Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-03-2016, 10:46   #1
Ymroddiad
 
Ymroddiad's Avatar
 
Reputacja: 1 Ymroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodzeYmroddiad jest na bardzo dobrej drodze
[autorski] Elfickie państwa - strategiczne RPG

Witam.

Poszukuję ośmiu osób które pomogłyby mi przetestować oraz wprowadzić nowe mechaniki do pewnego mojego projektu.
Inspirowałem się grą Crusader Kings 2 w której to gracze wcielają się we władców lub pomniejszych wasali historycznych państw. Miałoby to działać na podobnej zasadzie. Otóż tych ośmioro graczy których znajdę wcielą się we władców elfickich państewek, będą zarządzać dworem, swoimi ziemiami i rodem. Mogą prowadzić podbój ale i dążyć do pokojowego zjednoczenia. mogą równie dobrze handlować czy spiskować. To wszystko zależy od graczy.

Będzie główna konwersacja w której to mistrz gry zapisuje wydarzenia z bieżącej tury a gracze w osobnych wiadomościach wysyłają swoje "zamiary", zostało to tak zrobione by inni gracze nie wiedzieli co planuje drugi choć oczywiście dodałem mechanikę wywiadu.

Podstawowymi cechami władcy są:
1. Dyplomacja - odpowiadająca za relacje z frakcjami neutralnymi ale i NPC. Jednak gracze będą sami miedzy sobą prowadzić dyplomację.
2. Wojskowość - ta cecha odpowiada za prowadzenie wojen ale i osobiste umiejętności walki bohatera.
3. Zarządzanie - im wyższy poziom zarządzania tym większe dochody i możliwość wprowadzenia nowych praw w państwie.
4. intryga - to wywiad, kontrwywiad czy spiski dotyczące zamachu czy przejęcia tronu.
5. Inteligencja - pozwala na wysyłanie zaszyfrowanych wiadomości i ogólnie wpływa na niektóre akcje. można tą cechą zastąpić inne jeżeli mistrz gry wyrazi na to zgodę.

Wszystkie testy wykonywane są przez mistrza gry za pomocą 2k6 a cechy liczą się od -3 do +3.

Gra różni się od innych strategii RPG tym, że kieruje się poczynaniami jednego władcy a nie całej cywilizacji, widziałem na tym forum tego typu gry.

Jeżeli postać zginie (to elf więc nie umrze ze starości) będzie można grę kontynuować jego potomkiem zależnie od rodzaju sukcesji.

W każdym poście dodanym przez mistrza gry będzie mapa polityczna (jeśli zajdzie taka potrzeba).

Od graczy wymagam jednej rzeczy, opisać swój ród (jak dostał sie do władzy, liczba członków, czym się charakteryzuje itd.). resztę po opisaniu rodu napisze mistrz gry, np. z czym się borykają na swoich ziemiach, czy istnieje zagrożenie buntem itd.

Proszę pisać poniżej jeśli ktoś jest zainteresowany a ja potem opiszę historię elfów z terenu na którym będzie się odbywała akcja jak i standardowy model wojskowości, klimat itp.

Mapa i legenda:
Niebieski: Zalesiona północ. klimat umiarkowany zimny. Dalej jest tundra w której żyją dzicy ludzie. Liczne jeziora, żadnej większej rzeki. Królowa matka utworzyłą tam prowincję by chronić się przed naporem migracyjnym. Kiedyś budowano tam wielki mur jednak nie skończono go.
Czerwony: równiny o bardzo bogatej ziemi uprawnej, dwie główne rzeki płynące obok siebie z zachodu na wschód. wielki port w zatoce który prowadził niegdyś handel z elfami z południowego wschodu.
Fioletowy: podobnie jak w czerwony, ziemia jest bardzo bogata, ale tutaj zaczynają się góry ciągnące sie przez prowincję różową i do jasno zielonej. ponadto w tym miejscu mają źródła trzy wielkie rzeki które dwie znajdują ujście w prowincji czerwonej i jedna w brązowej. znajdują się tu kamieniołomy które dostarczają marmuru.
Różowy: Dawna siedziba królowej matki, góry są tutaj coraz wyższe by osiągnąć apogeum w prowincji jasnozielonej. wypływają z niej liczne rzeki. Gracz który wybierze tą prowincję ustali czym się charakteryzuje.
Brązowy: nadmorskie państewko którego mieszkańcy są znani z rzemieślnictwa a szczególnie z wyrobu drogocennej porcelany i jedwabiu. za czasów królowej matki ta prowincja i czerwona stanowiły jedno.
Jasnozielony: Kraj elfów górskich, trochę zacofany względem innych ale to kwestia dobrego władcy. Chętnie sie tam kupuje ludzkich niewolników któzy są wykorzystywani w kopalniach ale uznawani są za marnych robotników... bo w końcu umierają.
Ciemnozielony: no jak elfy to i wielki las. jakże by mogło być inaczej. Główny dostawca drewna do innych prowincji. Elfy z tego regiony się wyraźnie izolują od innych.
żółty: teren najcieplejszy ale i najsuchszy, ciężko się tu uprawia ziemie za to bardzo dobrze hoduje zwierzęta. wyspa w pobliżu tego regionu to założona przez Królową matkę wielka nekropolia... wielu powiada, że ukryła tam wielkie skarby.

 

Ostatnio edytowane przez Ymroddiad : 09-03-2016 o 19:59.
Ymroddiad jest offline