Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-12-2014, 19:48   #33
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie za dużo pozycji będzie przy k100? Chyba że podzielić na większe komórki.
Nie no właśnie tak. Nie chodzi o to, żeby był jeden procent na osobne zdarzenie, tylko żeby szanse wyrażały się w procentach. Jak kapitan zapyta o lojalność jakiegoś oficera, to na tak postawione pytanie odpowiedzi mogą być ledwie dwie, przykładowo: lojalny - 43%, nielojalny - 57% i tyle, cała "tabelka".

Cytat:
Czy po użyciu danej opcji będzie możliwość jej skreślenia i zastąpienia inną?
Nie wiem, czy rozumiem pytanie. W każdym razie same tabelki nie będą czymś stałym - zmieniają się okoliczności, zmienia się wiedza probsa, zawsze można zrobić rewizję.

Cytat:
Będzie można je zrobić zawczasu przed wyprawą (w świecie gry - na podstawie dotychczasowych zapisów, itd.), czy ta wyprawa jest pierwsza i nie wchodzi to w grę?
Tak i nie. Wyprawa jest pierwsza, nic nie wiadomo (nie licząc odnalezionych śladowych zapisków). Ale pewne rzeczy można wcześniej zrobić lub chociaż się do tego przygotować.

Do w miarę szczegółowych tabel pogody na początku masz sensowne dane na maks tydzień podróży. W tym momencie prognozowanie dalej sprowadzałoby się do wydzielenia w tabelce ponad 50% szans na pozycję "nie wiadomo", w czym mieszczą się zarówno pozostałe pozycje tabelki, jak i rzeczy totalnie nieznane, nieprzewidziane, etc., bo jest to taki margines błędu probsa. Taka zbyt daleko posunięta w czasie tabelka byłaby raczej mało użyteczna przy planowaniu.

Ale przykładowo możesz próbować przewidzieć długość podróży (tutaj algorytm dostaniesz ode mnie, bo to nie będzie zwykła tabelka). Możesz próbować przewidzieć poziom technologiczny cywilizacji zamieszkujących tamte rejony (czy w ogóle jakieś tam zamieszkują). Możesz zgrubnie oszacować klimat w okolicach, do których prawdopodobnie dopłyniecie. I takie tam.

Możesz też (cały czas mowa o czasie przed podróżą) poświęcić trochę czasu na pogłębianie wiedzy z dziedzin, z których przewidujesz (jako gracz), że wiedza będzie przydatna przy robieniu tabelek w dalekiej podróży. Przykładowo studiując "meteorologię" będziesz bieglejszy robiąc tabelki pogody, "etnografię" tabelkując nastawienie, czy zamiary napotkanych dzikusów (załóżmy). Itd.

Pamiętaj przy tym, że od momentu zamustrowania przestajesz być jedynym panem własnego czasu. Przykładowo być może dowódca wyprawy będzie chciał coś zasugerować. Chodzi mi tylko o to, żebyś się nie zapędzał jeszcze w wymyślaniu tabelek, żeby to potem do kosza nie poszło.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline