Nie jestem za narzucaniem stylu tworzenia postaci. Jest w tej materii jednak pewne występujące zjawisko, złego tworzenia postaci. Mianowicie gracze, którzy grają w realu niejednokrotnie za często zmieniają postać, co niszczy plany MG w czasie kampanii. Jest to niezwykle niedogodne dla prowadzących, ponieważ powoduje, że wątki związane z graczami stworzone przez MG legną w gruzach. Obniża to znacznie status gry i zniechęca MG, niejednokrotnie pada przez to kampania. Drugi błąd pojawia się w momencie, gdy gracze skupiają się bardziej na cechach bohaterów, a nie na ich historii. Wynik takiego działania jest bardzo prosty: zero przygotowania duchowego postaci, a potem problem w oddaniu jej istoty na sesji, o tak wymyślony na szybkiego życiorys, często za krótki nie pozwala dorzucić MG ważnych elementów na sesjach dotyczących gracza, które bardziej wiążą go z postacią i polepszają jakość gry. Przecież przywiązanie do postaci daje największą frajdę z gry i pozwala nam zdobyć uznanie wypracowane przez nas samych w świecie, w jakim toczy się rozgrywka. Dlatego też schematy jak tworzyć postać dla niektórych są jak najbardziej wskazane, jednak nie wolno ich niestety stosować, ponieważ ograniczają i odrzucają od gry. Warto jednak pokazywać takie rozwiązania, ponieważ inni gracze mogą wyciągnąć z nich choćby ziarnko, albo sami stworzą własne wzory tworzenia postaci, a to już olbrzymi plus. Dlatego nie należy pouczać a pokazywać jak coś robić, bo czasem sami nauczymy się przy tym czegoś nowego.
__________________ W ferworze walki, na polu bitwy jakim jest życie obronną ręką wychodzą tylko Ci, których serca nie potrafią klęknąć przed nieprawością. |