Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-10-2014, 18:04   #2
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Indeks

Ważne lokacje:

- Wieża Zegarowa, a właściwie jej ruiny, znajdują się w południowej części Rzecznego Kwartału i służą obecnie jako siedziba klanu Wiele-Strzał. Jest to budowla w kształcie sfery połączona wąskim korytarzem ze strzelistą wieżą zegarową. Pełno w niej wielkich zardzewiałych maszyn, mechanizmów, zębatek i innych cudów inżynierii.

Przed kataklizmem zamieszkiwała to miejsce słynna gnomia rodzina Stormfuse.

- Dom Tysięcy Twarzy to znany w całym mieście burdel, teatr i karczma w jednym. Wiele ważnych osobistości przychodzi tu aby robić interesy.

- Upadła Wieża to tawerna oraz siedziba harfiarzy. Właścicielem przybytku, a także przywódcą tutejszej komórki harfiarzy jest elf arkanista Theadalas Naerdaer.

- Kanały, czyli rozległy system korytarzy i komór biegnący pod Neverwinter. Ów przeogromny labirynt oparł się kataklizmowi, wojnie domowej i upływie czasu stając się dziś popularnym wśród przemytników kanałem przerzutowym wszelkich nielegalnych towarów.
Łatwo jest się tu zgubić lub trafić do cuchnącej rynsztokiem paszczy Otyugha, które celowo rozmnożono w kanałach jako żywe utylizatory odpadów i niechcianych przemytników.

- Karczmy to jedno z głównych źródeł utrzymania Neverwinter. Setki podróżnych, kupców i uchodźców z okolicznych terenów zatrzymuje się w nich czekając na statek płynący w kierunku bezpieczniejszych południowych krain. Najbardziej znane przybytki to:
- Bezimienny Dom
- Przebudzony Lewiatan
- Ostoja Północy
- Upadła Wieża
- Twierdza Niebios to unosząca się wysoko ponad Neverwinter forteca osadzona na oderwanej od ziemi skale - z jednej strony ufortyfikowana, a z drugiej gęsto porośnięta drzewami. Nikt nie wie jak powstała, ani jak się tam znalazła. Za to legend i plotek na jej temat jest bez liku.

- Zamek Never góruje nad całym miastem. To tu znajduje się rada miasta oraz garnizon Straży Mintaryjskiej. Głęboko pod fortyfikacjami tej potężnej budowli znajdują się niesławne lochy, w których przetrzymywani są najbardziej niebezpieczni przestępcy.

- Ściana to potężny mur obronny oddzielający Enklawę od Wyrwy. Przy blankach stacjonują członkowie straży mintaryjskiej pilnując by żaden horror z krateru nigdy nie przedarł się na drugą stronę.

Okolice:

- Las Neverwinter to rozciągająca się przez setki mil puszcza znajdująca się na wschód od Neverwinter. Cieszy się ona wyjątkowo złą reputacją, albowiem w cieniu jej ogromnych drzew czyhają na śmiałków upiory zrodzone z koszmarów.

- Twierdza Helma jest niczym latarnia połyskująca nadzieją pośród wzburzonego sztormem oceanu ciemności. Siedziba zakonu Helma to potężna warowna forteca, która oparła się niszczycielskiemu wpływowi upływającego czasu i hordom wrogów, które grasują na terytorium upadłego państwa Neverwinter.
Za jej murami mieszkańcy wiodą bezpieczne, aczkolwiek rygorystyczne życie pod czujnym okiem kapłanów i paladynów w służbie Helma, którzy poprzysięgli bronić do ostatniej kropli krwi, ten ostatni skrawek cywilizowanej ziemi.
To właśnie dzięki Twierdzy Helma możliwym stało się odbudowanie Neverwinter - większość uchodźców z okolicznych ziem właśnie tu znalazła schronienie, a paladyni odegrali jedną z kluczowych ról w oczyszczaniu ulic Neverwinter z piekielnego pomiotu.

Twierdza Helma jest miastem całkowicie niezależnym od władzy Lorda Protektora.

- Port Llast to niewielka portowa osada znajdująca się jakieś 37 mil na północ od Neverwinter. Obecnie liczy około 700 mieszkańców i jest chroniona od strony morza przez flotę Neverwinter.

Burmistrz Port Llast przed paroma laty dogadał się z Dagultem Neveremberem i w zamian za ochronę osady zobowiązał się dostarczać do miasta cenne minerały, których pełno w okolicznych kopalniach.

Stacjonuje tu niewielki garnizon straży mintaryjskiej powołany do ochrony górników.

- Gauntlgrym to prastare krasnoludzkie miasto spływające potokami mithralu. Zrujnowane i zapomniane leży gdzieś głęboko pod stopami mieszkańców Neverwinter.

Gospodarka:

- Transport morski jest zaraz za handlem najważniejszym źródłem dochodu Neverwinter. Do odbudowującego się miasta uchodźcy z północy napływają tysiącami. Część tu zostaje, szczególnie ci bez grosza na dalszą podróż, ale większość wsiada na statek i udaje się dalej na południe ku bezpieczniejszym rejonom. Niektórzy kupcy otwarcie głoszą, że gdyby nie bestie, które grasują na terenach otaczających Neverwinter, ich biznes już dawno przestałby być rentowny.

- Rybołówstwo jest opłacalnym zajęciem w Neverwinter. Z racji tego, że większość wiosek wokół miasta przestało istnieć po erupcji góry Hotenow, głównym źródłem pożywienia mieszkańców miasta są teraz ryby, których jest od zatrzęsienia w okolicznych wodach.

- Handel na większą skalę prowadzony jest głównie z państwami na południe od Neverwinter - w szczególności z Waterdeep oraz Amn. W odbudowującym się mieście ciągle brakuje wielu pospolitych towarów, które muszą być sprowadzane z innych miast. W zamian Neverwinter ma do zaoferowania bogactwa mineralne, które uzyskuje za pomocą takich wiosek jak Port Llast.

- Niewolnictwo jest niechlubnym, ale za to bardzo dochodowym biznesem w Neverwinter. Po dojściu do władzy przez Dagulta Neverembera na powrót zalegalizowano handel żywym towarem, a wszystko po to aby przyśpieszyć regenerację upadłego miasta.
Niewolników w mieście nie brakuje z racji mas uchodźców nieustannie napływających do miasta. Bardzo często trafiają tu ludzie, którzy stracili całe swoje majątki podczas najazdów barbarzyńskich hord z północy i nie pozostało im nic innego do zaoferowania poza sprzedażą własnej wolności.

Rody i klany:

- Tamani to kupiecki ród wysokich elfów. Na przestrzeni ostatnich lat zyskał on sporo przywilejów i obecnie jest najpotężniejszą finansowo i politycznie frakcją w mieście. Tamani stoją bezpośrednio za finansowym i politycznym wsparciem działalność Lorda Neverembera. Słyną też z niesłychanej próżności i skąpstwa godnego niejednego krasnoluda.
Niektórzy bardziej zorientowani w polityce mieszkańcy miasta podejrzewają, że ród Tamani maczał palce w upadku dwóch innych znamienitych rodów - De'Mortis i Del Hasera.

- Bouldershoulder, czyli krasnoludzki klan, którego znanymi przodkami byli bracia Pikiel i Ivan. Po śmierci Cadderly’ego przybyli w te rejony z odległego Carradoonu, aby wspomóc osadników w odbudowie Neverwinter. Zajmują się głównie rzemiosłem i nie mieszają się do polityki, dzięki czemu cieszą się dobrą reputacją.

- Del Hasera był niegdyś najbogatszym z rodów i polityczną opozycją dla Neverembera. Upadł na wskutek sprawnie uwikłanej intrygi, w której kluczową rolę odgrywał ród Tamani. Dziś na miejscu majestatycznej rezydencji rodu Del Hasera stoją na wpół spopielone ruiny będące pomnikiem i przestrogą dla wszystkich tych, którzy otwarcie sprzeciwiają się władzy.
Delphos Del Hasera był głową rodziny i jako jeden z nielicznych przeżył pogrom w Neverwinter. Podobno przeżyły też jego trzy córki - Elise, Lorei, Alane, ale nikt nie zna ich aktualnego miejsca pobytu.

- De`Mortis to znana rodzina potężnych czarodziejów, która była blisko spokrewniona z arystokratycznym rodem Del Hasera. Z tego właśnie powodu spotkał ją podobny los co rodzinę Del Hasera. I co ciekawe; sędziwy mag i głowa rodziny - Omernon De`Mortis - również uciekł przed prześladowcami, co dało dobry fundament pod wiele teorii spiskowych oraz plotek o ich rzekomym powrocie.
Dawna rezydencja domu De`Mortis znajduje się w Rzecznym Kwartale. Zrujnowana wieża została tylko częściowo odbudowana i służy teraz jako wyjątkowo nietypowa tawerna - w jej salach i pokojach pojawiają się widmowe postacie, zaś z niedostępnego szczytu wieży czasem można usłyszeć demoniczny śmiech, który echem niesie się ulicami Neverwinter.

- Klan Wiele-Strzał jest najbardziej nietypową i najliczniejszą frakcją w Neverwinter, gdyż w prawie całości składa się z orków-regenatów pochodzących z Twierdzy Tysiąca Strzał. Ich przywódcą jest znany ze swej przebiegłości potężny półork Vansi, który po swych rodzicach odziedziczył możliwie najlepsze cechy - jest niezrównanie silny, wytrzymały i niecodziennie inteligentny.
Klan Wiele-Strzał zamieszkuje ruiny Wieży Zegarowej mieszczącej się w zachodnim zakątku Rzecznego Kwartału. Dotychczas opierał się on wszelkim próbom wygnania przez władze miasta i na chwilę obecną między stronnictwem Neverembera a klanem Vansiego panuje chwiejny rozejm.

Orkowie z klanu Wiele-Strzał odcięli się od reszty Rzecznego Kwartału, który popadł w totalną anarchię. Tolerują oni na ogół biednych mieszkańców tej dzielnicy i żyją z nimi w relatywnym pokoju, chociaż od czasu do czasu dochodzi do sporadycznych rozrób.
Dla zwykłych mieszkańców Rzecznego Kwartału zielonoskórzy sąsiedzi okazali się być niezwykle skuteczną bronią przeciwko krwiożerczym bestiom, które zamieszkują Wyrwę - dawnej najwięksi wrogowie obywateli Neverwinter stali się (w czasach gdy nie można liczyć na pomoc straży miejskiej) paradoksalnie ich jedyną szansą na przetrwanie. Nie mniej jednak ich obecność na terenie miasta zagraża pozycji Neverembera, więc prędzej czy później po ulicach Neverwinter raz jeszcze poleje się gęsto krew jego niecodziennych mieszkańców.

- Rodzina Harpellów to ekscentryczny klan czarodziejów z Longsaddle. Po odbiciu Neverwinter przez Dagulta Neverembera, Harpellowie otworzyli w Enklawie sklep magiczny, który mieści się w dawnym magazynie portowym. Pomimo, że stronią od polityki to ich obecność w mieście jest widoczna prawie na każdym kroku - dzięki ich zaklęciom udało się naprawić wiele zrujnowanych budowli, zaś ich magiczne mikstury są chętnie kupowane przez bogatszych mieszkańców miasta.

- Ród Vellgardów to ostatnia z wielkich rodzin zamieszkujących nowe Neverwinter. Ich odgrodzona murem od reszty miasta siedziba znajduje się w Czarnymstawie i praktycznie bez szwanku przetrwała tak kataklizm, jak i próbę czasu. Głową rodziny jest Logan Vellgard - mężczyzna w wieku średnim, będący także przywódcą enigmatycznej organizacji Ashmadai.

Organizacje:

- Straż Mintaryjska to pozostałość po zaprawionej w bojach armii najemników z Mintaru, których ściągnął do Neverwinter Dagult Neverember. Po odzyskaniu miasta stali się przyboczną gwardią Lorda Protektora i uzyskali status straży miejskiej.

Garnizon Straży Mintaryjskiej znajduje się w Zamku Never.

- Synowie Alagondara to wyjęta spod prawa organizacja znana z wrogiego nastawienia do obecnego władcy miasta. Jej członkowie to pochodzący z różnych warstw społecznych nacjonaliści, którzy uważają Neverembera nie za wybawiciela, a za zdrajcę Neverwinter.
Argumentem, który ma potwierdzić ich tezę jest pochodzenie i status Lorda Protektora, który jest też jednym z ośmiu władców Waterdeep. Czyli de facto Neverwinter pod panowaniem Dagulta Neverembera jest państem podległym Waterdeep.

Związku z rosnącym niezadowoleniem wśród mieszkańców miasta, liczba członków Synów Alagondara znacząco wzrosła, a głoszone przez nich poglądy znacznie zyskały na popularności.

- Wróble to niewielka szajka małoletnich kryminalistów zamieszkujących Rzeczny Kwartał. Bezdomne dzieci Neverwinter, które unikną niewoli zwykle jednoczą się w niewielkie gangi, aby zwiększyć swoje szanse na przetrwanie.

- Harfiarze są jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji w Krainach. Słynną ze swego poświęcenia w walce ze złem. W Neverwinter istnieje komórka Harfiarzy znajdująca się w karczmie “Upadła Wieża”. Tutejszym przywódcą harfiarzy jest elf Theadalas Moonrage.

- Bregan D’Aerthe to kolejna z miejskich legend, która wydaje się być wiecznie żywa, szczególnie wśród mieszkańców Rzecznego Kwartału. Podobno sam Jaraxle jest zainteresowany Neverwinter, ale co może na wpół zrujnowane miasto zaoferować najbardziej znanemu rzezimieszkowi w Krainach? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi.

- Ashmadai to oczy i uszy Dagulta Neverembera. Jest to skryta organizacja trudniąca się szpiegostwem, wykrywaniem spisków, tropieniem przestępców i przeciwdziałaniu korupcji w mieście. Jej sieć agentów działa głównie na terenie Enklawy, czyli tam gdzie jest najwięcej znaczących w mieście rodów, ale widywano ich także w innych częściach miasta.
Przywódcą tej tajemniczej organizacji jest Logan z rodu Vellgardów i tak naprawdę nie wiele więcej można na ich temat powiedzieć, gdyż Ashmadai bardzo skutecznie strzegą swych sekretów przed mieszkańcami miasta.

- Najemna Kompania Złamanej Czaszki nie jest jedyną taką organizacją w mieście, ale jest jedną z bardziej niezależnych i najbardziej znanych w mieście gildii zrzeszających najemników. Głównym zadaniem Złamanej Czaszki jest pilnowanie porządków w Czarnymstawie, a także wykonywaniem specjalnych zleceń na rzecz miasta lub jego władcy.

Bycie najemnikiem nie jest robotą dla każdego - trzeba liczyć się z możliwością pobrudzenia sobie rąk, gdyż nie wszystkie zlecenia są moralne, ale taki już urok tej profesji. Przywódcą kompanii jest sędziwy krasnolud Khergal Talgast.

- Flota Neverwinter jest jedną z największych sił morskich na Wybrzeżu Mieczy. Tylko statki pływające pod banderą Waterdeep oraz Amn są potężniejsze, a i to nie jest do końca rozstrzygnięte. Siłą napędową marynarki Neverwinter są uchodźcy z północy, którzy bardzo często pozbawieni środków do życia są zmuszeni nająć się do owianej złą sławą floty Neverwinter.

Ważne Postacie:

- Dagult Neverember jest władcą miasta Neverwinter, tyranem i zwolennikiem rządów twardej ręki. Pochodzący z Waterdeep Dagult nosi tytuł Lorda Protektora Neverwinter, a także Lorda Waterdeep. Przed wieloma laty zebrał wokół siebie ponad czterystu najemników z Mintarnu, po to by odbić zrujnowane miasto. Cel udało się osiągnąć tylko częściowo (teren pod panowaniem Dagulta odgrodzono od reszty zrujnowanego miasta), ale sukces był wystarczający aby tchnąć raz jeszcze życie w Neverwinter.
Dzięki pomocy z Waterdeep i samej reputacji Dagulta udało się sprowadzić w to miejsce rzesze uchodźców z okolicznych terenów. Do dziś miasto jest nieustannie zasilane przez coraz to liczniejsze grupy imigrantów z północy, a jego mieszkańcy powoli zaczynają się dusić w tym gęsto zaludnionym terenie.

- Thubedorf Ironhammer jest słynnym w Neverwinter członkiem Złamanej Czaszki. Razem z Grimbakiem tworzą niepokonane duo, znane ze swego zamiłowania do picia i bitki.

- Grimbak to stały bywalec karczm w Czarnymstawie. Jest rozpoznawalny dzięki swym niecodziennym rozmiarom i niezrównanej sile. Podobnie jak Thubedorf, należy do Najemnej Kompanii Złamanej Czaszki.

- Vansi Bloodskull to cieszący się złą sławą przywódca renegatów z klanu Wiele-Strzał.

- Khergal Talgast to z charakteru typowy krasnolud - na pierwszy rzut oka opryskliwy, ale pod tą grubą skorupą kryje się wielkie serce. Emerytowany wojownik, który porzucił wojaczkę i zajął się biurokracją. Jest on założycielem znanej w Neverwinter organizacji, która zrzesza pod swymi skrzydłami najemników wszelkiej maści.

- Lu to najstarszy członek gangu Wróbli, przyjaciel Nel.

- Wężowy Człowiek to mężczyzna, który wręczył tajemniczy pakunek Lu i Nel przed wysłaniem ich w kierunku dzielnicy Czarnystaw. Przesyłka okazała się dla dzieciaków zgubna, gdyż Lu wpadł w ręce straży mintaryjskiej, a Nel z cudem uniknęła pochwycenia.

- Blizna to pseudonim oprycha, który towarzyszył Wężowemu Człowiekowi owej pamiętnej nocy.

- Kurt był przemytnikiem i kontaktem Wróbli w Czarnymstawie. Magazyn, w którym miał się spotkać z Lu i Nel okazał się być miejscem sprytnie zastawionej przez straż mintaryjską zasadzki.

- Jason to młody i przystojny przywódca ochroniarzy dbających o porządek w karczmie Bezimienny Dom. Zatrudnił się u Grega razem ze swymi przyjaciółmi nie tylko po to by zarobić nieco grosza, ale przede wszystkim po to by zdobyć serce pięknej niewolnicy karczmarza - Etsy.

Półelfka przez okrągły rok skutecznie odrzucała zaloty Jasona, który na końcu dla zaimponowania jej wdał się walkę ze strażą mintaryjską. Od czasu tamtego incydentu nie wiele wiadomo o losie Jasona.

- Greg to sędziwy właściciel karczmy ,,Bezimienny Dom", która znajduje się w dzielnicy Czarnystaw w samym sąsiedztwie portu.

- Szkarłatny Czarodziej to tajemnicza zakapturzona postać, która odebrała Wróblom pakunek.

- Asasyn to mało twórczy pseudonim nadany tajemniczemu skrytobójcy (a właściwie rzeźnikowi) z Neverwinter. Dokonał on kilkunastu brutalnych mordów na terenie miasta, ale dopiero po śmierci wysoko urodzonej kobiety zamieszkującej Enklawę władze miasta wysłały za nim w pościgu najemników z Najemnej Kompanii Złamanej Czaszki.

- Logan Vellgard stoi za sterami enigmatycznej organizacji Ashmadai, której siedziba mieści się rodowej posiadłości Vellgardów znajdującej się w północnej części dzielnicy Czarnystaw.

- Theadalas Naerdaer jest wpływowym przywódcą harfiarzy w Rzecznym Kwartale.

- Rognir Żelazny Kieł jest porucznikiem, katem i prawą ręką Vansiego. Osobiście dowodzi legionem orków, który zagraża bezpieczeństwu Neverwinter.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 15-04-2016 o 22:19.
Warlock jest offline