Cytat:
Napisał TomaszJ PDki za mobki są OK, choć powinne być dzielony nie "od łebka" tylko po walce równo. Z prostego powodu - postaci ofensywne nie są wówczas faworyzowane, a zaklęcia we wszystkich slotach stają się nagle bojowe. Jeżeli PD od mobka na głowę (czyli faworyzujemy warriorów i ofensywnych magów), to proszę też PD od każdego uleczenia (domena kapłana), akcji skryto-włamaniowej (dla złodziei) itd. Wtedy ma to sens.
Równy podział PD po walce stosowałem kiedyś prowadząc Earthdawna i dobrze się sprawdził. Nie było kłótni w stylu "Ten goblin był mój, pierwszy go zobaczyłem!"... |
Musiałem się nieprecyzyjnie wyrazić. Oczywiście, że to miałem na myśli o czym piszesz Tomasz. Gdyby to polegało na tym, że dostaje tylko ten który zabije to kapłan mógłby nigdy nie wbić poziomu wyższego niż pierwszy/drugi, podczas gdy grający w tej samej drużynie barbarzyńca miałby na przykład piąty.
Wielkiego doświadczenia w prowadzeniu nie mam, ale gdy prowadziłem robiłem to tak. Suma zdobytego doświadczenia dzielona przez wszystkich członków drużyny i traktowałem rozbrojone pułapki tak samo jak potwory. Miały skalę wyzwania. I za pułapki taka sama zasada. Nie dostawał tylko łotrzyk a wszyscy.