Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-11-2014, 10:02   #1
Ogryzek Szatana
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
[kawaii storytelling] Akademia Magii


– Nazywam się Lucy Domville, mam czternaście lat i właśnie dostałam list z Ministerstwa Magii! Jestem tak bardzo podekscytowana! Czekałam na ten dzień z niecierpliwością odkąd rodzice pokazali mi pierwsze magiczne sztuczki! Marzeniem chyba każdego nastolatka jest dostać się do Akademii Magii, chociaż może nie mają zbyt fajnych nazw, szkolą tam prawdziwych adeptów magii! Niestety nie każdy posiada dar władania magią, ja jednak pochodzę z długiej linii magów... um, czarodziejów... czarodziei? Mniejsza o szczegóły! Palce same latają mi po kopercie, w środku musi być zaproszenie!


Akademia Magii Królestwa Gleraswen


Po przeprowadzeniu badań na rezonans magiczny
Ministerstwo Magii informuje, że

Lucy Domville

Zostaje przyjęta do Akademii Magii
jako uczennica pierwszego roku.

Prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcją zawartą na odwrocie.


Nie odpowiadamy za wszelkie uszkodzenia doznane poprzez popełnione błędy.
Uprzejmie informujemy, że niestawienie się na wyznaczony w liście termin może skutkować spaleniem mienia, terrorem najbliższej okolicy oraz zgonem.





Witam w trzeciej już mojej rekrutacji. zacznijmy od przybliżenia realiów rozgrywki.


SETTING

Klimat: Średniowieczne fantasy, humor, magiczna szkoła, kawaii, anime i manga.

Postać: Czternastolatek lub latka z uzdolnieniem magicznym. Postać zaczyna swoją naukę w Akademii Magii. W ramach wyjątku, postać może mieć ten jeden rok więcej, ale to musi być sensownie uzasadnione w zgłoszeniu.
Alternatywnie: Jeden gracz i tylko jeden gracz może zagrać nauczycielem. Od razu zaznaczę, że dostanie się do tej roli będzie trudne, nawet bardzo trudne. Będzie wymagało większego nakładu pracy, nadawania na podobnej fali co ja i czytania z moich myśli. Nie przeszkadza mi, jeżeli chętni wyślą mi dwie karty, jedną dla ucznia, drugą dla nauczyciela. Jeżeli zobaczę kogoś, kto zaintryguje i zainteresuje mnie swoim zgłoszeniem jako nauczyciel, specjalnie się do niego odezwę w sprawie szczegółów i sprostowań odnośnie realiów (na razie niewiele chcę zdradzać, to ma wszystko być do odkrycia na sesji dla uczniów).

Jest jedna, dodatkowa zasada tworzenia postaci - musi ona być sympatyczna. Nawet jeżeli jest z pozoru "zła", np. nadętym szlachcicem, musi być w niej to coś sympatycznego, co sprawi, że nadaje się do kasty głównych bohaterów. Może ten nadęty szlachcic wychowywany był w przeświadczeniu, że należy mu się cały świat i jest na drodze do zmiany swojego światopoglądu poprzez przymusowe wstąpienie do akademii?
Złoczyńców zostawcie do pisania mi.

Rekrutacja: Ministerstwo Magii posiada swoje dwuosobowe zespoły, które podróżują po świecie, szukając objawów magii wśród dzieci i młodzieży. Chodzą ze swoją specjalną aparaturą do wykrywania magii i kiedy coś wykryją, pobierają próbki z którymi następnie wracają do ministerstwa. Takie próbki są badane, czy nie jest to po prostu błędny odczyt, a następnie wysyła się list, jak we wstępie.

Transport: Instrukcja na tyle zaproszenia, w bardzo dużym skrócie, każe narysować okrąg na ziemi w środku którego ma znaleźć się wszystko to, co ma zostać przetransportowane do akademii. Rano w pierwszy dzień nowego roku należy przełamać magiczną pieczęć (dołączoną do listu), stojąc z całym bagażem we wcześniej wspomnianym kręgu, by zostać przeniesionym na plac akademii.

Stosunek do magii: Bycie magiem to szacunek społeczeństwa. Szkoli się wszystkich obdarzonych talentem magicznym, żeby nauczyli się panować nad swoimi mocami, które z zasady objawiają się, zgadliście, w wieku tych czternastu lat. Eksperymentowanie na własną rękę jest postrzegane negatywnie, szczególnie przez ministerstwo.

Nauka: Podstawowa nauka trwa trzy lata, podczas pierwszego roku wszyscy uczą się podstaw, na drugim roku każdy wybiera swoją specjalizację, zaś po trzecim zostaje licencjonowanym czarodziejem. Można kontynuować naukę, ale nie jest to wymagane. Studia magiczne to temat na osobną sesję.

Szkoła: Szkoła to praktycznie całe miasteczko, na którego terenie mieści się wszystko, czego czarodzieje mogą potrzebować. Niemal każdy w jakimś stopniu żyje z magii, chociaż nie brak zwyczajnych zawodów oraz mieszkają tutaj normalni ludzie (raczej zamożniejsi). Całość podlega ministerstwu.
Oprócz samej, czystej nauki, postacie będą miały okazje uczestniczyć w bogatym życiu społecznym szkoły, wstąpić do różnych klubów (nawet założyć własne), wyjeżdżać na wycieczki w teren czy też wreszcie przeżywać różnorakie przygody (niekoniecznie bezpieczne).

Królestwo Gleraswen: Nazwa wygenerowana przez program, jest to typowe królestwo fantasy, jakich kilka na kontynencie. Prawie każde ma swoją własną akademię, każda akademia podlega ministerstwu (jest to bardzo wpływowa organizacja).
Tutaj macie generator nazw, gdybyście chcieli pochodzić z innego królestwa. Każde takie królestwo to inna kultura, w tym przypadku mamy do czynienia z Wielką Brytanią (czy raczej klasycznym fantasy). Powodem pochodzenia z "innego królestwa" może być wymiana uczniów (co was nie dotyczy), przepełnienie szkoły, brak jej w danym królestwie, pochodzenie z pomniejszego księstwa, sami wymyślcie.

Ministerstwo Magii: Ma swoją główną siedzibę w Królestwie Arieweth (Francja), jest neutralne politycznie (ministerstwo) i nawet w przypadku konfliktów, pozostaje bierne. Od założenia ministerstwa nie toczono żadnych większych wojen.

Technologia: Jeżeli będziecie chcieli przemycić coś ze świata współczesnego, są od tego magiczne gadżety. Radio to może być magiczny odbiornik, gry elektroniczne to jakieś formy magicznych hologramów i tak dalej. Oby nie przesadzać i nie dodawać niczego w identyczny sposób, liczy się pomysł.
Technologicznie większość świata stoi na poziomie tego średniowiecza, wyjątkiem są Akademie Magii które wspomagają się magią i tworzą różne dziwactwa.


SPRAWY TECHNICZNE

Zakończenie rekrutacji: Rekrutacja trwać będzie do dwunastego grudnia włącznie, czyli 12.12.2014. Po tym terminie zostawiam sobie dwa dni na przejrzenie zgłoszeń (weekend). Sesja powinna wystartować jeszcze tego samego weekendu lub w przyszłym tygodniu.

Karty postaci: Ślijcie na mail ogryzekszatana@gmail.com (w pliku tekstowym), PM'ką lub poprzez link do google doc. Polecam google doc.

Ilość graczy: Przyjmę do sześciu graczy, postanawiam zerwać z dotychczasowym schematem i nie ustalam minimalnej ilości. Może na wszelki wypadek, minimum wynosi jeden.

Częstotliwość odpisywania: Pięć dni dla gracza, trzy dla MG.

Mechanika: Czysty storytelling.

Nauka: Gracze będą posiadali karty ocen które śledzić będą ich poczynania w nauce oraz wyznaczały zakres umiejętności magicznych. Jak będziemy to oceniali? Arbitralnie. Będziemy przeskakiwali segmenty czasu podczas których niewiele ważnego się działo (przynajmniej nie narzuconego przeze mnie), a gracze będą opisywali co się podczas nich działo z ich postacią oraz ogólnie co ona w tym czasie robiła. Będę analizował opisy graczy pod względem zdobywanej wiedzy (to w dużej mierze zależy od chęci gracza do zaangażowania postaci w naukę, nie będę niczego losował).
Jak widzicie, czysty storytelling.

Kalendarz: Przyznam się, jeszcze nie wymyśliłem. Potrzebuję jakiegoś chwytliwego, fantasy kalendarza. Będziemy na jego podstawie odmierzali czas jaki upłynął w grze.

Styl pisania: Będę namawiał, ale nie zmuszał, do używania identycznego stylu formatowania tekstu. Na razie nastawiam się na "styl książkowy", ucinanie boków, pisanie dialogów bez kursywy, używanie pauzy zamiast krótkiego myślnika i justowanie tekstu. Na razie to nie jest takie ważne. Ustalimy to jednogłośnie w komentarzach sesji.

Google doc: Wszystko co będzie się dało zrobić na forum, będzie zrobione na forum (profile postaci, szkoły, karty ocen i tak dalej). Rozmowy pomiędzy postaciami najlepiej rozgrywać na docu lub przez komunikator, zakładam że gracze się dogadają. Ja mogę korzystać z doca, ale może być problem z dorwaniem mnie na nim.


KARTA POSTACI

Karta ucznia
Karty nie trzeba pisać dokładnie w ten sam sposób, co przedstawiony tutaj, ale wszystkie te informacje muszą zostać w niej zawarte. Skończyłem również z zamieszczaniem szablonów.

Imię: imię/imiona oraz ewentualnie nazwisko postaci. Ja używam prawdziwych imion i nazwisk, można robić od tego odstępstwa, nigdy nie przepadałem za fantasy brzmiącymi imionami, jak Eleandir czy Frahstus (oba zmyśliłem przed chwilą), ale to manga, więc jakieś proste naginanie pisowni oraz wymowy jest do przyjęcia.

Awatar: obowiązkowo. Nie trzeba na razie go edytować, nawet lepiej będzie tego nie robić, ja samemu obrobię. Mam w planach zrobić wszystkie takiej samej wielkości (szerokość i wysokość) oraz może dodać jakąś ramkę lub cieniowanie (chce ich używać jako elementów postów).

Pochodzenie: każdy gracz gra człowiekiem pochodzącym z... no właśnie, skąd? Królestwo Gleraswen to najprostszy wybór

Status: warstwa społeczna z której wywodzi się postać, np. mieszczaństwo, szlachta. Podać również wszelakie tytuły, jeżeli postać posiada (np. książę).

Historia: cóż za oszałamiającą historię może mieć ten nastolatek? Zawsze przed napisaniem historii zadaję sobie pytanie "czy prostota nie jest kluczem do sukcesu?". Tutaj może jak najbardziej być, chociaż to zależy od waszej pomysłowości.

Opis charakteru: najważniejsza część całej karty postaci. Stwórzcie barwną, interesującą postać. Przed nią trzy lata w początkowo (dla większości) obcym środowisku, będzie ona dorastała, będzie kształtowana przez swoje środowisko, ale będzie również posiadała swój własny, zazwyczaj silny charakter. Popiszcie się pomysłem, niekoniecznie oryginalnym, koniecznie ciekawym.

Opis wyglądu: jak postać wygląda, jak się ubiera, jakie ma maniery po których łatwo ją rozpoznać (jeżeli jakieś ma).

Wady/Zalety/Umiejętności: co umie postać? Jakie są jej wyjątkowe cechy (oprócz talentu magicznego), jakie przywary? Pamiętajcie, że gracie nastolatkiem, chociaż z drugiej strony, mangowym nastolatkiem.

Ekwipunek: co postać zabrała ze sobą do akademii?

Czy i dlaczego chcesz/nie chesz wstąpić do Akademii Magii? : odpowiedzcie jako postać.


Karta nauczyciela
Karty nie trzeba pisać dokładnie w ten sam sposób, co przedstawiony tutaj, ale wszystkie te informacje muszą zostać w niej zawarte. Skończyłem również z zamieszczaniem szablonów.

Różnice względem karty ucznia podałem w tym kolorze.

Imię: imię/imiona oraz ewentualnie nazwisko postaci. Ja używam prawdziwych imion i nazwisk, można robić od tego odstępstwa, nigdy nie przepadałem za fantasy brzmiącymi imionami, jak Eleandir czy Frahstus (oba zmyśliłem przed chwilą), ale to manga, więc jakieś proste naginanie pisowni oraz wymowy jest do przyjęcia.
Tutaj również zamieszczajcie przydomki.

Awatar: obowiązkowo. Nie trzeba na razie go edytować, nawet lepiej będzie tego nie robić, ja samemu obrobię. Mam w planach zrobić wszystkie takiej samej wielkości (szerokość i wysokość) oraz może dodać jakąś ramkę lub cieniowanie (chce ich używać jako elementów postów).

Wiek: ile lat ma nauczyciel?

Pochodzenie: każdy gracz gra człowiekiem pochodzącym z... no właśnie, skąd? Królestwo Gleraswen to najprostszy wybór

Status: warstwa społeczna z której wywodzi się postać, np. mieszczaństwo, szlachta. Podać również wszelakie tytuły, jeżeli postać posiada (np. książę).

Przedmiot: nie musi być arcymistrzem w tej dziedzinie, ale musi umieć uczyć. Opiszcie mi, czego chcielibyście, aby uczyła postać, a ja następnie zaproponuję przedmiot. Nie podam ich tutaj, ponieważ są na razie niewiadomą dla uczniów, dopiero po zaakceptowaniu karty nauczyciela.

Historia: tutaj będzie trochę więcej wysiłku trzeba włożyć, niż w przypadku ucznia. Historia nie musi być rozbudowana, ale jest ważnym elementem postaci tła, jaką jest nauczyciel. Podczas gdy nie trzeba wcielać się tego super nauczyciela, który jest weteranem jakiś dawnych wojen, powinien mieć to coś w historii, co sprawiałoby, że jest interesujący. od nudnych postaci są NPC.
Od razu dodam, że nie wymagam tworzenia typowego maga, chcecie grać miecznikiem ze zdolnościami magicznymi? Ok. Musi jednak być on kompetentny na tyle, żeby uczyć swojego przedmiotu.


Opis charakteru: najważniejsza część całej karty postaci. Stwórzcie barwną, interesującą postać. Popiszcie się pomysłem, niekoniecznie oryginalnym, koniecznie ciekawym.

Opis wyglądu: jak postać wygląda, jak się ubiera, jakie ma maniery po których łatwo ją rozpoznać (jeżeli jakieś ma).

Wady/Zalety/Umiejętności: co umie postać? Jakie są jej wyjątkowe cechy (oprócz talentu magicznego), jakie przywary? Pamiętajcie, że NIE gracie nastolatkiem. Można pominąć magię, podstawy zna na przynajmniej bardzo dobrym poziomie, a w swoim przedmiocie jest ekspertem.

Ekwipunek: jakieś ważniejsze przedmioty które znajdują się w posiadaniu postaci? Mogą to być potężniejsze magiczne przedmioty, byle usprawiedliwić je w historii.



Pozostało mi już tylko serdecznie zaprosić do rekrutacji i przeprosić za zwłokę (ta rekrutacja miała pojawić się bodajże tydzień temu). Pytania są mile widziane.
 
Ogryzek Szatana jest offline