[Kompendium: Dziesięć Miast] Rodzaj: Konfederacja; Stolica: Bryn Shander; Terytorium: Dolina Lodowego Wichru, Zamrozisko Społeczność: półelfy, niziołki, krasnoludy, ludzie (barbarzyńcy); Religia: Tempus (dla barbarzyńców Tempos); Populacja: ok. 3000; Handel: skrymsza, pstrąg twardogłowy Ustrój: Autokracja; Władca: Rada Dziesięciu Miast
Dziesięć Miast było luźną konfederacją lokalnych wiosek rybackich w Dolinie Lodowego Wichru, graniczące bezpośrednio z jeziorami Lac Dinneshere, Maer Dualdon, Redwaters oraz górą Kopiec Kelvina.
Oficjalne decyzje dla każdego z miast podejmowane są przez radę składającą się z jednego wpływowego mieszkańca z każdego z Dziesięciu Miast. Ci członkowie rady spotykają się w budynku-siedzibie znajdującym się w Bryn Shander, które uznawane jest za nieoficjalną stolicę Dziesięciu Miast oraz Doliny Lodowego Wichru samej w sobie, raz w miesiącu podczas okresu letniego oraz raz na trzy miesiące w zimie.
Dziesięć Miast składa się z Bryn Shander, Lonelywood, Caer-Konig, Caer-Dineval, Termalaine, Targos, Easthaven, Dougan's Hole, Good Mead oraz Bremen.
Dolina Lodowego Wichru zamieszkiwana jest głównie przez ludzi z niewielkimi wyjątkami w postaci półelfów oraz niziołków. Wyżej w górach spotkać można dodatkowo barbarzyńców ludzkiego pochodzenia oraz zaszyte w podziemiach krasnoludy. Otoczeni przez srogą tundrę dolin, na co dzień muszą się zmagać z zagrożeniami typu tundrowych yeti, barbarzyńców oraz ciągle najeżdżające miasta gobliny i orków. Tylko dzięki ścisłej współpracy Dziesięć Miast jest w stanie utrzymać swój status.