Cóż w sumie to w tym systemie przerobiliśmy oba sposoby, od luźnego "o dostałem lev po walce rozpiszę punkty i jedziemy dalej" wtedy pojawiały się sytuacje "biłem przez ostatni tydź gobliny dlatego rozwinąłem gotowanie i taniec przy lev
"
Ten sposób stosowaliśmy na luźnych sesjach kiedy były to przygody na 2-3 sesje albo wiadomo było, że skończy się kampania którą ktoś przygotował i koniec z postaciami odchodzą jako tło innych sesji itp.
Dla postaci którymi graliśmy długie kampanie / serie kampanii (nasz rekord to dojście od 5 lev postaci do 26
) wtedy staraliśmy się stosować system szukania nauczycieli itp. jeśli ktoś po biciu goblinów chciał rozwinąć np. gotowanie :P to spędzał jakiś czas w mieście na nauce tego
co innego jak rozwijało się umiejętności które były skrupulatnie wykorzystywane cały czas jak nasłuchiwanie / spostrzegawczość / leczenie tu po prostu było samodoskonalenie.
Atuty wtedy też były na zasadzie albo ktoś uczy się od kogoś z drużyny albo w mieście szukali kogoś kto ich tego nauczył za odpowiednią opłatą
problem pojawiał się kiedy postacie były już na poziomach epickich... wtedy samo szukanie nauczyciela było nieraz tematem na 2-3 sesje i przecież takowy za darmo od tak nie przekaże swojej wiedzy komuś innemu
Oba systemy sprawdzały się bardzo dobrze i dawały sporo frajdy