Tak jeszcze dla Pana Elfa info małe, każdy może też przeczekać turę celując w kogoś, dzięki czemu w następnej ma +2 do trafienia w niego więc na otwartej przestrzeni z bliskiego dystansu nie trafia tylko na 1 lub 2 :P
Nie Panie Elfie nie strzelasz zawsze dwoma. Dublet to dobrowolny wybór i tak jak w pistolecie możesz po prostu szybko naciskać spust by wypruć dwa bełty niemalże jednocześnie lub wolniej i wtedy tylko jeden. Jak wolisz.
Cytat:
A obrona za przewagi nie dodaje się do tych dwóch podczas leżenia?
Policzmy, najpierw zastrasza - to jedna akcja
potem powala - druga akcja
i atakuje - trzecia akcja
|
Niestety nie, do walki w parterze masz konkretną przewagę. Bycie akrobatą czy umiejętność zasłaniania się dobrze, nie daje tak wiele gdy nagle leżysz na glebie a ktoś z góry napierdziela w Ciebie toporem.
W zasadach stoi tak "Jeżeli postać leżąca na ziemi zacznie walczyć
wręcz, jej Obrona spada do 2 i musi odejmować -2
od testów Walki. Powstanie kosztuje 2” Tempa.". Więc teoretycznie jeśli leżysz bez ruchu i tylko się bronisz to nadal możesz doliczać bonusy a nawet skorzystać z manewru obrony i dostać dodatkowe +2 lub pełnej obrony i przetestować walkę +2 jako nową obronę... Trochę mi to popsuje me szyki, z drugiej strony nie jesteś w stanie wtedy walczyć bo jeśli zaczniesz to robić to Twoja obrona diametralnie spadnie.
Na wszelki wypadek dopytam o ten niuans na forum wydawcy. Najpewniej od razu dzisiaj będę miał odpowiedź od twórców mechaniki