Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-10-2015, 07:57   #131
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
- Dobra post jest


- Tura dla was to do pt czyli do pt. 16.X.


PD



Ogólnie


- Za post: Adi, Merill, Noto i Zuz po 10 PD; Carloss, Zombi, Lemi, Sun i Oka po 5 PD.

- Za współpracę: Adi, Merill, Noto, Zuz, Zombi, Sun i Oka po 10 PD; Psionik i Lemi po 5 PD.

- Za fabułę: Merill, Noto, Zuz, Zombi po 10 PD; Adi, Sun, Oka po 5 PD.

- Za pomysłowość: Merill, Noto i Adi po 10 PD; Zuz, Zombi, Sun, Psionik po 5 PD.



Indywidualnie:


- Adi 10 PD za ciekawą scenkę retrospekcji.

- Adi i Merill po 5 PD za fajny dialog o Froncie i Posterunku.

- Noto 5 PD za ciekawe dialogowanie i dumania się po drodze z lemingiem.

- Zuz 5 PD za burdelowe biznesowanie pełną gębą.

- Zombi 5 PD za wrażliwą scenkę wrażliwej hirołsówy na scenkę z listami.

- Zombi 5 PD za kompletne odmienne wspominki z zimy względem Drzazgi.

- Merill 5 PD za ogólna całotygodniowa aktywność i koordynację i wrzucenie wspólnego posta z doc pod koniec tury.

- Merill 10 PD za ładną scenkę z retrospekcji.




FAQ



Piszemy dooo dooołuuu!

- Jak ktoś nie używa doc no to grzyb z tym. Ale póki używa piszemy dooo dooołuuu... Czyli nie wcinamy się w już napisany przez kogoś tekst. Zwłaszcza jak już parę wypwiedzi pójdzie a wcięty tekst nie jest jakimś tam zdobnikiem na pół linijki. Na akcję musi być możliwość reakcji. Wcinając się w już napisany tekst można wypaczyć sens sceny bo to co jest napisane poniżej czyli fabularnie raczej później nie uwzględnia wcinki z założenia. Do tego jeszcze przynajmniej jak ja sprawdzam doc lecę właśnie na dół i jak nie widzę nic nowego zakładam, że nie ma nicnowego a na pewno nie wewnątrz już napisanego tekstu. Jeśli więc coś, ktoś chciałby wciąć proszę to uzgadniać i informować wielkimi literami i zboczonymi komentami które mua tak lubi w doc i generalnie pomachać chorągiewkami, że się chiałoby zrobić taką wcinkę. Ale generalnie jestem takim numerom zdecydowanie przeciwny. Zwłaszcza jak widzę wrzucone coś bez uzgadniaia i z zaskoka. Nie lubie takich numerów.


Za co te PD-ki

- No padło pytanie za co właściwie ja daję Wam te PD-ki. No za udział i aktywność w sesji i pracę włożoną w nią To tak najogólniej. A detalicznie...

- Za post - czyli za terminowość. Na zachętę daje ogólnie 1/3 grupy ciut więcej PD. Jest Was prawie tuzin więc dostaje pierwszych 4-ech Graczy. Graczy a nie postów. Oceniam tu też pierwszy post jeśli ktoś dałby w turze więcej niż jeden. Pozostali dostają za wrzuconego posta 5 PD. Tak by ktoś dostał cokolwiek jeśli wrzuci posta w turze (lub jego kawałek ktoś wrzuci). No jeśli ktoś opuścił kolejkę no to sorry, nie dostaje PD.

- Za współpracę - czyli właśnie za współpracę i ze mną i z resztą Graczy. Najczęsciej objawia się to pracą w doc. Ale niekoniecznie. Ja spoko mogę się dogadywać i w komentach i mailach i jeszcze jakoś inaczej. Ogólnie pozwala mi to rozkorkować moją turę, np. pokulać za cos w tygodniu a nie w weekend generalnie aktywność Gracza w waszej turze ułatwia mi robotę, posuwa akszyn do przodu z reguły bardziej niż metodą post - w - post więc ułatwia i wspiera sesję. Dlatego za współpracę są PD. Ktos kto pracuje przez większość tygodnia najczęściej dostaje 10 PD, ktoś kto rzadziej czy przez 2 - 3 dni to 5. Ktoś kto obywa się bez takiej integracji nie dostaje za nią PD.

- Za fabułę - czyli za ciekawość posta. Ciekawie rozpisane scenki, dialogi, walki, emocje, sceneria itd. i generalnie styl i jakość snucia opowieści o swoim hirołsie. Niekoniecnie długo choć najczęściej tak wychodzi. Ale można opisać coś fajnie czy ciekawie nawet jakiś detal czy relację co odróżnia to od standardowego opisu i czyni go ciekawszym.

- Za pomysłowość - czyli za decyzyjność. Tu daję PD za różne, różniste decyzje posuwające akszyn do przodu. Nie klimaciarskie gadki o czymś tam tylko konkretne decyzje w stylu, "zróbmy to i to" i faktycznie robienie tego. Jasne konkretne wyboru, że wybiera się jedną czy drugą bramkę w danej sytuację. Wybory napędzają każdą sesję nie każdy lubi je podejmować więc ci którzy to robią i napędzają akszyn czyli sesję dostają PD. Ktoś kto woli pozostawać w cieniu i unikać podejmowania decyzji raczej nie będzie tu punktowany a jak ktoś podejmuje decyzje na dobre czy na złe i potem jeszcze musi się z tym użerać na sesji to niech ma za decyzyjność parę PD.

- Indywidualnie - czyli coś co w danej turze zmajstrowali ciekawego wasi hirołsi. Czasem też dostajecie jako Gracze dla swoich hirołów na ogół za jakąs pomoc przy sesji bo to też ułatwia i nakręca grę. Ogólnie daję też za coś co się nie mieści w powyższych kategoriach. Za jakiś fajny dialog, retrospekcję, ciekawostkę, życzliwą postawę Gracza czy jakiś szczególny wyczyn BG.

- Nie daję natomiast PD za walki i zabijanie albo otwieranie zamków czy kradzież lub podkładanie bomb. Nie, nie daję za to PD. Udane czy nie przynoszą odpowiednie korzyści/szkody w grze. Ale nie widzę sensu dawać za to PD. Może się czasem komuś zlewać jeśli dam PD za zabicie kogoś/czegoś. To nie są PD za zabijanie. To są PD za rozwianie problemu którym metodą mogło być akurat zabicie tego czegoś. Ale niekoniecznie musi to być najwłaściwsza, najprostsza, najbezpieczniejsza czy naskuteczniejsza metdoa rozwiązania danego problemu.



- Panele sesyjne i PD

- Nie gmerać mi przy PD! No mówiłem przeca na początku. Zgłaszacie mi, ze chcecie cos rozwinąć i ok ja mam czas to popaczam i podumam i dam Wam odpowiedź jak widzę sprawę. Jak się dogadamy wy możecie powpisywać sobie w waszych PD a ja powpisuje w swojej ściądze i właśnie w panelach. Dlaczego? Jak podliczam i uzupełniam Wasze panele pod koniec tury w PD i sprawdzam prawie tuzin osób lecę jak popadnie przy wpisywaniu i irytuję się jak widzę, jakies zmiany których ja nie robiłem. Nie chcecie by się MG na was irytował nie grzebcie w panelowych PD



- Wydawanie PD

- PD można wydawać w miarę na bieżąco. Czyli ktoś na coś uzbiera i chciałby sobie coś wykupić no to niech przyleci do mnie, że chciałby i zobaczymy co da się zrobić. Pi x oko póki ktoś leci z umsami które ma na 1+ i po profesji/specostwie raczej nie robię zazwyczaj problemów. Co innego jak ktoś w ogóle nie ma danego umsa czyli ma 0. No to już może być różnie. Dalej nie można na raz rozwinąć o więcej niż 1. Do tego lubię jak majacy się rozwinąć ums był choć raz użyty w grze. Ze Sztuczkami podobnie czyli póki ktoś leci po profesji i nie przekroczy 6-ściu Sztuczek raczej nie robię problemów. Po 6-tej i potem to już takie klasyczne erpegowe szkolenia i nauczyciele itd. Podobnie jak z umsami które w ogóle nie pasują do BG jak np. fajter chce sobie wykupić Pierwszą Pomoc czy Komputery. No już wówczas zaczynają się schody. I to raczej strome.




---




@Łowcy robotów


- Wleźliscie w gąszcz który otacza farmę. Pi x oko jest to po prostu zdziczała roślinność bez zauważalnych aberracji/mutacji. Jest jednak bardzo gęsta i podmokła. Woda jest na tyle głeboka, że zazwyczaj sięga do połowy goleni czyli można kucnąć, stać, usiąść w tej wodzie no połozyć się też ale wówczas lezy się na dnie i trzeba by głowę wychylać by dało się oddychać. Od początku drzew do brzegu farmy jest pewnie ok 100 m.

- Szliście podzieleni na dwie grupki osłaniające się wzajemnie tak jak sugerował Lynx. Stwór dorwał was jak żeście się mijali.

- Poszły testy na paczajstwo względem stwora. Bazowo PT Trudny dla reszty za gęstwę i półmrok dla Lynx'a za nokto Prob za gęstwę. Potem doszła reszta mod. David i Lynx wyrzucili po 20-tce więc PT skoczył im dodatkowo o poziom. W efekcie wyszło: Nico 3 por, Gordon 3 por, David 6 por, Lynx 1 suk, Brian 3 por, stwór 8 suk. Czyli nad najlepszym miał 7 suk różnicy czyli nie rozpoznaliście zagrożenia z daleka i zasadzka mu się udała.

- Jest walka czyli jest test Morale. Gordon i David mieli o PT trudniej ze względu na wcześniejsze zmęczenie. Nico 2 suk, Gordon 1 por, David 1 por, Lynx 5 suk, Brian 0 suk. Gordon i David oblali test więc mają dodatkowo o 1 PT trudniej w walce póki nie zadadzą mu rany.

- Poszła pierwsza tura walki (3 seg). Zaczyna się atakiem stwora i on ma INI wszyscy więc zaczynają od obrony przed jego atakami. Jest zwarcie czyli przerywa wszelkie inne akcje (dobywanie broni, strzelanie itd.). Bronicie się albo karabinami w zwarciu (ums Br.Biała; traktowane jak improwizowana lekka pałka) albo puszczacie broń i walczycie bez broni (ums Bijatyka).

- Jeśli ktoś przejmie INI może atakować wręcz karabinem albo spróbować odskoczyć poza zasięg ataku stora czy dobyć przedmiot.

- Wynik po pierwszej turze:

- stwór - Nico = 2:2 = obrona skuteczna, defensywa.
- stwór - Gordon = 3:2 = obrona nieskuteczna > R.Lek, duszenie.
- stwór - David = 3:0 = obrona neskuteczna > R.Lek, duszenie.
- stwór - Lynx = 3:3 = obrona skuteczna, defensywa.
- stwór - Brian = 2:2 = obrona skuteczna, defensywa.

- Nico, Lynx i Brian wybronili się, są związani walka i w defensywie (stwór ma INI).

- Gordon i David nie wybronili się, są związani walką i w defensywie. Otrzymali 1 R.Lek. Jeśli nie wyzwolą się z uścisku stwór zadaje im kolejną R.Lek w każdej turze w której ich trzyma. Mogą się wyzwolić jeśli poświęcą 2 suk na zdany test BUD lub ich stwór zarobi 1 R.Lek.

- Możecie poświęcić seg na dobycie przedmiotu np. noża czy klamki. Stwór wówczas atakuje normalnie ale BG tracą prawo do obrony czyli wszystkie sukcesy stwora wchodzą w cel.

- Nico, Lynx i Brian mogą próbować wyjść z walki. Wówczas muszą mieć INI i wygrać 1-seg zwarcie wówczas wycofanie z walki się uda. Mogą wówczas po prostu odwrócić się i uciec wówczas zostają trafieni z automata za 1 seg.

- Rozpisałem pierwszą turę. Dalej chciałbym otrzymać od was deklaracje na resztę walki co kto próbuje zrobić.



@Zuz

- No to zabuliła Ania z burdelowego wzgórza i tera Julcia wygląda jak foczka za 1000 gambli

- Ubiór i wygląd opisałem ogólnie, pi x oko jest szykowny, z klasą i w ogóle robi szał. Detale możesz sobie opisać po swojemu.

- Pepe gdy wymienia imię Xavier wyraźnie mówi je z akcentem sprawiającym wrażenie francuskiego a nie jak normalni ludzie na dzielni No ale Pepe jest dość specyficzny...


@Carloss

- No cóż... Udało się Will'owi wrócić do Schronu i to za darmola

- Nie przesadzaj z tym bogatością śniadania u rybaków dostaliście rybę czy dwie na krzyż i tyle. Sami jedli to samo

- Dostał Will zastrzyk zobaczymy czy podziałczy.

- No i pytanie co dalej? Will został głównym mózgowcem Schroniarzy, Barney jest troszkoju bizi. Więc główkowanie spada na Will'a. Prowiantu macie na ok tydzień. Resztę należy uzupełnić na bieżąco.

- Baba jest wyautowany. Wróci Ehran to i wróci Baba.



@Zombi

- Cos widzę rozbieżność zeznań co do zimowych zdarzeń pomiędzy Alice a Drzazgą Normalnie na dwóch różnych imprezach byli

- Ok, operacja Toby'ego się udała. Schodzi z HP na 0 więc wraca do normalnego, mechanikologicznego tempa zdrowienia czyli gdzieś na miesiąc jest z głowy (dokładniej to 27 dni. 1 R.Lek w przyjanej atmosferze i optymalnych warunkach i testach to leczy się 3 doby no człeniu składa się z 9 R.Lek więc 27 dni).

- Na kwadrat wpadli na zmianę reszta chłopaków Viper. Są szczęśliwi z tego powodu jak widać.

- Alice może pogadać/połazić do Ben'a spokojnie ona ma do nich swobodny dostęp oni nie bardzo. Są zamknieci w piwnicy.



@Sun, Oka i Psion

- Powiedzmy, że macie tą samą scenerię ino patrzyta z różnyk krańców sceny. Ale jest silny związek przyczynowo - skutkowy i ta sama czasoprzestrzeń więc miejscie to na uwadze.

- Szuter może stwierdzić, że warunki Szczoty są pi x oko standardowe. Większość ekipy się najwyraźniej zna i bywała z nim wcześniej. Jak chcesz możesz z kimś pogadać po drodze na wozie.

- Od czoła kolumny wozów do hummera jest ok 100 m.

- Z kolumny nie widać Panewek ani sisterów. Widać tylko hummera i górę magazynu. Teren otaczają zarośla i krzaki i takie tamdlatego orientacyjnie nie widać parteru.

- Tina właściwie może się spotkać z Whitney gdzieś przy kanciapie. Whitney (i z góry kanciapy) widać ponad zaroślami czyli widać i Panewki, i Hammera, i kolumnę wozów. Panewki są blisko magazynu, hummer na głównej drodze w pobliżu zjazdu do magazynu, kolumna wozów przy wyjeździe z miasta na głównej drodze. Czyli z magazynu idąc drogą są Panewki > humvee > wozy.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline