| Uniwersalne klasy prestiżowe dla klas magicznych:
- Mag Czasu – Magiem Czasu może stać się każdy Nieskończony posługujący się magią. Jest to czarodziej, który zajął się studiowaniem zapomnianej formy magii – Magii Czasu. Adept tej dziedziny potrafi częściowo sterować strumieniem czasu, co pozwala mu na m. in zwalnianie i przyspieszanie perspektywy czasu, zarówno dla siebie, jak i wrogów oraz przyjaciół. Cechy:
- odporność na zaklęcia spowalniające
- Magia Czasu – siostrzany gatunek dla Magii Wymiarów, ta forma sztuki magicznej daje magowi dostęp do łączenia się z Rzeką Czasu i manipulowaniem jej przepływem.
- Postarzenie – 2x na dzień – potężna zdolność, która umożliwia Magowi Czasu postarzenie ofiary czaru, co znacznie wpływa na jej możliwości bojowe.
- Łącznik Dusz – rzadko spotykani adepci innej formy Magii Dusz. Łącznicy są członkami elitarnego stowarzyszenia, które zajmuje się wykonywaniem jakże ważnego rytuału podziału duszy Nieskończonego i umieszczeniu jej w innej rzeczy. Oprócz posługiwaniem się dobrą formą Magii Dusz, Łącznicy są zdolni do tworzenia astralnych połączeń między swoją duszą, a duszą innej osoby, co w konsekwencji pozwala im na posługiwanie się unikalnymi zdolnościami. Cechy:
- zwiększona odporność na obrażenia magiczne
- Pakt Duszy – zdolność połączenia własnej duszy z duszą innego Nieskończonego. W zależności od tego, jaka jest kasta i klasa postaci, unikalne zdolności Łącznika mogą się różnić. Osoba, która została naznaczona Paktem także zdobywa dostęp do tych mocy.
- Magia Dusz – w odróżnieniu od czarnoksięskiej formy tej magii, Magia Dusz stosowana przez Łączników ma działanie dobroczynne i wspomagające sojuszników. Klasy Łuczników: Strzelec - strzelcy to elitarni łucznicy. Ich kompozytowe łuki są dla nich najlepszymi przyjaciółmi. Posługują się nimi z mistrzowską precyzją. Bardziej doświadczeni strzelcy potrafią zaklinać swoje strzały nadając im magiczne właściwości. Klasy Prestiżowe:
- Wolny Strzelec - to dawny łucznik, który łuki i kuszę zmienił na broń palną. W Neverendaarze broń palna jest rzadko dostępna, ale zdecydowanie zabójcza. Wolny strzelec ma do wyboru rewolwery lub strzelbę. Ci indywidualiści potrafią zaklinać swoje pociski, nadając im przeróżne wlaściwości. Cechy:
- posługiwanie się bronią palną (rewolwery i strzelby)
- noszenie średnich pancerzy
- Magia Strzelecka - rodzaj zaklęć i uroków dostępnych Wolnym Strzelcom, zwiększające ich możliwości i zaklinające pociski.
- Snajper - cichy, celny i zabójczy. Snajperzy to podstawa udanych zasadzek. Ich dobry wzrok i znamienita celność są otoczone słuszną legendą. Jedną strzałą potrafią zakończyć życie nawet kilku wrogów. Cechy:
- wzmocniony zmysł wzroku
- Sokole Oko - umiejętność, pozwalająca Snajperom na oddawanie celnych strzałów, nawet będąc w ruchu.
- Ukąszenie Śmierci - 2x - atak, który przy trafieniu natychmiast uśmierca cel.
- Zaklęte Strzały - zdolności zwiększające siłę i właściwości strzał Snajpera.
- noszenie lekkich pancerzy Łoca - łowcy to opiekunowie zwierząt i lasów Neverendaaru, które znają jak własne kieszenie. Ci łucznicy potrafią używać zarówno kuszy jak i łuków, a gdy zostaną zaskoczeni i zmuszeni do walki bezpośredniej, mistrzowska umiejętność walki nożami i sztyletami niejednokrotnie ratuje im życie. Klasy Prestiżowe:
- Druid - Nieskończony, opiekujący się roślinnością w Wiecznym Królestwie. Druidzi posługują się magią, która pochodzi z roślin i zwierząt. Ci kapłani natury potrafią się komunikować z jej duchami, przyzywając w walce do pomocy potężne istoty. Cechy:
- Kontakt z Naturą - umiejętność nawiązywania kontaktu z przyrodą - roślinami i zwierzętami.
- Zielarstwo - znajomość właściwości najróżniejszych roślin
- Wezwanie Przyrody - 3x dziennie - zdolność, na którą poświęca się turę w celu przywołania potężnej istoty, mającej wspomóc druida.
- Magia Natury - magia, skupiająca się na kontrolowaniu świata przyrody, poprzez komunię z jej elementarnymi duchami.
- Podstawowa Magia Żywiołu
- Władca Zwierząt - Łowca, który posiada dar panowania nad zwierzętami. Władcy Zwierząt to doskonali łucznicy, wprawni także w posługiwaniu się krótkimi ostrzami. Ci przyjaciele zwierząt potrafią naśladować ich zachowania, co zwiększa różne ich cechy. Cechy:
- Sztuka Przetrwania - wiedza o sposobach przetrwania w najbardziej ekstremalnych warunkach.
- Dłoń Opiekuna - zdolność do nawiązania kontaktu ze zwierzęciem i jego oswojenia.
- Zwierzęce Natchnienie - to umiejętności zwiększające skuteczność Władcy Zwierząt w walce, poprzez naśladowanie cech różnych zwierząt. Przewodnik - przewodnik to Nieskończony panujący nad energią. Wykorzystując specjalne rękawice, przewodnicy potrafią wyzwalać własną energię i kształtować ją na kształt łuków. W ten sposób nie potrzebują troszczyć się o swoje kołczany, a ich energetyczne strzały są w stanie przebić się przez większość pancerzy. Ta umiejętność jest jednak bardzo wyczerpująca. Klasy Prestiżowe:
- Arcyprzewodnik - bo zyskaniu odpowiedniego doświadczenia, Przewodnicy zdobywają na tyle dużą moc, aby móc korzystać ze swoich energetycznych strzał, bez konieczności posiadania specjalnych rękawic. Wystarczy do tego zwyczajny łuk, lub zagięty przedmiot. Cechy:
- zwiększone obrażenia magiczne
- Węzły Energii - umiejętność tworzenia magicznych strzał i cięciw na zwyczajnych łukach.
- Przejęcie Energii - 3x dziennie - Arcyprzewodnik przejmuje energię wycelowanego w niego zaklęcia, i tworząc z niego łuk bądź strzałę, miota nim w dowolnie wybrany cel.
- Materializator - bardzo niewielu Przewodników staje się Materializatorami - łucznikami, wytwarzającymi materialne strzały, o dowolnych kształtach i właściwościach. Ich umiejętności do materializowania przedmiotów nie ograniczają się tylko do strzał - potrafią tworzyć także różne rodzaje broni białej. Cechy:
- zwiększona odporność na zaklęcia
- Materializacja - rodzaj magii, pozwalającej Materializatorom na tworzenie fizycznych strzał i ostrzy. Klasy Kapłańskie: Kapłan - podstawowy uzdrowiciel i pomocnik. Kapłani wykorzystują boską moc pochodzącą z modlitw do wyznawanych bóstw. Ci słudzy bogów potrafią uzdrawiać przyjaciół i pomagać w walce obdarzając ich licznymi błogosławieństwami, a nawet razić swoich wrogów boską energią. Najpotężniejsi kapłani potrafią wskrzeszać zmarłych oraz sprowadzać do swojego otoczenia boskich wojowników. Ich bronią są lekkie buzdygany i małe miecze. Klasy Prestiżowe:
- Arcykapłan - tylko ci Kapłani, którzy przeszli wymagane próby sprawdzające siłę ich wiary są mianowani Arcykapłanami. Ci wielce szanowani słudzy Bogów potrafią z łatwością leczyć wszelkie rany, a ich błogosławiony dotyk usuwa wszystkie nieczystości kłopoczące ciało. Wielu z nich jest zdolnych do przyzywania świętych avatarów swoich bogów. Cechy:
- Święty Dotyk - umiejętność neutralizowania wszelkich trucizn, leczenia chorób i zdejmowania efektów klątw.
- Gorliwa Modlitwa - poprzez Modlitwę Arcykapłani potrafią wybłagać pomoc i wsparcie swoich bogów.
- Przenajświętsza Magia
- Magia Światła
- Egzorcysta - to Kapłan, który specjalizuje się w zwalczaniu złych duchów, demonów i innych złych stworzeń. Jego magia skupia się na zaklęciach ofensywnych i oczyszczających duszę. Ci doświadczeni kapłani potrafią też rozprawić się z efektami wrogich klątw i uroków. Cechy:
- zwiększone obrażenia magiczne
- Oczyszczenie - zdolność, która uwalnia przyjaciela od wpływów nieprzyjaznych duchów, wrogich klątw, zaklęć i uroków.
- Egzorcyzm - wiedza o egzorcyzmach umożliwia Egzorcystom znalezieni skutecznych sposobów na pozbycie się istot przywołanych przez przeciwnika.
- Magia Czystości - rodzaj magii kapłańskiej, która zawiera modlitwy i zaklęcia skierowane przeciw wrogom, a także zaklęć wyzwalających sojuszników spod wrogich wpływów
- Wyrocznia/Prorok - to Kapłani, którzy wybrani zostali przez swoich bogów na ich przedstawicieli w Neverendaarze. Wyrocznie i prorocy potrafią widzieć przyszłość i dzięki ich bliskości z bogami potrafią zesłać na sojuszników potężne błogosławieństwa. Cechy:
- zwiększona odporność na zaklęcia
- Wizja od Bogów - Wyrocznie i prorocy są sporadycznie obdarzane wizjami przyszłości lub dalekich miejsc, które zsyłają im bogowie.
- Wróżbiarstwo - 4x dziennie - świadoma zdolność widzenia przyszłości.
- Magia Objawień - potężna magia kapłańska, którą bogowie obdarzają swoje wyrocznie i proroków.
- Magia Światła Paladyn - święty wojownik, oddany obronie wiary i walce ze złem. Paladyni łączą w sobie cechy wojownika i kapłana. Dzierżą błogosławiony oręż (miecze i młoty) a ich ciała chronią wytrzymałe pancerze. Ci błogosławieni wojownicy z wielkim poświęceniem walczą w obronie swojej wiary. Na polu walki z ogromnym ofiarowaniem dbają o bezpieczeństwo swoich towarzyszy. Doświadczeni paladyni podobnie jak egzorcyści znają wiele modlitw wspomagających ich w walce i a także rytuały skierowanych przeciwko istotom demonicznym. Klasy Prestiżowe:
- Święty Mściciel - odłam paladynów całkowicie oddanych walce z Upadłymi i innymi plugastwami. Święty Mściciel to paladyn władający biegle wszelkimi rodzajami broni białej oraz Magią Zemsty, wzmacniającą jego broń i służącą do walki ze złem. Świeci Mściciele są szybcy i zwinni, ale tracą na obronności, ponieważ w przeciwieństwie do paladynów nie noszą pełnych zbroi. Cechy:
- Boski Gniew - Mściciele są uosobieniem boskiego gniewu, skierowanego przeciw Upadłym i innym wynaturzeniom, dzięki czemu przeciwko takim typom wrogów są podwójnie skuteczni.
- Magia Zemsty - rodzaj magii opierającej się na otaczaniu broni Mściciela ładunkiem energii i wyzwalaniem jej przeciwko wrogom.
- noszenie średniej zbroi
- posługiwanie się bronią białą jednoręczną
- Obrońca Wiary - doświadczeni Paladyni stojący na straży najważniejszych uroczystości religijnych i świątynnych relikwi. Obrońcy Wiary są pobożnymi wojownikami, wspierającymi królewską armię zarówno bronią, jak i boskimi błogosławieństwami. Cechy:
- Boskie Natchnienie - obecność Obrońcy Wiary zwiększa morale i skuteczność walczących u jego boku towarzyszy
- Poświęcenie - zdolność, która pozwala Obrońcy Wiary na przejęcie obrażeń sojusznika na siebie.
- posługiwanie się bronią białą jednoręczną
- posługiwanie się tarczą
- noszenie ciężkich pancerzy Pokutnik - pokutnicy są wyjątkowymi wojownikami. Niegdyś bliscy stania się Upadłymi, bądź utraty wiary, znaleźli zbawienie i odkupienie w służbie bogom. Uzbrojeni podobnie do strażników miasta, ci wojownicy są w stanie przywoływać w swoje ciała święte duchy, które obdarzają pokutników nadzwyczajnymi zdolnościami. Klasy Prestiżowe:
- Asceta - to doświadczony Pokutnik, który poprzez cierpienie potrafi wytłumić swoją Upadłą część duszy. Asceci posiadają specjalną cechę, wzmacniającą ich siłę, gdy ci są ranni. Czyni to z nich niezwykle groźnych przeciwników, których pod żadnym pozorem, nie należy lekceważyć Cechy:
- zwiększona wytrzymałość
- zwiększona odporność na ból
- Droga Cierpienia - zdolność zwiększająca możliwości bojowe Ascety, kiedy odnosi obrażenia. Antymag - antymagowie, żołnierze bogów, to podstawowi wojownicy stojący na straży świątyń. Ich nazwa nie została w żaden sposób zmyślona - ci wojownicy specjalizują się w ochronie przed magią. Uzbrojeni podobnie do strażników miast, antymagowie posiadają zdolność do odbijania i rozpraszania zaklęć wrogich magów. Klasy Prestiżowe:
- Łowca Czarów - jest to Antymag wyszkolony w obronie przed zaawansowaną magią. Cechuje ich prawie całkowita odporność na nieprzyjazne zaklęcia, a także umiejętność częściowego przejęcia kontroli nad magią przeciwnika. Cechy:
- duża odporność na nieprzyjazne czary i zaklęcia
- Aura Antymagii - wokół Łowców Czarów posługiwanie się magią jest utrudnione, ale wszyscy znajdujący się w ich towarzystwie nie muszą się obawiać poważniejszych skutków nieprzyjemnych zaklęć.
- Wielkie Rozproszenie - 3x - zdolność pozwalająca Łowcom Czarów na rozproszenie nawet najpotężniejszych zaklęć
- Przejęcie - Łowca Czarów jest w stanie spróbować okiełznać wrogi czar i zwrócić go przeciwko nieprzyjacielom.
- Inkwizytor - są to ponurzy, otoczeni złą sławą Nieskończeni. Zaciekle zwalczają jakikolwiek przejaw herezji, bluźnierstwa i nieczystości. Ich fanatyzm pochłonął wiele ofiar, spośród których nie zabrakło też tych niewinnych. To właśnie dzięki swemu powołaniu i fanatyzmowi religijnemu zawdzięczają całkowitą odporność na magię i zdolności wpływające na umysł, co czyni ich niezwykle skutecznymi pogromcami mentatów. Cechy:
- Niezłomna Wiara - cecha, która chroni Inkwizytorów przed efektami wpływającymi na umysł.
- Krzyk Umysłu - 3x - zdolność wytworzenia psionicznej fali, która rozprasza iluzje i osłabia wszystkich mentatów na dużym obszarze.
- Dociekliwość - z natury, Inkwizytorzy są bardzo dociekliwi i uparci. Nigdy nie poddadzą się, dopóki nie uzyskają odpowiedzi na swoje pytania, lub nie zdobędą dowodów na cudzą winę, która w ich oczach jest bardziej widoczna.
- Używanie średniego opancerzenia
- Używanie tarcz
- Posługiwanie się ciężką bronią.
__________________ Come on Angel, come and cry; it's time for you to die.... |