Cytat:
no to bez sensu całkowicie to zrobili
|
Przypomnę, że nie ma jeszcze mechaniki pułapek, więc ciężko oceniać wybrane przez wizardsów rozwiązania. Szczególnie, że PMP będzie zawierał zasady opcjonalne.
Cytat:
Ktoś w ogóle czytał rozpiskę Rogue i mógłby mi powiedzieć, w czym ta klasa jest użyteczna poza sneak attackami na wyższych poziomach? Arcane Trickster z zaklęciami wygląda fajnie, a Assasin jako chyba jedyny może wytwarzać trucizny. I tak to trochę słaby trade-off za np. siłę uderzenia Fightera w drużynie.
|
Rogue to klasyczny striker. Opiera się na mobilność (darmowy ruch w każdej kolejce), potrafi obniżać otrzymane obrażenia, imo lepiej niż barbarzyńca w szale (nieświadomy unik). Poza tym jest najlepszym specjalistą w wybranych przez siebie umiejętnościach. Ponadto zna "śpiewkę"? (rougish cant) specjalny język, który pozwala mu komunikować się z innymi łotrami. Posiada parę cennych zdolności ochronnych, takich jak uchylanie, slippery mind.
Szczerze powiedziawszy, jest to klasa, która imo zyskała najwięcej w 5 edycji.
A, no i na wysokich poziomach żaden fighter nie zbliży się do obrażeń assasyna (na 17 poziomie najsłabszy assasyn zada bez trudu 130+ obrażeń).
Co do teamów - nie mam pojęcia co kryje się za rasą + klasą (jaki charakter, cele, motywacje) więc ciężko mi powiedzieć jak będzie funkcjonowała dana drużyna.
Uprzedzam, że ranger jest najsłabszą klasą postaci (chyba skutek przekoksowanego rangera z 4 edycji).
Było jeszcze pytanie o różnicę między wizardem a sorcererem - na niskich poziomach bardzo niewielkie, potem coraz bardziej się rozjeżdżają.