Sam poznaje PF od niedawna i muszę powiedzieć, że nie znajduje jakichkolwiek argumentów na rzecz 3,5 w tym porównaniu. Wystarczy spojrzeć na klasy (co w sumie mnie najbardziej interesuje) aby zobaczyć, że dopieszczono te, które tego wymagały (wojownik) i są teraz w miarę fajne. Inne tematy zaś uproszczono (prowadzenie walki i skille mi się na pierwszy rzut oka rzuciły).
Kompletnie też się nie zgadzam z argumentem Googolplex. W "klasycznym dnd" zawsze miałem problem z dopasowaniem mechaniki pod koncept postaci. Te podstawowe pasują w zasadzie tylko pod bardzo "standardowe" postacie typu pół ork barbarzyńca czy niziołek łotrzyk. W PF bardzo podobają mi się klasy łączące już na starcie cechy np tropiciela i łotrzyka, a wszelkie dodatkowe smaczki pozwalają jeszcze bardziej owe cyferki dopasować do fabuły. W przypadku tworzenie postacie od razu na wyższym poziomie można się było grzebać z łamaniem klas, prestiżówkami, itd. Tutaj w zasadzie możesz to olać a i tak wpasujesz większość tego co chcesz (nie mówię tu o czaromiotach, bo akurat to jest temat, na którym się średnio znam, ale sądząc po ilości wariacji jaki miałem okazje poznać przy okazji rekrutacji w tym systemie - mimo, że BG starowali od 1 lvl -, też nie może być źle).
Co do świata, to IMO w tym rozważaniu rzecz wtórna. Nie widzę problemu w prowadzeniu jakiegokolwiek świata do dnd, na PF. Sam np. prowadzę GH, ale równie dobre to mógłbym FR w wersji dowolnej, czy jeszcze coś innego.
__________________ naturalne jak telekineza. |