Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-01-2016, 11:56   #1
Ranghar
 
Ranghar's Avatar
 
Reputacja: 1 Ranghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputacjęRanghar ma wspaniałą reputację
Zasady:
1. Dom jest podzielony na piwnicę, parter i piętro. Każdy odkryty pokój/korytarz ma na mapce czarną obwódkę i wejście do niego zajmuje 1 punkt szybkości.
2. Wejście do nieodkrytego jeszcze pokoju zabiera wszystkie punkty ruchu.
3. Postać umiera, gdy wartość którejś statystyki spadnie do zera.
4. Statystyki zmniejszają się podczas przegranej walki lub pechowych wydarzeń.

Na co wpływają statystki:
Szybkość - Wpływa na liczbę odkrytych pokoi przez które można przejeść. Przydaje się przy wydarzeniach na reakcję, uniki, skoki.
Siła - Przydatna przy pokonywaniu fizycznych wyzwań, przemieszczaniu przedmiotów i walce.
Zdrowie psychiczne - Odporność na bardziej niezwykłe wydarzenia, działanie pod presją oraz szybsze otrząśniecie się z wydarzeń mrożących krew w żyłach. Kierowanie się intuicją w sytuacjach gdzie logika wysiada.
Wiedza -Kojarzenie faktów, mitów, mechanizmów, pojęć. Kierowanie się logiką i rozumem przy rozwiązywaniu pułapek i sekretów.

Gdzie są punkty życia postaci i jak je mogę stracić i odnowić?

Każda z waszych statystyk jest odrębną pulą punktów życia. Przykładowo jeśli macie Siłę na 3 i spadnie na was belka. To mogę poprosić was o rzut 3 kośćmi czy zdołacie ją złapać i odrzucić czy spadnie na was i złamie wam rękę tym samym zmniejszając Siłę z 3 punktów na 2 punkty. Jeśli w ciągu przygody jedna z 4 głównych statystyk spadnie do 0 to postać umiera. Czy to wiedza, psychika, szybkość czy siła. Jak zwiększyć malejące punkty podczas przygody? Jest szansa poprzez pewne przedmioty, wydarzenia lub przez jakiś dany pokój.

Nowo odkryte pokoje:

Wchodząc do pokoju opiszę wam co widać gołym okiem oraz jaki pojawi się efekt specjalny, przedmiot lub wydarzenie.

W danym pokoju postacie mogą:
- Raz na turę (między jednym moim odpisem, a drugim) podnieść przedmiot widocznym gołym okiem. Po czym może kontynuować swój ruch do dalszego pokoju lub przeszukać ten.
- Raz na turę przeszukać jakiś element w danym pokoju. Typu szafka, półki, lodówka. Co zakończy jej ruch w tym pokoju.

Przy rozgrywce może to wyglądać tak, że postać ma np. 4 punkty szybkości i chce odwiedzić już odkryte pokoje. Więc np. wchodzi z przedsionka do pokoju i podnosi nuż, po czym wraca na przedsionek, przechodzi na korytarz, a z niego ostatnim punktem ruchu wchodzi do też już odkrytego pokoju i podnosi książkę z biurka oraz decyduje się przeszukać półki.

Wchodząc w kilka osób do nowo odkrytego pokoju pierwszeństwo akcji mają osoby, które zadeklarowały się do wejścia jako pierwsze. W tym przypadku będzie to Wojownik, później Darren, później LeiLa, później następna osoba, która będzie chciała wejść do pokoju. Nie trzeba czekać w kolejce na odpis danych osób, ale jeśli będziecie chcieli podnieść ten sam przedmiot to podniesie go osoba, która ma pierwszeństwo.

Inne

Jeśli w poście zaznaczam jakieś przedmioty kolorem danego gracza oznacza to, że tylko on o nim wie i do następnej tury ma pierwszeństwo w podniesieniu go. Jeśli nie jest nim zainteresowany to może go odkryć kolejny gracz.

Zakładamy, że wasze postacie są dobrego charakteru i same z siebie nie zaatakują drugiej postaci. Przynajmniej do czasu Nawiedzenia, po którym zasady mogą się zmienić.

Wybierzcie sobie jakiś nie wymieniony w przygodzie kolor jakim byście chcieli być oznaczani na mapie.
 

Ostatnio edytowane przez Ranghar : 07-02-2016 o 13:42.
Ranghar jest offline