Darren próbował dostać się do kufra używając patelni, jednak kłódka wygląda na bardzo solidną, a sam kufer wygląda na wzmocniony metalem. Niestety jedna osoba nie da rady go przesunąć i Darren musiał obejść się smakiem. Dołączył do
Lirael w następnym pokoju i po krótkiej wymianie zdań ruszyli razem do drzwi naprzeciwko. Weszli do pomieszczenia, które wyglądało na podniszczoną szklarnię. Z powybijanych szyb wpadały krople wody, które zdążyły zrobić solidne kałuże na kamiennej posadzce porośniętej mchem, grzybami i paprociami. Na środku pomieszczenia jest zbiornik wodny i nie ma z niego żadnego innego wyjścia. Naprzeciwko was coś chlapnęło, raz, drugi, trzeci. Coś pluskało po kałużach w pomieszczeniu i biegło prosto na was. Pluśnięcia pojawiły się tuż przed wami i zniknęły. Nagle oboje czujecie gorący ucisk na sercu, jakby ktoś je złapał i ściskał. Upadacie oboje na podłogę, uczucie gorąca wypełnia wasze serca, a później żyły i nagle znika. Kałuże wokół was wyparowały, a wy czujecie się zaskakująco dobrze i silniejsi (Wasza siła rośnie o +1). Pokój ma wyjście po prawej stronie.
Wojownik spojrzał na pudełko i zaczął przy nim majstrować. W szybkim czasie pokonał zagadkę z nim związaną, która była na poziomie akademickim jeśli nie wyższym. Albo niebiosa mu sprzyjają albo ma kontrakt z diabłem. W pudełku znalazł laskę dynamitu owiniętą w bardzo delikatne rękawiczki. Wrócił do pokoju, do którego spadł wcześniej i udał się na północ. Znalazł się w swojsko urządzonej siłowni. Znajduje się w niej worek treningowy, bieżnia, hantle, szafki z podkoszulkami, spodenkami i ręcznikami. W pokoju znajduje się też kukła treningowa, która ma na szyi zawieszony medalion z pentagramem. Jeśli zostaniesz tu poćwiczyć to zyskasz +1 szybkości.
Saul i
Jack przypatrywali się z troską dziewczynie, która skinęła głową.
-
Tak, masz rację. Pewnie jakieś smarkacze robią sobie ubaw naszym kosztem.
Kobieta wyciągnęła z torebki chusteczkę i zaczęła ocierać mokrą twarz.
–
Miło was poznać. Nazywam się Marie. Zaczynam cholernie się zastanawiać co ja tu właściwie robię.
Zaczęła wycierać się kolejnymi chusteczkami, ale nie przynosi to pożądanych efektów.
- Nie wiecie przypadkiem gdzie jest tu jakaś łazienka? Amelia skutecznie odwróciła uwagę dziewczynki od szkieletów, a jej brat starannie pozasłaniał kominek meblami, tak jak tylko potrafił. Amelia i Margaret zaczęły przeglądać książki na półkach. Znajdowały się na nich popularne powieści, tomiki poezji, książki w obcych językach, tomy poświęcone historii i fizyce, indiańskie wierzenia i legendy, rękopisy Thomasa Keys opisujące historię tego regionu i dzienniki wypraw po Afryce spisane przez Kevina Kinga. Szczerze powiedziawszy po prostu nie wiesz o jaką książkę mogło chodzić lustrzanemu odbiciu. Przeglądając sporadycznie książki odświeżyłaś sobie pamięć oraz uzyskałaś wiedzę na temat regionu i jego historii oraz legend (Zyskujesz +1 punkt wiedzy).
Mapa
Piętro:
Biblioteka (+1 do wiedzy raz na grę, po przeczytaniu książek)
Korytarz z pomnikami
Zejście na parter Parter:
Cmentarz, Schody na piętro
Gralnia <- Korytarz -> Zapadnięty (test na szybkość by przejść dalej)
Szklarnia <- Okopcony <- Rupieciarnia (Spowalnia o -1 szybkość na jedną turę) <- Przedsionek -> Kuchnia
Drzwi wejściowe Piwnica:
Siłownia
Służebny -> Winnica