki, Zwarcie, Narodowy [Kirdur])
Katar nożycowy (45 dk): Kłute (3/9/17/19), Cięte (7/12/18/19). Pozostałe cechy (Krótki, Ekspercki, Zwarcie, , Ułatwiony manewr [Rozbrojenie, Rozprucie]Narodowy [Kirdur])
Nóż do rzucania (5 dr): Kłute (9/17/18/19), Cięte (15/17/18/19). Pozostałe cechy (Krótki, Rzucany, Nieparujący, Nieporęczny, Celność, Zwarcie)
Długi sztylet (20 dk): Kłute (3/8/16/19), Cięte (7/12/17/19). Pozostałe cechy (Krótki, Słaba obrona, Pokrewny [Szermierz])
Tygrysi pazur (1 dk): Kłute (10/17/18/19), Cięte (8/14/17/19). Pozostałe cechy (Bardzo szybki, Nieparujący, Krótki, Zwarcie, Pokrewny [Dzikość, Pięściarz]), Narodowy [Negrowie])



Broń: Szermierz
Długi Miecz (40 dk): Rąbane (3/7/15/18), Kłute (4/9/15/17), Pozostałe cechy (Defensywna, Ułatwiony manewr [Wypad, Zamach])
Macuahuitl (1 dk): Rąbane (3/10/17/19), Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Delikatny materiał, Rozrywająca, Nieporęczna, Pokrewna [Pałkarz, Topornik])
Miecz Katowski (55 dk): Rąbane (1/3/9/13) Pozostałe cechy (Dwuręczna, Bardzo wolna, Narzędzie [Kat], Bardzo nieporęczny, Ułatwiony manewr [Zamach, Precyzyjny Cios])
Gladius (20 dk): Cięte (5/9/17/18), Kłute (1/8/16/18), Pozostałe cechy (Szybka, Zwarcie, Wojskowa, Narodowa [Imperium])
Sierpak/Maczeta (4 dk): Rąbane (4/7/16/18); Pozostałe cechy (Toporna, karczująca, Pokrewna [Nożownik], Narzędzie [Farmer]
Elfi Rapier (50 dk): Cięte (9/14/17/19), Kłute (2/7/16/18), Pozostałe cechy (Szybka, Szermiercza, Delikatny materiał, Przebijająca Kolczugi, Ułatwiony manewr [Precyzyjny cios, Finta], Narodowa [Szarzy Elfowie])
Jatagan (21 dk): Cięte (6/10/17/19), Kłute (5/10/17/19), Pozostałe cechy (Szybka, , Przebijająca skórę, Pokrewna [Nożownik], Narodowa [Azari])
Falcata (18 dr): Rąbane (3/7/14/18), Kłute (4/10/17/19), Pozostałe cechy (Wojskowa, Narodowa [Jaszczuroludzie])
Ostrze w lasce (45 dk): Cięte (10/14/17/19), Kłute (4/8/16/18), Pozostałe cechy (Szybka, Ułatwiony manewr [Szybkie dobycie])
Kopesz (30 dk): Rąbane (3/6/14/18), Kłute (4/8/16/19 Wolna), Pozostałe cechy (Półtoraręczny, Delikatny, Ułatwiony manewr [Obalenie], Narodowy [Kirdur])
Tasak (13 dk): Rąbane (2/7/14/18), Kłute (6/12/17/19), Pozostałe cechy (Wolna, Toporna, Wojskowa, Ułatwiony manewr [Zamach])
Zębaty tasak (20 dk): Rąbane (6/13/18/19), Pozostałe cechy (Wolna, Toporna, Defensywna, Rozrywający, Narodowy [Negrowie])
Miecze motylkowe (30 dk): Rąbane (4/10/16/19), Pozostałe cechy (Słaba obrona, Podwójna, Ułatwiony manewr [Zamach, Finta, Młynek], Narodowy [Kazari])
Bułat (30 dk): Cięte (4/8/17/19 Szybki), Kłute (4/8/16/18), Pozostałe cechy (Defensywna, Szermiercza, kawaleryjska, Ułatwiony manewr [Zamach, Riposta])
Bastard (75 dk): Rąbane (1/5/14/17), Kłute (3/6/15/18 Ułatwiony manewr [Przebicie zbroi]), Pozostałe cechy (Defensywna, Ekspercka, Półtoraręczna, Kawaleryjska, Narodowa [Storkia])
Hakomiecze (100 dk): Rąbane (9/16/17/19), Kłute (8/16/17/19), Pozostałe cechy (Defensywna, Podwójna, Ekspercka, Zwarcie, Rozrywająca, Ułatwiony manewr [Obalenie, Rozbrojenie, Rozprucie, Finta])
Miecz dwuręczny (80 dk): Rąbane (2/4/10/15), Kłute (2/5/14/17), Pozostałe cechy (Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Ułatwiony manewr [Szeroki cios])
Flamberg (110 dk): Rąbane (2/5/10/15), Kłute (1/4/10/15), Pozostałe cechy (Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Ekspercka, Narodowa [Storkia], Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Powiększenie rany])


Broń: Pałkarz

Kolczasta Pałka (3 dr): Obuchowe (10/17/18/19), Pozostałe cechy (Samoróbka, Toporna, Duże kolce)
Buzdygan (16 dk): Obuchowe (1/4/14/18), Pozostałe cechy (Wolna, Ułatwiony manewr [Zniszczenie zbroji], Rozbijający tarcze, Narodowa [Altamaria])
Masłak (6 dr): Obuchowe (1/2/9/15), Pozostałe cechy (Bardzo wolna, Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Długa, Toporna, Pokrewna [Topornik])
Pałka (?): Obuchowe (7/11/17/19), Pozostałe cechy (Delikatny materiał, Samoróbka, Pokrewna [Szermierz])
Okuta pała (3 dr): Obuchowe (5/10/17/19), Pozostałe cechy (Ułatwiony manewr [Ogłuszenie], Pokrewna [Szermierz])
Drąg (?): Obuchowe (3/6/15/18), Pozostałe cechy (Samoróbka, Długa, Toporna, Dwuręczna, Bardzo Wolna)
Laska (0-50 dk): Obuchowe (9/11/17/19), Pozostałe cechy (Delikatny materiał)
Sztacheta (?): Obuchowe (6/10/17/19), Pozostałe cechy (Delikatny materiał, Półtoraręczna)
Pałka Straży Januralskiej (20 dk): Obuchowe (4/8/17/19), Pozostałe cechy (Szybka, Defensywna, Wojskowa, Pokrewna [Szermierz], Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Ogłuszenie, Obalenie])
Buława (30 dk): Obuchowe (3/8/16/19), Pozostałe cechy (Kawaleryjska)
Samobije (4 dk): Obuchowe (12/17/18/19), Pozostałe cechy (Szybka, Defensywna, Szermiercza, Ekspercka, Podwójna, Ułatwiony manewr [Młynek, Błyskawiczny Cios, Precyzyjny Cios])
Kościana maczuga (?): Obuchowe (4/9/16/19), Pozostałe cechy (Szybka, Rzucana, Delikatna, Samoróbka, Narodowa [Negrowie])
Prosta maczuga (?): Obuchowe (3/6/15/18), Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Samoróbka, Toporna)
Kropacz (3 dr): Obuchowe (3/10/17/19), Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Samoróbka, Toporna, Duże Kolce)
Sękata maczuga (1 dk): Obuchowe (1/4/10/16), Pozostałe cechy (Dwuręczna, Wolna, Nieporęczna, Ułatwiony Manewr [Zamach, Przełamanie Obrony], Narodowa [Maabak])
Wekiera (8 dk): Obuchowe (2/9/16/19), Pozostałe cechy (Wolna, Duże Kolce, Ułatwiony manewr [Zniszczenie zbroji, Przebicie Zbroji])
Ciężka wekiera (12 dk): Obuchowe (2/7/11/17 Duże Kolce), Pozostałe cechy (Bardzo wolna, Przeciwkawaleryjska, Długa, Toporna, Ułatwiony manewr [Obalenie])
Godendag (10 dk): Obuchowe (2/6/13/17) Kłute (3/8/16/19 Przebijające Płytę), Pozostałe cechy (Wolny, Dwuręczny, Narodowy [Altamaria])


Broń: Tarczownik

Okuta tarcza (4 dk): Obuchowe (8/12/17/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo wolna, Toporna, Leworęczna, bardzo defensywna, Ograniecznia [Zrc 10], Osłona [K 30%, LR 70%, Wyt 55%x3])
Kałkan (2 dk): Obuchowe (8/12/17/19), Pozostałe cechy (Krótka, Wolna, Toporna, Leworęczna, Bardzo defensywna, Ograniecznia [Zrc 5], Osłona [K 25%, LR 70%, Wyt 20%x3], Narodowa [Azari])
Pawęż (18 dk): Obuchowe (5/9/14/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo Wolna, Toporna, Leworęczna, Idealnie defensywna, Ogranicznia [Zrc 20, Zms 5], Osłona [K 25%, LN 70%, K75%,, LR 95%, Wyt 15%x3]
Prosta tarcza (2 dk): Obuchowe (8/12/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo wolna, Toporna, Leworęczna, Bardzo defensywna, Ograniecznia [Zrc 10], Osłona [K 30%, LR 70%, Wyt 40%x3])
Hoplon (20 dk): Obuchowe (3/8/16/19), Pozostałe cechy (Krótka, Wolna, Toporna, Leworęczna, Doskonale defensywna, Ograniecznia [Zrc 15], Ułatwiony manewr [Obalenie], Osłona [K 60%, LR 90%, Wyt 65%x4])
Prymitywna tarcza (?): Obuchowe (10/12/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo wolna, Toporna, Leworęczna, Bardzo defensywna, Samoróbka, Ograniczenia [Zrc 10], Osłona [K 20%, LR 60%, Wyt 30%x3])
Tarcza migdałowa (6 dk): Obuchowe (7/10/17/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo wolna, Toporna, Leworęczna, Doskonale defensywna, Ograniczenia [Zrc 15], , Narodowa [Altamaria], Osłona [K 35%, LR 85%, LN 305, Wyt 45%x4])
Tarcza rycerska (45 dk): Obuchowe (5/9/18/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo wolna, Toporna, Leworęczna, Bardzo defensywna, Ograniczenia [Zrc 10], Osłona [K 35%, LR 75%, Wyt 80%x3]), Narodowa [Storkia],
Tarcza pięściowa (10 dk): Obuchowe (8/11/17/19), Kłute (4/10/17/19), Pozostałe cechy (Krótka, Leworęczna, Zwarcie, Defensywna, Ekspercka, Ułatwiony manewr [Finta], Osłona [LR 35%, Wyt 65%x2])
Tarcza wieżowa (50 dk): Obuchowe (4/10/15/19), Pozostałe cechy (Krótka, Bardzo Wolna, Toporna, Leworęczna, Idealnie defensywna, Narodowa [Krasnoludowie Królewscy], Ogranicznia [Zrc 40, Zms 10], Osłona [G 60%, K 80%, LR 95%, LN 80%, Wyt 80%x5]
Puklerz (5 dk): Obuchowe (8/11/17/19), Pozostałe cechy (Krótka, Leworęczna, Zwarcie, Defensywna, Osłona [LR 30%, K 5%, Wyt 50%x2])


Broń: Pikinier

Widły (8 dr): Kłute (4/10/17/19), Pozostałe cechy (Długa, Defensywna, Dwuręczna, Narzędzie [Farmer])
Oszczep na dziki (4 dk): Kłute (2/8/15/18), Pozostałe cechy (Długa, Defensywna, Półtoraręczna, Rzucana, Myśliwska)
Gizarma (24 dk): Kłute (6/12/17/19), Pozostałe cechy (Długa, Defensywna, Dwuręczna, Wolna, Wojskowa, Przeciwkawaleryjska, Ułatwiony manewr [Obalenie])
Kostur (?): Obuchowe (8/12/17/19), Pozostałe cechy (Delikatny materiał, Samoróbka, Szybka, Defensywna, Półtoraręczna, Długa)
Kij podróżny (4 dr): Obuchowe (7/12/17/19), Pozostałe cechy (Delikatny materiał, Samoróbka, Szybka, Defensywna, Półtoraręczna, Długa)
Kij bojowy, tzw. "Ćwierciak" (5 dr): Obuchowe (4/11/17/19), Pozostałe cechy (Defensywna, Dwurręczna, Długa)
Kościana włócznia (5 dr): Kłute (6/10/15/18), Pozostałe cechy (Długa, Defensywna, Półtoraręczna, Rzucana, Delikatny materiał, Samoróbka)
Włócznia (4 dk): Kłute (3/9/16/18), Pozostałe cechy (Długa, Półtoraręczna, Defensywna, Rzucana, Kawaleryjska, Przeciwkawaleryjska, Wojskowa)
Rohatyna (10 dk): Kłute (2/4/15/17), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Myśliwska)
Szponton (5 dk): Kłute (2/7/14/18), Pozostałe cechy (Szybki, półtoraręczny, Narodowy [Wega])
Kosa na sztorc (1 dk): Rąbane (2/4/8/17), Kłute (3/8/14/187), Pozostałe cechy (Bardzo wolna, Nieporęczna, Długa, Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Toporna, Delikatna)
Dzida (3 dk): Kłute (2/7/16/18), Pozostałe cechy (Długa, Półtoraręczna, Rzucana, Celność, Kawaleryjska)
Partyzana (35 dk): Kłute (2/6/13/17), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Defensywna, Przeciwkawaleryjska, Wojskowa, Ułatwiony Manewr [Wypad, Obalenie], Narodowa [Storkia])
Spisa węgorzowa (22 dk): Kłute (3/9/16/18), Pozostałe cechy (Wolna, Długa, Dwuręczna, Defensywna, Przeciwkawaleryjska, Wojskowa, Przebijająca [Kolczugi, Łuski, Płyty], Ułatwiony Manewr [Przebicie zbroi])
Halabarda (20 dk): Rąbane (1/3/7/14 Bardzo Wolna), Kłute (3/9/17/18), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Defensywna, Przeciwkawaleryjska, Wojskowa, Ułatwiony Manewr [Obalenie, Potężny cios])
Bosak (1 dk): Kłute (8/14/17/19), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Narzędzie [Rybak, Żeglarz])
Glewia (26 dk): Rąbane (1/4/10/15), Kłute (1/4/10/15), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Przeciwkawaleryjska, Wojskowa, Wolna)
Trójząb (20 dk): Kłute (2/4/14/17), Pozostałe cechy (Długa, Półtoraręczna, Zadziory, Wolna, Rzucana, Narodowa [Negrowie])
Harpun (15 dk): Kłute (2/4/11/16), Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Zadziory, Wolna, Rzucana, Myśliwska, Nieporęczna, Narzędzie [Rybak])
Pillum (2 dk): Kłute (1/8/16/19), Pozostałe cechy (Długa, Półtoraręczna, Rzucana, Nieporęczna, Przebijająca [Skóry, Kolczugi i Łuski], Niszczenie Tarcz, Narodowa [Imperium])
Tabar (120 dk): Rąbane (1/2/5/12 Bardzo Wolna), Kłute (3/9/17/18 Wolna), Pozostałe cechy (Długa, Dwuręczna, Nieporęczna, Przeciwkawaleryjska, Narodowa [Kirdur])
Pika (12 dk): Kłute (1/5/15/18 Bardzo Wolna), Pozostałe cechy (Bardzo Długa, Dwuręczna, Nieporęczna, Przeciwkawaleryjska, Przebijająca [Kolczugi i Płyty])
Sarissa (34 dk): Kłute (1/5/14/17 Bardzo Wolna), Pozostałe cechy (Bardzo Długa, Dwuręczna, Bardzo Nieporęczna, Narodowa [Jaszczuroludzie])



Broń: Topornik

Obuszek (6 dk): Obuchowe (3/7/15/18), Pozostałe cechy (Defensywna, Rzucana, Kawaleryjska, Ulatwiony manewr [Ogłuszenie])
Kilof (3 dk): Rąbane (2/7/15/15 Przebijający łuski) lub Kłute (1/4/13/16, przebijająca płyty), Pozostałe cechy (Bardzo wolny, Fatalna obrona, Narzędzie [Górnik, Kamieniarz], Krusząca i dwuręczna )
Topór wojenny (75 dk): (Rąbane 1/2/7/13 Przebijająca łuski) lub Kłute (2/8/15/19 Przebijająca Kolczugi), Pozostałe (Dwuręczna, Bardzo wolna, Karczująca, Ułatwiony manewr [Rozczłonkowanie, Potężny Cios], Rozbicie tarczy, Fatalna obrona)
Zębaty nadziak (1 dr): (Kłute 4/10/17/19) Pozostałe (Przebijająca skóry, Samoróbka, Delikatny materiał)
Toporek (1 dk): Rąbane (4/10/16/19) Pozostałe (Krótki, Rzucany, Nieparujący)
Tomahawk (2 dr): Rąbane (5/10/16/19) Pozostałe (Rzucany, Samoróbka)
Toporek abordażowy (3 dk): Rąbane (3/6/15/18) lub Kłute (2/9/16/19) Pozostałe (Rzucany, Krótki, Karczujący, Fatalna obrona, Narodowy [Wega])
Tasak kuchenny (7 dr): Rąbane (5/11/16/19) Pozostałe cechy (Krótki, Nieparujący, Narzędzie [Kucharz, Rzeźnik])
Franczeska (2 dk): Rąbane (3/9/15/18) Pozostałe cechy (Krótki, Wolna, Rzucany, Nieparujący, Celność, Narodowa [Barbarzyńcy])
Siekiera chłopska (1 dk): Rąbane (2/6/15/18) Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Słaba obrona, Karczująca, Narzędzie [Cieśla])
Siekiera drwalska (3 dk): Rąbane (2/4/11/16) Pozostałe cechy (Dwuręczna, Bardzo Wolna, Nieporęczna, Karczująca, Narzędzie [Cieśla])
Topór rzeźnicki (2 dk): Rąbane (2/5/15/18) Pozostałe cechy (Półtoraręczna, Nieparująca, Krótka, Wolna, Narzędzie [Rzeźnik])
Topór bojowy (15 dk): Rąbane (2/4/13/17 Przebijająca Łuski), Kłute (3/9/16/19 Przebijająca kolczugi) Pozostałe cechy (Półtoraręczny, Toporny, Karczująca, Rzucany, Narodowy [Barbarzyńcy])
Labrys (55 dk): Rąbane (1/4/14/16 Przebijająca Łuski) Pozostałe cechy (Półtoraręczny, Karczująca, Szermierczy, Ekspercki, Rzucany, Celność, Narodowy [Krasnoludowie Królewscy])
Nadziak (20 dk): Kłute (3/8/16/19 Przebijająca kolczugi, Łuski, Płyty), Obuchowe (5/9/16/19) Pozostałe cechy (Szybki, Ułatwiony Manewr [Zniszcznie Zbroi, Przebicie Zbroi])
Oskard (5 dk): Rąbane (3/10/16/19 Przebijająca Łuski) Pozostałe cechy (Półtoraręczny, Kruszący, Narzędzie [Górnik, Kamieniarz], Słaba obrona
Czekan (10 dk): Rąbane (3/9/15/19) Pozostałe cechy (Rzucany, Szybki, Narodowy [Azari])
Berdysz (35 dk): Rąbane (1/2/4/13) Pozostałe cechy (Bardzo wolny, Dwuręczny, Przeciwkawaleryjski, Wojskowy, Toporny, Długi, Pokrewna [Pikinier])
Topór katowski (50 dk): Rąbane (1/2/2/12) Pozostałe cechy (Bardzo wolny, Dwuręczny, Fatalna obrona, Narzędzie [Kat], Ułatwiony manewr [Precyzyjny cios, Cios Egzorcysty])
Młotek (4 dr):
Młot (7 dr):
Kafar (5 dr):
Młot bojowy (8 dk):
Młot kowalski (5 dk):
Młot rycerski (25 dk):
Młot kamienny (?):
Młot dwuręczny (120 dk):


Broń: Broń Łańcuchowa

Kiścień (25dk): Obuchowe (1/3/14/17), Pozostałe cechy: (Bardzo szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Ekspercka, Przebijająca Hełmy, Ułatwiony manewr [Zamach, Zniszczenie Zbroi, Młynek], Małe kolce)
Cep bojowy (2 dk): Obuchowe (1/4/10/15) , Pozostałe cechy: (Wolna, Dwuręczna, Nieblokowalna, Przebijająca Hełmy, Małe kolce, Toporna, Długa, Przeciwkawaleryjska, Narodowa [Ardnir])
Hak na łańcuchu (2 dk): Obuchowe (3/11/16/19) lub Kłute (7/9/17/19, Bardzo wolne, Ekspercki, Rozrywający), Pozostałe cechy: (Półtoraręczna, Nieparująca, Nieblokowalna, Toporna, Długa, Narzędzie [Rybak, Rzeźnik], Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie])
Nunczaka (1 dk): Obuchowe (3/10/16/19) , Pozostałe cechy: (Bardzo szybka, Słaba obrona, Ekspercka, Ułatwiony manewr [Błyskawiczny cios, Młynek], Narodowa [Yrgowie])
Łańcuch (1 dk): Obuchowe (3/11/17/-), Pozostałe cechy: (Półtoraręczna, Nieparująca, Nieblokowalna, Toporna, Długa, Narzędzie [Kamieniarz], Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie])
Kotwica na łańcuchu (4 dk): Obuchowe (2/5/15/19) lub Kłute (3/6/14/18, Ekspercki, Rozrywający), Pozostałe cechy: (Bardzo wolny, Dwuręczny, Nieparująca, Nieblokowalna, Toporna, Długa, Narzędzie [Rybak, Żeglarz], Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie])
Cep rolniczy (3 dr): Obuchowe (2/8/15/18) , Pozostałe cechy: (Wolna, Dwuręczna, Nieblokowalna, Przebijająca Hełmy, Długa, Przeciwkawaleryjska, Narzędzie [Farmer])
Kiścień potrójny (40 dk): Obuchowe (1/2/12/17), Pozostałe cechy: (Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Ekspercka, Ułatwiony manewr [Zamach, Młynek])
Sansetsukon (10 dk): Obuchowe (3/10/16/19) , Pozostałe cechy: (Ekspercka, Defensywna, Szermiercza, Długa, Dwuręczna, Ułatwiony manewr [Finta], Narodowa [Szarzy Elfowie])
(Dla wyjaśnienia:
Miażdżąca kula (40 dk): Obuchowe (1/2/8/12) , Pozostałe cechy: (Bardzo Wolna, Dwuręczna, Nieparująca, Bardzo nieporęczna, Nieblokowalna, Przebijająca Zbroje, Długa, Toporna, Krusząca, Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Potężny cios], Narodowa [Ulkatrańscy Krasnoludowie])
(Dla wyjaśnienia: Wielka, kamienna kula na długim łańcuchu, zwana przez krasnali "Czyścicielem klifów". Głównie jako broń oblężnicza do rozwalania bram i przeciwoblężnicza do wymiatania wrogów z murów. Ale używana też przeciwko dużym potworom lub większym grupom wrogów)
Żelazny Ogon (6 dk): Kłute (4/9/17/19) lub Cięte (10/15/18/19) lub Obuchowe (3/11/17/-), Pozostałe cechy: (Bardzo szybka, Ekspercka, Nieparująca, Nieblokowalna, Długa, Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie, Finta, Błyskawiczny cios, Wypad], Narodowa [Szarzy Elfowie], Pokrewna [Biczownik])
(Dla wyjaśnienia: Cienki łańcuch, około 3m z ostrzem na jednym końcu i ciężarkiem na drugim)



Broń: Biczownik

Bat (2 dr): Cięte (18/-/-/-) lub Obuchowe (11/15/18/19), Pozostałe cechy: (Szybka, Słaba obrona, Nieblokowalna, Długa, Delikatny materiał, Narzędzie [Woźnica, Treser])
Bicz (1 dk): Cięte (17/19/-/-), Pozostałe cechy: (Bardzo Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Długa, Delikatny materiał, Ekspercka, Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie])
Nahaj (7 dr): Cięte (16/19/-/-), Pozostałe cechy: (Bardzo Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Długa, Delikatny materiał, Ekspercka, Ułatwiony manewr [Szeroki cios, Obalenie], Narodowy [Azari])
Kańczug (2 dk): Cięte (17/19/-/-), Pozostałe cechy: (Bardzo Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Delikatny materiał, Ułatwiony manewr [Zamach], Narzędzie [Kat])
Kot o dziewięciu ogonach (8m) Cięte (17/-/-/-), Pozostałe cechy: (Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Delikatny materiał, Samoróbka)
Harap (4 dr): Cięte (19/-/-/-), Pozostałe cechy: (Bardzo Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Delikatny materiał, Narzędzie [Treser])
Flagrum (1 dk): Cięte (16/19/-/-), Pozostałe cechy: (Szybka, Fatalna Obrona, Nieblokowalna, Delikatny materiał, Małe kolce, Narzędzie [Kat])
Bicz kolczasty (8 dk): Cięte (18/19/-/-), Pozostałe cechy: (Szybka, Nieparująca, Nieblokowalna, Długa, Delikatny materiał, Nieporęczna, Ekspercka, Małe kolce, Ułatwiony manewr [Szeroki cios], Narodowa [Negrowie])



Broń: Broń Miotana

Shuriken gwieździsty (5 dr):
Shuriken słoneczny (5 dr):
Shuriken zębaty (r dr):
Bumerang myśliwski (8 dr):
Bumerang bojowy (4 dk):
Kpinga (6 dk):
Czakram (10 dk):
Zębaty Czakram (12 dk):
Stalowy dysk (25 dk):
Plumbata (3 dr):
Dziryt (9 dr):
Soliferrum (2 dk):


Broń: Łucznik i Kusznik

Obrażenia zadane z łuków i kusz zależą od rodzaju grotu w amunicji, której używasz. Łuk lub kusza jednak mogą modyfikować tę wartość, jeżeli mają silny naciąg.

Łuk prosty (1 dk): Zasięg [do 10m: +10%, do 25m: +0, do 50m: -20, do 70m: -40]. Pozostałe cechy [Parabola 200m, Dwuręczny]
Łuk długi (5 dk): Zasięg [do 15m: +10%, do 40m: +0, do 65m: -20, do 90m: -40]. Pozostałe cechy [Parabola 300m, Silny strzał K4, Ekspercki, Dwuręczny]
Łuk refleksyjny (20 dk): Zasięg [do 5m: +10%, do 15m: +0, do 25m: -20, do 60m: -40]. Pozostałe cechy [Parabola 400m, Silny strzał K6, Dwuręczny, Narodowy[Kirdur]]
Łuk elficki (150 dk):
Łuk stalowy (45 dk):
Łuk na ptaki (2 dk):

Kusza prosta (14 dk): Zasięg [do 10m: +20%, do 15m: +10, do 35m: +0, do 70m: -20]. Pozostałe cechy [Dwuręczny, Długie Ładowanie - 2 rundy, Silny strzał K6, Przebijający strzał]
Kusza konna (20 dk): Zasięg [do 8m: +20%, do 12m: +10, do 25m: +0, do 50m: -20]. Pozostałe cechy [Półtoraręczna, Długie Ładowanie - 1 runda, Przebijający strzał]
Arbalet (35 dk):
Kusza myśliwska (120 dk): Zasięg [do 9m: +30%, do 14m: +20, do 30m: +0, do 60m: -10]. Pozostałe cechy [Półtoraręczna, Długie Ładowanie - 1 runda, Silny strzał K4, Myśliwska]
Lekka kusza ręczna (32 dk):
Kusza powtarzalna (80 dk):
Arbalesta (75 dk):
Brzusznica (40 dk):
Manubalista (100 dk):

Rodzaje grotów:



Broń: Dmuchawka

Plujka (2 dr):
Nawak (1 dk):
Świstuła (3 dk):
Sumpitan (13 dk):


Broń: Procarz

Proca skórzana (1 dr):
Proca drzewcowa (2 dr):
Proca górska (3 dr):
Miotacz dysków (10 dk):


Broń: Machiny Oblężnicze

Kusza wałowa
Skorpion
Polibola
Lekki onager
Biffa
Perierra
Balista
Katapulta
Trebusz

 
__________________
Bez podpisu.

Ostatnio edytowane przez TomaszJ : 01-04-2016 o 13:49.
TomaszJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem