Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-06-2016, 10:09   #523
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Ok spytałem się na oficjalnym forum wydawcy... Cóż niestesty polska wersja nie jest mimo wszystko perfekcyjna.

W polskiej wersji napisano, że walcząc na ziemi Obrona spada do 2. Jest to błędne tłumaczenie gdyż w angielskiej jest, że Obrona walczącego na ziemi SPADA o 2 a nie zmniejsza się do 2. Także cóż... mój piękny plan wykończenia Cię tak trochę spalił na panewce Trzeba się będzie więcej natrudzić. Więc jeśli padniesz na ziemie będziesz miał obronę 8 a nie 10 po prostu.

Co do ilości akcji w turze. Masz dwa rodzaje akcji. Darmowe i normalne. Normalne akcje wymagają ciut więcej czasu. Zastraszenie kogoś, wykonanie sztuczki, pchnięcie, dobycie czy zmiana broni, bieg, przeładowanie... to wszystko normalne akcje. Darmowe to rzucenie jakiegoś krótkiego zdania, upuszczenie przedmiotu, zwykły ruch, wykonanie jednego z manewrów w walce itp. W jednej turze możesz wykonać tyle darmowych akcji na ile MG pozwoli, jednak zazwyczaj ogranicza się to do ruchu +1 darmowa akcja. Normalnych akcji też możesz teoretycznie wykonać ile chcesz z dwoma ale. Po pierwsze nie może być to ta sama akcja dwa razy jeśli nie pozwala CI na to jakaś specjalna przewaga. Nie możesz więc dwa razy kogoś popchnąć, dwa razy go uderzyć tą samą bronią (chyba, że masz grad ciosów) itd. Jeśli są to różne akcje, np chcesz kogoś zastraszyć, popchnąć i jeszcze siepnąć ostrzem to jak najbardziej możesz. Niestety każda taka dodatkowa akcja powoduje karę -2 do wszystkich testów. Czyli w powyższym przykładzie miałbyś karę -4 (-2 za pchnięcie i kolejne -2 atak po zastraszaniu). Czyli wykonujesz wtedy zastraszanie -4, pchnięcie -4 a potem atak -4. Kto wie, może CI się coś z tego fartnie ale czasem coś da Ci bonus który skumuluje się z karą i wyjdzie na to, że nic nie zyskałeś więc warto dobrze dobierać kolejność czynów.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline