Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-03-2015, 08:30   #3
Ardel
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Nie dziwię się, że takie pytanie padło. Zastanawiam się jedynie, dlaczego nie opisałem tego na początku. Więc po kolei:

Tenno są pozostałością po dawnej, wspaniale rozwiniętej cywilizacji Orokin. Byli jej przedstawicielami, którzy wystawili się na działanie Pustki, kiedy ludzkość zaczęła przegrywać ze strażnikami (maszynami). Zostali przez nią wypaczeni - ich ciała i umysły zostały zdeformowane, a oni sami zdobyli umiejętność panowania nad energią. W niewiadomy sposób zdobyli także w Pustce owe egzoszkielety. Każdy Tenno został wybrany przez pewien komplet o szczególnych dla niego zdolnościach. Niektórzy nie zostali wybrani, lecz oddziaływanie Pustki pozwoliło im n wykorzystanie stworzonych przez ludzi Warframów, na podstawie tych oryginalnych. Tenno zostali nauczeni dawnej i nowoczesnej walki - mieczem i karabinem, która, wykorzystując nową technologię i zdolność skupiania energii, pozwoliła im rozwinąć niebywały potencjał bojowy. Walka i tak została przegrana, a niektórzy Tenno “pochowani” w kriokapsułach, by zostać wybudzonymi w innym czasie, gdy ich zdolności będą mogły się przydać. Nie mają konkretnych dążęn - są wyszkolonymi wojownikami, którzy wykonują rozkazy. Mają swoje pragnienia, lecz czy mają czas i okazje by je zaspokajać? To wie tylko każdy jeden Tenno, gdyż mimo swojego podobieństwa są różni. Jedyne na co nie mogą się zdobyć, to na spojrzenie na swoje prawdziwe ciało - zawsze noszą na sobie egzoszkielet, a gdy go zmieniają, robią to w całkowitej ciemności, nie dotykając gołymi dłońmi swoich ciał.

Warframe oddziałują na każdego Tenno, gdyż są jego drugą skórą, drugim ciałem. Każdy obecny Warframe stworzony jest na podstawie tego pierwszego, oryginalnego i przenosi uczucia, niejasne wizje przeszłości czy uczucia pierwotnego użytkownika. Wpływa on na noszącego go wojownika.

Głównymi frakcjami, z któymi będziecie walczyć (a także, dla których możecie pracować), są:

- Grineer - jest to rasa klonów, obciążona skazami genetycznymi, które niwelowane są poprzez bardzo zaawansowane (i technologicznie i objętościowo) technologiczne cuda. Jeżeli dana generacja ma źle rozwinięte nogi - obcina się je i wstawia mechaniczne. Jeżeli oko widzi za słabo - wykłuwa się je i wstawia cudowną kamerę CCD (czy co oni tam mają). Jest to frakcja bardzo militarna, dość prymitywna w światopoglądzie, ksenofobiczna i przede wszystkim skuteczna. Do niedawna ich celem było zniszczenie Tenno, zanim się przebudzą, jednak kiedy się to nie udało, to wykorzystują ich do swoich celów, jeżeli im się to uda oczywiście.

- Corpus - ta frakcja jest bardziej ludzka, lecz wykorzystuje olbrzymie armie robotów. Wydaje się też być bardziej zaawansowana technologicznie od Grineer - wykorzystują broń energetyczną zamiast konwencjonalnej, na porządku dziennym są pola siłowe usprawniające pancerze i wiele innych cudów techniki. To “bezbożne”, czy raczej dla Tenno pozbawione honoru, hieny cmentarne, które żerują na dawnej technologii Orokin i Warframe, których poszukują, handulą z każdym kto chce to kupić i wykorzystują do własnych celów. Tenno, którzy z pomocą Lotus (albo tak właściwie wykorzystywani przez nią) starają się utrzymać względną równowagę świata, oczywiście stoją Corpusowi na drodze.

- Plaga - ta frakcja początkowo była bezmyślna. Stanowiła wypaczone przez chorobę, stworzoną przez dawne Orokin, które miało pomóc w wojnie ze strażnikami. Nikt nie wie jak miało to pomóc i jaki mieli w tym cel. Jednak obecnie wirus wytworzony przez Orokin wciąż krąży i wypacza istoty żywe i zrobotwyzowane prowadząć do powstania okrutnych, często inteligentnych bestii, które potrafią pochłonąć całe cywilizacje. Kiedy działały bezcelowo nie stanowiły poważnego problemu, jednak gdy Alad V, jeden z istotnych przedstawicieli frakcji Corpus, zainteresował się Plagą i zaczął ją badać - sam “przyjął” wirusa i zaczął tę frakcję prowadzić, ulepszając ją i nadając cel.

Teraz same Warframe:
Moce są opisane w każdym z linków, ale mogę je oczywiście przedstawić po swojemu. Ale nie będę się dokładnie trzymał tego co jest oczywiście w grze - interesuje mnie bardziej odgrywanie tego fabularnie. Do tego - HP, obrażenia i inne nie będą istnieć czysto mechanicznie. Gdzieś będę sobie trzymał k20, czy inne cudeńko i na podstawie tego co będzie się działo, ustalać będę poziom trudności. A przy okazji uwzględnię opisane przez Was postaci i wybrane bonusy na początku. Poniżej krótkie opisy i umiejętności, które posiadają. Można je oczywiście lekko zmodyfikować. Oczywiście na początku Warframy Wasze uczyć się będą korzystania z mocy, zanim wyzwolą pełen potencjał.

- Excalibur - pierwszy istniejący Warframe, potem produkowany masowo. Usprawnia postać w walce wręcz. Lekki pancerz rekompensuje całkiem pokażnymi polami siłowymi.
* Tnący pęd - Warframe rzuca się do przodu, skupiając energię w ostrze i rozcinając przeciwników
* Rozbłysk - energia przekształcona jest w oślepiający i ludzi i maszyny rozbłysk EM
* Skok - skupienie energii w stopach i wybicie się na znaczną wysokość
* Oszczepy świetlne - Excalibur tworzy energetyczne ostrza, którzymi ciska we wrogów
// Jak widać, można spokojnie na tym się jedynie wzorować, niekoniecznie wykorzystywać dokładnie takie zdolności. W grze komputerowej się to sprawdza, ale na sesji byłoby to bardzo, bardzo ograniczające.
- Mag - delikatnie opancerzony Warframe, manipulujący polem magnetycznym. Odnawia tarcze, zmienia tor lotu pocisków i inne cuda.
* Przyciągnięcie - coś a la moc Jedi
* Polaryzacja tarcz - naprawia lub niszczy pola siłowe
* Atraktor pocisków - sprawia, że dane miejsce przyciąga pociski (konwencjonalne jedynie)
* Zmiażdzenie - manipuluje tkankami żywymi, doprowadzając do implozji.
- Volt - pozbawiony opancerzenia, na rzecz szybkiego przemieszczania się, Volt potrafi także panować na energią elektryczną.
* Porażenie - niewielka błyskawica
* Przyspieszenie - doładowuje Warframe swój i towarzyszy, przyspieszając jego ruchy
* Tarcza energetyczna - stacjonarna tarcza, odbijająca pociski
* Przeciążenie - po naładowaniu Volt rozsyła wkoło energię elektryczną
- Ash - podobnie zbudowany jak Excalibur, jednak jego moce nie polegają na usprawnieniu własnych zdolności, lecz skupiają się na jak najszybszym, najskuteczniejszym wyeliminowaniu przeciwnika, nie pozostając wykrytym
* Shuriken - energetyczne gwiazdki, które mają doskonały potencjał do przebijania pancerzy
* Zasłona dymna - Ash ukrywa się w molekularnym granacie dymnym, który może także oślepić wrogów
* Teleport - skupiając się na swoim wrogu, wykonuje tak szybki bieg, że znajduje się za jego plecami z prędkością bliską świetlnej
* Burza ostrzy - wchodząc w pewien rodzaj szału bojowego, w masowy sposób używa poprzedniej umiejętności
- Valkyr - warframe jej oryginał był doskonałym wojownikiem, wykorzystującym delikatnie metody zabijania. Na odnalezionym oryginale eksperymentował Corpus, prowadząc do degeneracji psychiki pierwotnej właścicielki. Obecnie wszystkie kopie odczuły ten wstrząs i zamieniły się w zabijające w ślepym szale maszyny. Jest szybka i ciężkoopancerzona, jednak praktycznie nie posiada osłon.
* Lina - Valkyr miota energetyczną liną, która wbija się we wroga i ściąga go w swoją stronę
* Krzyk bitewny - krzycząc z bólu i złości, wzmacnia morale towarzyszy i przeraża wrogów.
* Paraliż - Warframe wydaje z siebie paraliżujący wrzask, uwalniając pozostałe osłony energetyczne, które zadają obrażenia. Tym samym odsłania siebie.
* Histeria - Valkyr skupia energię na dłoniach i stopach, tworząc tam energetyczne szpony i pazury. Energia tworzy wokół niej także dodatkowy pancerz. Staje się przy tym kłębkiem śmierci, który nie zwraca zanadto uwagi na to, kogo morduje.
- Oberon - średnioopancerzony, przypomina średniowiecznego rycerza. Jego oryginał cechował się prawością i większą niż zazwyczaj dumą. Jest to Warframe zarówno ofensywny jak i defensywny.
* Kara - wytwarza w wybranym wrogu negatywną, zabojczą energię, któa rozrywa go od środka i przenosi się na innych
* Święta ziemia - ziemia na której stoi, pokrywa się energetycznym ogniem, który pali wrogów i wzmacnia sojuszników
* Odnowa - Oberon skupia się na energii leczniczej i rozsyła ją w kierunku swoich towarzyszy
* Sąd - Oberon zamyka wrogów w energetycznych skorupach, unosi nad ziemię i ciska w dół
- Ember - czysto ofensywna Warframe, bazująca na ogniu. Taki warlock pośród raczej technologicnych i walczących Warframów.
* Kula ognia - coś dodać?
* Akcelerant - Ember rozsyła energię wokół, nadając jej łatwopalne właściwości
* Krąg ognia - tworzy obszar szalejących płomieni
* Świat w ogniu - Ember podpala każdego wroga, który znajdzie się w jej zasięgu

Jak będzie wyglądała mechanika? Jak pisałem wcześniej - będzie to raczej storytelling z jakimiś nieczęstymi rzutami. Panowanie nad energią oznaczać będzie niewiele ponad to, że Twoja postać będzie potrafiła częściej i skuteczniej ze swoich mocy korzystać.

Wygląd sesji będzie zależął w głównej mierze od Waszych akcji. Jednak przewiduję poznawanie świata, pracę dla Lotus i trochę walki (ewentualnie skradania). Tenno chodzą na dwóch nogach i wyglądają humanoidalnie, jednak nie poruszają się jako tako sami, lecz swoim egzoszkieletem. Stąd w opisie bohater musiał się przyzwyczaić i przypomnieć sobie jak to jest. Opis służy do sprawdzenia warsztatu i dla mojej przyjemności przeczytania czyjejś wizji. Nie musi być związane z postacią. Rzecz dzieje się na planetach i księżychach układu słonecznego, więc jest tu całkiem spoko do opisywania. Jak się poruszają i walczą Tenno, pokazuje bardzo pośrednio ten filmik (tutaj akurat Tenno walczą między sobą):
https://www.youtube.com/watch?v=13a9onRpXyU
Co potrafią robić (bieganie po ścianach i inne cuda) pokazane jest tu:
https://www.youtube.com/watch?v=OAEJukgafpE
A jak zwykli przeciwnicy giną z rąk Tenno widać tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ivq-QSs6Im0
To może ułatwić trochę opisy.

Bardziej do Tenno pasuje Sam Fisher, wg mnie przynajmniej. A będziecie raczej jak power rangersowi space marines. Trochę tu żartuję, bo gra ma ciekawy potencjał, by przerobić ją na niezłego erpega, jednak sam gameplay jest, jak ktoś to nazwał: “magiczne ninja kosmiczne”.
 
Ardel jest offline