Dostałem dwa pytania do publicznej odpowiedzi, które mniej więcej brzmiały tak:
Cytat:
Jak będą wyglądały walki między postaćmi jeśli już do nich dojdzie?
|
Tak jak każda inna walka, z tym, że jestem zasadniczo bardzo przeciwny takim praktykom. O ile ktoś dobrze tego nie uzasadni, to okaże się że zrobienie krzywdy drugiej osobie ma nagle bardzo utrudnione (na przykład Luck Bonus + 20 KP).
Cytat:
Jak będą wyglądały walki na pokładzie? Jakie modyfikatory, komu, za co będą przysługiwać?
|
Jeżeli statek jest względnie spokojny - nie targa nim nic, nie buja i ogólnie nie ma zewnętrznych czynników przeszkadzających, to walka toczona jest na normalnych zasadach i nie różni się od tej na lądzie.
Dopiero takie rzeczy jak sztorm, mocne wiatry, czy dzikie kaczki spadające z nieba, które statkowi mogłyby zaszkodzić, uprawniają poszczególne osoby do zniwelowania ich negatywnych skutków na podstawie odpowiednich umiejętności takich jak Profesja(Żeglarz) czy Zachowanie Równowagi. Odpowiednie atuty związane z żeglarstwem również się do tego wliczają.
Ujemne modyfikatory, o których mowa, są naliczane do testów ataku, a także korzystania z umiejętności wymagających fizycznego ruchu oraz rzucania czarów. Zależnie od tego jak bardzo statkiem rzuca, mogą się wahać od 0 (wszystko w normie) do -4 (mocny sztorm z wysokimi falami targającymi pokład).
Powyższe modyfikatory ustaliłem na podstawie własnego uznania, bo nie znalazłem na ten temat żadnych oficjalnych informacji i oparłem swoje decyzje o
tę tabelkę. ~*~
W tym miejscu jeszcze apel do niektórych osób: pamiętajcie w opisywanych przez siebie akcjach o tym, że Wasze postaci są stosunkowo słabe i niedoświadczone. Trzeci poziom postaci powinien Wam sugerować, że dla niektórych jest to pierwsza prawdziwa wyprawa w życiu, a pozostałe nabyły tylko "odrobinę" doświadczenia.