Lirael wyjęła kule z kieszeni i zaczęła się jej przyglądać. W kuli zaczęło pojawiać się powoli światło. Światło zaczęło przechodzić w ludzkie sylwetki. Postać okryta w niebieskie szaty stała naprzeciwko młodej dziewczyny, którą trzymało dwóch mężczyzn. Dziewczyna miała spuszczoną głową ukrytą w kępie ciemnych loków. Nagle splunęła na mężczyznę w szatach, który w gniewie uderzył ją w głowę pozbawiając przytomności. Dwóch mężczyzn zaczęło ją ciągnąć po ziemi do następnego pokoju. Obraz w kuli rozmywa się powoli ukazując ponownie zakapturzonego mężczyznę. Cień pada na jego twarz, ale usta poruszają się nieznacznie wypowiadając imię – LeiLa. Obraz w kuli znika, a oszołomiona Lirael wchodzi do następnego pomieszczenia, które okazuje się kryptą z trumnami. Przy samym wejściu czujesz jak z twoich włosów spływają dziesiątki robaków. Czujesz ich drobne nóżki na czole, policzkach i ustach. Czujesz jak wchodzą do środka przez nos i uszy, jak wpełzają głębiej. Zamykasz oczy i potrząsasz głową przywołując się do porządku i odtrącając strach i obrzydzenie (Zyskujesz +1 zdrowia psychicznego). Po owadach nie ma śladu. Rozglądasz się po pomieszczeniu z którego nie ma innego wyjścia. Znajdują się w nim trzy trumny z czego jedna ma na sobie wieniec z kwiatami i jest lekko odsłonięta. Podchodząc bliżej czytasz napis na wieńcu „Pamięci kochanej Lirael”.
Saul przeszukał pomieszczenie z organami, ale nic ciekawego nie znalazł, ruszył do następnego pokoju prześladowany przez uporczywie kapiącą wodę. Znalazł się w czymś na wzór składziku z meblami, szafkami i skrzynkami z którego nie ma innego wyjścia. Na jednej ze skrzynek leży dziwna zakorkowana buteleczka z czarnym płynem.
Jack otrząsnął się i stał z powrotem w butach. Bolały go stopy, ale nie było śladu po ranach, ani szkle. Po chwili zaczął majstrować przy sejfie, ale nie potrafił go otworzyć. Będzie potrzebował konkretnej kombinacji. Zawrócił w kierunku windy do przyjaciół. Gdy przechodził przez most usłyszał krzyki Sophie i Marie. Ruszył szybciej, ale most zaczął niebezpiecznie się kołysać o mało nie strącając go w ciemność. Mocno wybijając się ze środka mostu skoczył do przodu doskakując do drzwi i wpadł do pomieszczenia z dywanem. Po kobietach i windzie został tylko fioletowy podarty rękaw. W miejscu gdzie stała winda stały teraz drewniane zamknięte drzwi.
Amelia wraz z towarzyszami ruszyła do następnego pomieszczenia. Lis otworzył drzwi i zatrzymał się, powoli jak najeżony kot zaczął stąpać przy ścianie do kolejnych drzwi. Weszliście do kolejnej sypialni, ta była nieco większa i bardziej bogato wyposażona. Na środku stało łóżko i a przy nim duży kufer. Na kufrze siedzi lalka trzymająca w jednej ręce zakrwawiony nuż, a w drugiej kryształową czaszkę.
Darren pokazał
Wojownikowi solidnie wykonaną skrzynkę, która miała metalowe wzmocnienia i kłódkę. Wojownik położył ją na podłodze i zrobił krok do tyłu. Zacisnął mocno włócznie w obu rękach i cisnął nią w skrzynkę rozłupując jej górną część. Z powstałej wyrwy wytrysły rubiny rozsypując się po podłodze. W kufrze zostało zawiniątko z cyfrą 8.
- Wierzę, że to należy do nas. Oddajcie nam skrzynkę i rubiny!
Od strony zapadniętego pokoju wyszło trzech mężczyzn w czerwonych szatach. Na głowach mieli kaptury, a w dłoniach trzymali długie sztylety.
Mapa
Piętro:
Korytarz <-Sypialnia (błogosławiony pokój, lepsze rzuty w testach, gdy tu jesteś) <- Biblioteka (+1 do wiedzy raz na grę, po przeczytaniu książek)
Laboratorium, Korytarz z pomnikami
Balkon(zejście do sali balowej), Zejście na parter
Sypialnia
Parter:
Cmentarz, Schody na piętro
Laboratorium <- Korytarz <- Patio <- Gralnia <- Korytarz -> Zapadnięty (test na szybkość by przejść dalej)
Szklarnia <- Okopcony <- Rupieciarnia (Spowalnia o -1 szybkość na jedną turę) <- Przedsionek -> Kuchnia
Ogród, Drzwi wejściowe
Balowy <- Zakrwawiony -> Salon
Piwnica:
Krypta <- Magazyn (+1Siła) <- Dywan -> Most -> Sejf
Jezioro -> Organy
Magazyn
Siłownia (+1 Szybkość)
Służebny -> Winnica