Cytat:
A jeśli chodzi o robienie czegoś bo można, nie raz sie z tym spotkałam A to w pełnej płytówce przeskakiwać przez mur - no bo mam 3% że się uda To akurat nie ja wpadłam na ten pomysł, tylko mój kompan, ale przyznam ze byo zabawnie. I to też zależy od przygody i ustaleń. Są przygody w których takie akcje są po rpostu rozluźnieniem w i tak luxnej przygodzie. Ale jeśli sesja jest poważna i starannie przygotowana, oczywiście nie może być miejsca na takie coś.
|
A moich sesjach można skakać z płytówką przez mur. I to na normalnych zasadach, bo gram w o ja nie mogę, nie cierpiący ale fajniutki system gdzie tak można. I tu masz problem :P, mogę zaprezentować ci mechanikę, gdzie do rzeczy, których nie powinno być w przygodzie nie dojdzie.
A teraz chórem: Dziękujemy Wam, Twórcy Indie, którzy mają fajne pomysły.
Cytat:
Otóż uważam, ze do mechaniki i wszelkich zasad należy podchodzic z przymrużeniem oka. RPG to ma być zabawa a nie ciągłe turlanie kostkami i wertowaniu podręcznika w celu znalezienia odpowiedniej tabelki. Jestem za ograniczeniem mechaniki do minimum.
|
Nie należy. To znaczy jak (zapiszcie te słowa, naprawdę, gdzieś na ścianie obok komputera) gracze uśmiechają się patrząc na mechanikę to mogą. A co.
Ale jeżeli już używam tej cholernej mechaniki (Cholerna mechaniki (TM), wszelkie prawa zastrzeżone), to staram się poszukać takiej, aby spełniła moje wymagania.
Mechanika z przykładem 3% na coś co powinno być niemożliwe (to po kiego diabła uwzględniono taką możliwość, kę?) czyli jest łyżką z cytatu.
Mechanika ma różne funkcje, najprostsza to próba rozwiązania konfliktu.
Dobry wstępem do szukania różnych "dziwnych" (dla normal polish guy) jest mechanika FATE. Nie chodzi tutaj o to, abyście się nią podniecali (ale możecie :P), ale to pewien krok w stronę rozumienia innych albo całkiem innych rozwiązań.
UWAGA: Flame-mode On
Btw. Cthulhu wydaje mi się być świetnym systemem do pulpu ("To ty mnie dotknąłeś?" "Nie, to było coś mokrego..." "A może to..."->wskazuje na mackę"AAAA, chyba oszaleje, to już druga macka dzisiaj)