Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-04-2015, 21:40   #1
NightShot
 
NightShot's Avatar
 
Reputacja: 1 NightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodzeNightShot jest na bardzo dobrej drodze
RPG w stylu gry PC "Magicka

Witam,
Zna ktoś może grę PC "Magicka" ?
Prywatnie bardzo lubię tę grę i ostatnio przyszedł mi pomysł, by opracować system RPG z podobnym systemem rzucania zaklęć. Gracze wcielają się w czarodziei, którzy walczą ze złymi potworami, zbuntowanymi czarodziejami demonami etc. Odnośnie świata, jest to baśniowy Midgaard, zamieszkiwany przez różne znane ze świata fantasy stwory, ludzi i czarodziejów.
Ogólnie system rzucania zaklęć wygląda tak: Gracze mają do wyboru 8 żywiołów: Woda, Życie, Tarcza, Chłód, Błyskawice, Arkanę, Ziemię i Ogień. Żywioły można ze sobą mieszać (jest parę wyjątków, np. nie pomieszamy wody z błyskawicą, ogień z wodą daje parę wodną itp.) tworząc różne kombinacje, które mogą być potężniejsze niż czary zawierające kilka "jednostek" jednego żywiołu. W jednym zaklęciu może być max. 5 "jednostek" żywiołów.
Zaklęcia można rzucać tradycyjnie, obszarowo wokół siebie lub na swoją broń. Można też rzucać je na samego siebie, np. natychmiastowa regeneracja zdrowia poprzez rzucanie na siebie magii życia.
Do każdego żywiołu planuję stworzyć osobną mechanikę ran, + bonusy za łączenie ich. W czasie gry gracze prowadziliby walki ze złymi czarodziejami, potworami itp, ale nie mniej ważne byłyby oczywiście kontakty z ludźmi i innymi npc, czego niestety nie ma w grze PC.
Pare przykładów łącznenia zaklęć:
Ziemia+Ogień=kula ognia
Tarcza+Błyskawice ( rzucone na siebie ) twoja postać otrzymuje odporność na błyskawice
Chłód+Arkana=mroźny promień
W RPG mielibyśmy do każdego żywiołu opis zadawanych ran według pewnych wzorów typu: Błyskawice zadają n•(k20-5) obrażeń gdzie n to ilość "jednostek" żywiołu w zaklęciu.
Ziemia zadaje n•k20-17 obrażeń itp.
To były najprostrze przykłady, bo np. Woda nie zadaje obrażeń, ale obala przeciwnika na (k20+n)÷4 sekund i sprawia, że przeciwnik jest mokry ( wiem, epokowe odkrycie ) Mokre stwory otrzymują podwójne obrażenia od błyskawic. Można się wysuszyć rzucając na siebie magię Ognia.
Co wy na to ?
 
__________________
Nie uciekaj przed snajperem - zginiesz zmęczony.
NightShot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem