Od jakiegoś czasu śledzę bardzo uważnie rekrutacje i stwierdzam, że niektóre są wręcz tragiczne. Dlatego taki tekst jest bardzo przydatny na forum, gdzie cała zabawa rozpoczyna się od rekrutacji. Jak to już padło w niejednej rozmowie na gg czy na żywo - wyplenienie fatalnych rekrutacji i pokazanie ludziom, że można inaczej, to również zwiększenie szans na to, że będziemy mieć lepsze sesje na forum, których gracze i MG nie będą porzucać w połowie. Dodałabym jeszcze jedną, smutną prawidłowość, którą da się zaobserwować - im gorzej zrobiona rekrutacja, tym pewniejsze to, że sesja będzie nie tyle fatalna, co jej MG będzie do niej podchodził mało poważnie. Rekrutacja, w którą ktoś wkłada wiele pracy i wysiłku to także gwarancja tego, że MG naprawdę będzie się starał oraz że wybierze naprawdę dobrze zrobione postacie. No właśnie - problemem są też same postacie robione przez graczy. Ostatnio czytałam ciekawą rekrutację, która mogłaby przerodzić się w fajną sesję, ale twory, które dorzucili do niej gracze były bardziej żałosne, niż niejedna kiepska rekrutacja. Dlatego trochę miejsca w drugiej części sugerowałabym poświęcić tworzeniu tudzież wybieraniu odpowiednich postaci, ewentualnie skonkretyzowaniu wymagań, jakie stawia się graczowi i jego bohaterowi.
I okrutna puenta (którą jako pierwszy zauważył Arango, ale nie zdążył napisać
) - najgorsze w tym wszystkim jest to, że do tej pory wypowiedziały się tu tylko te osoby, których ten temat nie dotyczy. Zastanawiam się ile osób, którym przydałyby się warsztaty, przeczyta tego arta, a ile jeszcze z nich weźmie to sobie do serca. Obawiam się, że ten artykuł dotrze tylko do tych, którzy żadnych problemów nie mają i na forum dalej będzie to co było.
Taki smutny, deszczowy dzień, to i na pesymizm mi się zebrało