Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-04-2016, 21:06   #8
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Harfiarze

Opis:

Niegdyś potężna organizacja, która miała swe bazy operacyjne rozsiane po całym Faerunie, dziś jest ledwie cieniem swej dawnej chwały. Wraz z upadkiem komunikacji między cywilizacjami spowodowanym przez Czaroplagę oraz wszystkimi jej następstwami, Harfiarze stali się rozproszoną i zdziesiątkowaną grupą agentów walczących o przetrwanie w świecie, który zmierza ku katastrofie. W czasach swej świetności byli prężną organizacją rządzoną przez siódemkę niezwykle potężnych osobistości, które poświęciły całe swe życie na walkę ze złem. Ich los nie jest obecnie znany, a brak wspólnego przywództwa sprawia, że większość istniejących komórek agentów Harfiarzy działa indywidualnie. Toczą oni prywatne wojny i realizują cele, które czasem są sprzeczne z regułami, które legły u podstaw założenia tej organizacji.

To co nie uległo zmianie na przestrzeni ostatnich stu lat jest chęć zwalczania tyranii oraz zła, która w zrujnowanym Neverwinter przyciąga Harfiarzom nowych zwolenników. Ta pierwsza cecha sama z siebie stawia ich w opozycji do twardych rządów Lorda Protektora, którego niektórzy mieszkańcy nazywają Lordem Uzurpatorem oraz sprawia, że naturalnym sojusznikiem byliby dla nich Synowie Alagondara, którzy są zagorzałymi wrogami Dagulta Neverembera, gdyby nie pewna znacząca różnica. W przeciwieństwie do rebeliantów, Harfiarze nie traktują Lorda Protektora za źródło wszystkich nękających Neverwinter problemów. Nie są zaślepieni w swej nienawiści i dostrzegają dobre rzeczy, które Dagult uczynił dla miasta.
Sprzeciwiają się jednak metodom sprawowania władzy. Najbardziej optymalnym dla nich rozwiązaniem byłoby nakłonienie władcy Neverwinter do ustępstw względem niechętnej wobec niego części społeczeństwa, ale dotychczas nie mieli możliwości przeforsowania swego zdania. Wszystko jednak może ulec zmianie wraz z nowym narybkiem, który ostatnim czasy zasilił ich szeregi.

Jedynym prawdziwym członkiem Harfiarzy w Neverwinter jest Theadalas Naerdaer, który pracuje dla organizacji od blisko pięciuset lat. Jeszcze do niedawna przywódczynią była Cymril, która, podobnie jak Theadalas, była prawowitą członkinią Harfiarzy jeszcze w czasach sprzed Czaroplagi, ale zginęła w tajemniczych okolicznościach. W przeciwieństwie do Theadalasa, który przejął jej obowiązki, była zwolenniczką otwartej opozycji wobec rządów Lorda Protektora i wsparła Synów Alagondra, pomagając w jednoczeniu rebeliantów pod wspólnym sztandarem. Jej śmierć była poważnym ciosem dla planów buntowników, którzy mieli zamiar siłą obalić władzę Dagulta Neveremebera i do dziś patrzą na Harfiarzy nieufnie. Uważają, że obecny przywódca, Theadalas Naerdaer, pozbył się jej, aby samemu przejąć władzę i zmienić taktykę. Co więcej; zawarli sojusz z Ślepymi Szczurami, którzy są szajką żyjących w kanałach miasta szczurołaków, a którzy wobec Neverwinter mają swoje własne, niecne plany. Obecnie obie te organizację toczą między sobą cichą wojnę, chociaż do niedawna jednoczył je wspólny cel. Theadalas nie chce pozwolić Synom Alagondara na obalenie obecnych rządów, gdyż wie, że kosztowałoby to życie setek niewinnych istnień i istnieje spore prawdopodobieństwo, że kolejny władca Neverwinter nie będzie wcale lepszy od Lorda Protektora.


Zawód - Agent Harfiarzy:

Wbrew powszechnej opinii, agentami Harfiarzy bardzo często zostają dość zwyczajni ludzi, którzy prowadzą stosunkowo normalne życie w miejscu, do pilnowania którego zostali wyznaczeni. Spotykają się ze sobą raz w miesiącu, czasem rzadziej i na ogół działają pod przykrywką. Wielu z nich pełni ważne stanowiska państwowe lub prowadzi własne działalności, co pozwala im uniknąć prześladowań, a zarazem umożliwia zdobywanie informacji, które w innych okolicznościach nie byłyby dla nich możliwe. Na ogół działają indywidualnie lub w małych grupach, zajmują się zdobywaniem informacji i eliminacją zagrożeń dla większego dobra.
Jednakże w odbudowującym się Neverwinter sytuacja wygląda nieco inaczej. W 1469 DR lord Dagult Neverember dokonał czystek w strukturach władzy. Największy cios spadł na stojącą w opozycji do niego arystokrację i właśnie Harfiarzy, którymi w tamtych latach przewodziła Cymril. Wielu zginęło, jeszcze więcej zostało wygnanych na banicję i w ten sposób skończył się dla wielu buntowników sen o lepszym jutrze.
Za rządów Theadalasa, organizacja wycofała się w cień i zmieniła swe priorytety. Dalej patrzy niechętnie na władzę, ale jej głównym zdaniem jest eliminacja wpływów obcych mocarstw i organizacji, które stwarzają zagrożenie dla porządku dziennego w mieście. Czarodzieje z Thay, pozostałości klanu Wiele-Strzał, Martwe Szczury, a także mroczne elfy zwiększające swoje wpływy w Neverwinter; wszyscy oni są głównym celem dla agentów Harfiarzy, którzy pozostawiając nieuchwytni, starają się zdobywać wszelkie ważne informacje na ich temat.
Harfiarze w szczególności upodobali sobie slumsy Neverwinter, gdzie w podziemiach pewnej karczmy mieści się ich siedziba. Rzeczny Kwartał jest polem walki dla służb wywiadowczych wielu państw i potężnych organizacji, dlatego Harfiarze przykładają szczególną uwagę do tego miejsca, a także ze względu na dziesiątki tysięcy mieszkańców, którzy żyją w kompletnym upodleniu i są łatwym celem dla przestępców oraz wszelkiego rodzaju demagogów.

Do zadań agentów Harfiarzy należy przede wszystkim pozyskiwanie istotnych informacji, walka ze złem, a także zdobywanie i ratowanie reliktów przeszłości, pielęgnowanie wiedzy starożytnych, która w innych okolicznościach ulegałby zapomnieniu. Wiedza i informacja są ich orężem, a wypowiedziane słowo najsilniejszą z sił w Zapomnianych Krainach.


Siedziba - Upadła Wieża:

Upadła Wieża to dość znana w Rzecznym Kwartale karczma, która należy także do organizacji Harfiarzy. Jest to dwupiętrowy budynek w całości wykonany z wysokiej jakości drewna, który w porównaniu z innymi otaczającymi go ruderami, aż razi swym przepychem. Zwłaszcza jeśli mowa o wnętrzu, bo nie uświadczysz tu snopów siana zamiast krzeseł i pustych beczek po ogórkach w roli stolików. W okolicy mawia się, że karczma ta powinna być wzorem do naśladowania i trudno się z tym rozumowaniem nie zgodzić.
Grube frontowe drzwi otwierają się do wielkiej sali zastawionej stolikami i krzesłami będącymi dziełem lokalnego stolarza, słynącego z niezwykłej precyzji oraz oryginalnych dzieł. Z sufitu zwisa żyrandol wykonany z kości słoniowej i srebra, który lśni dziesiątkami małych szkarłatnych płomieni. Przywódcą Harfiarzy i właścicielem tego robiącego wrażenie przybytku jest elf Theadalas Naerdaer, który zagarnął lokal po upadku rodu De`Mortis.

Niewiele osób o tym wie, ale wplątane w ściany zaklęcia skutecznie chronią drewno przed pożarem, zaś prawie cały budynek - tak z zewnątrz, jak i wewnątrz - jest doskonale zaprojektowaną iluzją, gdyż w rzeczywistości cała karczma jest istnym bastionem obronnym; ze ścianami zdolnymi wytrzymać atak oblężniczy i oknami, które nie sposób wybić.
Znajdujące się za szynkwasem drzwi, prowadzą na zaplecze, gdzie mieszczą się wąskie i kręte schody, które z kolei prowadzą do rozległych podziemi. W labiryncie korytarzy łatwo się pogubić, jest tu także wiele ukrytych pomieszczeń o różnym przeznaczeniu, a do których dostęp ma tylko Theadalas i jego najbliżsi współpracownicy. Podziemia łączą się z podmiejskimi kanałami i pozwalają agentom dostać się w niemalże każde miejsce w Neverwinter.

Upadła Wieża zawdzięcza swą nazwę wysokiej na kilkadziesiąt metrów wieży (niegdyś należącej do parającego się magią rodu De`Mortis), która obecnie leży w ruinach na tyłach przybytku.

 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline