Dla tych co mieli niewielką styczność AD&D krótki samouczek do tworzenia postaci od strony mechaniki
1) Na poniższej stronie są pliki rtf dotyczace systemu 3,5 co prawda wolałbym postaci w 3,0..ale jak sie nie ma co sie lubi, to się lubi co się ma.
System Reference Document v3.5 PL :: Wirtualny Sklep ISA
Z tej strony trzeba ściągnąc pliki dotyczące atrybutów, atutów,...Żeby uprościć sprawę poniżej są zestawy atrybutów startowych które przepisałem z Przewodnika Mistrza Podziemi. Należy je zmodyfikować na podstawie pliku rasy. Oraz możecie rozdysponowac trzy punkty pomiędzy dowolne atrybuty (co ona znaczą jest opisane w pliku atrybuty)
Barbarzyńca:
S 15, Zr 14, Bd 13, Int 10 , Rzt 12 , Cha 8
Bard:
s 10 , Zr 13, Bd 12, Int 14, Rzt 8, Cha 15
Czarodziej:
S 10, Zr 14, bd 13, Int 15, Rzt 12, Cha 8
Druid;
S 10, Zr 14, Bd 13, Int 12, Rzt 15, Cha 8
kapłan:
S 13, Zr 8, Bd 14, Int 10, Cha 12
Łotrzyk
S 12, zr ,15, Bd 13, Int 14, Rzt 10, Cha 8
Mnich
S 14, Zr 13, Bd 12, Int 10, Rzt 15, Cha 8
Paladyn
S 14, Zr 8, Bd 12, Int 10, rzt 13, Cha 15
tropiciel
S 14, Zr 15, Bd 13, Int 10, rzt 12, Cha 8
Wojownik
S 15, Zr 13, Bd 14, Int 10, Rzt 12, Cha 8
Z pliku atuty możecie wybrac sobie pięć atutów plus atuty wynikające z klasy i rasy. Pamietjacie o tym, że część atutów ma wymagania które trzeba spełnić żeby je wybrać.
W pliku klasy jest napisane: jakie umiejętnosć klasowe ma dana klasa postaci, jakiej wartości ma rzuty obronne na danym poziomie, ile punków życia zyskuje co poziom i ile punktów umiejętności. Oraz wypiasen są zdolności klasowe (premiowy atut oznacza możliwość wybrania dodatkowego atutu) .
napisane też ile czarów może mieć na poziom i ile może rzucić.
Szczgóły dotyczace czarów są w plikach podstawy magii i czary.
Ekwipunek rozrzucony jest po kilku plikach broń pancerze etc..