| “They’re an odd lot, thefoiks o’ Dougan’s Hole.
Keep to ‘emselves, and seem to like it that way.
I only visited there once.
After the first day, I got the sense they thought it best for me to leave.
After the third day, I got the sense they were right.” — Beorne Steelstrike
Populacja: 100 osób przed zaćmieniem; ok. 20 po zaćmieniu; reszta uciekła do Bryn Shander. Dougan’s Hole jest najmniejszym z Dziesięciu Miast, leżącym na skraju Redwaters. Domy są proste, niemal prymitywne, a drogi i ścieżki wokoło wysypane żwirem. W wodę wchodzą dwa pomosty - większy i mniejszy. Miasto utrzymuje się z połowu gruboościstego pstrąga, sprzedaży solonych ryb, nieobrobionych ości oraz żelaza do Bryn Shander. Zimą miasto założone przez Dougana Dubrace’a zwykle zostaje odcięte od innych osad przez śnieg. Mieszkańcy są ponurzy i wyjątkowo niechętni obcym, więc im to wcale nie przeszkadza. Rozrywką - jak wszędzie - są głównie kłótnie z sąsiednimi miastami o połowy. W czasie zaćmienia osadę zaatakowały głównie zjawy i topielce. Nie było ich wiele (jezioro nadal jest zamarznięte), ale dla małej populacji wystarczyły by zabić lub poranić większość zdolnych do pracy i walki ludzi. Tylko zaklęcia czarodzieja Morheima uratowały osadę przez anihilacją. W nocy zabici wstali jako zombie; następnego dnia większość mieszkańców zabrała dobytek i uciekła do Bryn Shander, co jest powszechną praktyką w Dekapolis, gdyż BS jest największe i najlepiej bronione. Pozostali w osadzie mieszkańcy wieczorami gromadzą się pod wieżą czarodzieja, by ten musiał ich bronić - choć ten wcale nie ma na to ochoty - lub ryglują się w piwnicach swoich domostw. Ciekawostka: Dwadzieścia Kamieni Thruuna Na południowym skraju Dougan’s Hole jest krąg wielkich granitowych kamieni zwanych Dwudziestoma Kamieniami Thruuna. A raczej nie krąg, lecz idealny trójkąt. Jest to jeden z nielicznych “punktów wycieczkowych” w Dekapolis. Nikt nie wie jakie było zastosowanie menhirów i czy mają jakąś moc. Megality stały tam od zawsze; na długo przed tym nim południowcy wybudowali Dekapolis. Istnieje przypuszczenie, że Thruun to jakiś zapomniany bóg, ale to tylko hipoteza. Legenda do mapy: - Na czerwono dom Morheima
- Na zielono dom Celeste
- Na niebiesko gospoda Czarnego Toma "Pełna Sieć"
Ważni NPC:- czarodziej Morheim (ok. 60 lat), mieszkający na południowym skraju osady, nieopodal kręgu;
- mówca Ran Grynstead (ok. 45 lat), mieszka w centrum osady wraz z żoną Freią;
- mądra baba-znachorka Celeste (ok. 40 lat), mieszka na północnym krańcu osady;
- karczmarz Czarny Tom (ok. 50 lat) z gospody “Pełna Sieć” w centrum osady;
- poza nimi we wsi zostało kilkanaście osób, zbyt starych, rannych lub upartych na podróż do Bryn Shander.
Caer-Dineval to jedno z trzech miast znajdujących się nad Lac Dinneshere i najstarsze miasto w Dekapolis (prawdopodobnie), zbudowane przez rodzinę Dinev ok 400 lat temu, zniszczone w czasie ataku Kesella. Nazwa wzięła się od drewnianego fortu (Caer) zbudowanego na szczycie klifu. To jedno z najlepiej ufortyfikowanych miast, z wbudowanymi w kamień fortyfikacjami, więc w czasie wojen zniszczenia są jedynie od strony traktu, gdzie miasta broni jedynie (dość dziurawa obecnie) podwójna palisada. Mimo to miasteczko jest niewielkie, więc nieduża liczba obrońców sprawia, że i tak jest względnie łatwe do podbicia. Uliczki są wąskie i kręte, a domy stawiano tam, gdzie było równo, więc miasto jest dość chaotycznie zabudowane. Jak wszędzie mieszkancy miasta utrzymują się z połowów i sprzedaży dóbr do większych miast, a główną rozrywką są kłótnie o łowiska z sąsiadami z Easthaven. Barbarzyńcy z Caer-Konig chwilowo nie zainteresowali sie łowiectwem, więc łowiska Dineval powiększyły się nieco. Fort na klifie ma lata świetności za sobą (kilkukrotnie podbijany, niszczony i odbudowywany); mieszka w nim burmistrz z rodziną. W razie najazdu ludzie nie chronią się w nim, a raczej uciekają do Bryn Shander. Obecna populacja miasta to +/- 100 ludzi i nieludzi (choć tych jest minimalna ilość). Można się do niego dostać wyboistą odnogą od traktu Eastway lub promem z Easthaven. Legenda do mapy:- Dinev's Rest - gospoda bliżej doków.
- Uphill Climbe - gospoda dla bardziej zamożnej klienteli.
- Culver's - sklep dla zbieraczy, czyli podróżników przygód. Może nie kupi się tu miecza, ale ciekawą księgę czy rzadki okaz do kolekcji - owszem. Właściciel chętnie skupuje przedmioty związane z historią Dekapolis oraz wszystko co go zainteresuje.
- The Caer - fort
- Storehouses - magazyny
- Ruined Watchtower - ruiny wieży obserwacyjnej, nie ma tam nic ciekawego.
- Gospoda Pod Ryżą Świnią znajduje się jakieś 500-700 m od bramy prowadzącej na Eastway.
- malutka kapliczka Tempusa
NPC:- bard rezydujący w Ryżej Świni;
- mówca Jensin Brent
- Aiden, stary kapłan Tempusa;
- Arna, gadatliwa wdówka;
Ciekawostka: Legenda o Białej Damie - żonie podróżnika, która zmarła nim ten wrócił do domu i teraz nawołuje go nad jeziorem. Mężczyzna dorobił się bogactwa, ale na wieść o jej śmierci wypłynął z całym złotem na jezioro, gdzie czekał na niego duch ukochanej i tam się utopił. Nikomu nie udało się odnaleźć złota - ani wrócić z takich poszukiwań. Plotki wdówki Arny: mówca pił, kowal zdradzał żonę, szwaczki podkochiwały się w marynarzach z "Wodnego pyłu", a tkaczki w tych z "Zielonej troci", burmistrz kradł, handlarze kantowali, a syn starej karczmarki podglądał córkę kuśnierza, sąsiad z prawej pił, z lewej nie miał stopy, a sąsiadka z naprzeciwka miała napady szału.
Ostatnio edytowane przez Sayane : 30-06-2015 o 15:30.
|