Cytat:
Losowość owszem, w grze ale nie przy tworzeniu postaci.
To jest tak jak w szkole i zawsze w życiu.
Na pytanie jaką ocenę, pensję itd. dopowiadam największą.
Reszta to już element negocjacji.
Osobiście uważam, iż etap tworzenia postaci nie powinien mieć elementu losowości, gdyż wtedy można otrzymać postać z atrybutami, które wcale nie będą odpowiadać.
Zatem odpowiadam mam same 18 w atrybutach jeśli ma być losowanie, gdyż uważam, iż każdy oszuka jeden mniej drugi więcej.
Jesteśmy graczami to zawsze była gra na ile MG pozwoli w oszukiwaniu.
|
Myślałem Cedryk tak samo dopóki nie wystartowałem w sesji w której mistrz gry nie zażyczył sobie właśnie losowania. Co się okazało? Co prawda najwyższa cecha przed uwzględnienie modyfikatorów rasowych miała wartość 16, ale reszta miała wartości między 15 a 11. Gdybym miał je kupić za punkty wydałbym przynajmniej 36. Oczywiście istnieje niewielkie ryzyko, że będą między 8 a 12, ale na kilkadziesiąt losowań nie zdarzyło mi to ani razu.
I nie powołuj się na życie i świat realny. Czyżbyś był zwolennikiem tej bzdury jakoby każdy jest kowalem własnego losu? Nic nie zależy od nas, albo zależy bardzo niewiele. Wiem choćby po swoim życiu. W wieku niecałych dwudziestu lat rozpoczynałem studia. Skończona szkoła średnia, dobre oceny, dużo znajomych, zainteresowań, dobre perspektywy. Zachorowałem na schizofrenię. Dziesięć lat wyjęte z życiorysu. Straciłem znajomych, perspektywy na karierę, cudem nie wyrzekła się mnie rodzina, zostałem bez środków do życia. Jaki miałem na to wpływ? Żadnego!
A z kierowaniem się logiką w życiu to kolejna bzdura. Ostatnio tego próbowałem nawiązując kontakt z pewną dziewczyną. Zgadzało się wszystko, podobna historia, sytuacja rodzinna, choroba, charaktery, prawie identyczny wiek (różnica kilku dni), wydawało się, że przypadliśmy sobie do gustu. Nie widziała mnie trzy dni i doszła do wniosku, że to nie to. Bywa.
Jesteś zwolennikiem chociaż szczątkowego realizmu w grach RPG? Stawiaj na losowość!