Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-08-2016, 22:05   #1082
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
hej, jak jest skłonny zapłacić...
- No ale jak on zapłaci to będzie jego A ja wolałbym te dwie rzeczy mieć dla siebie no i spoko mogę użyczyć innym jeśli potrzeba, nie będę żyła



Cytat:
albo można uznać że część dostaliście wekslach (np tę cześć która pochodzi z sprzedanej zdobycznej broni, którą jakby nie patrzeć najpewniej kwatermistrz opchnie w tym sklepie...) wątpię żebyś dostał podręcznikowe 2g za sztukę za amunicję "z ręki" może jakbyś miał ją w nieotwartym oryginalnym opakowaniu... W przypadku sklepikarza który sprzedaje amunicje zawsze możesz wrócić i obić mu mordę jak ci sprzeda wadliwą amunicję (no chyba że zginiesz bo broń w najmniej odpowiednim momencie nie wypaliła.) ale on nie ma takiego komfortu w twoim przypadku, ty możesz już tu nie wrócić. Ale to scenariusz zakładający złą wolę, teraz weźmy pod uwagę ze macie sporo zdobycznej amunicji... której nie testowaliście więc nawet z dobrą wolą możecie sprzedać wadliwy towar. Tak porównując wasze sytuacje to sklepikarz to sklepikarz, wy jesteście jak facet który z koca na ulicy handluje książkami i jakimiś starymi urządzeniami. Bez żadnego wartościowania bo w post apo prawie wszyscy się tym parają chodzi mi tylko o to że kupując coś od was (zwłaszcza coś czego nie może sprawdzić) zakłada że może to być wadliwy towar i stosownie do tego obniża cenę. Mógłbyś próbować go przekonać urządzając demonstracje (np dając mu do wyloswania kilka naboi które następnie wystrzeli ale żeby to się opłacało trzeba by pójść w większą ilość)
- Brzmi prawilnie, mundrze i rozsądnie No ale tak konkretnie to jaki przelicznik proponujesz jeśli nie te z podręcznika czy "Ołowiu"? Bo fabularnie kumam co mówisz no ale nie mam konkretu by jakoś te wartości i ceny oszacować



Cytat:
jak Irish weźmie pomoce naukowe to ci starczy na krótkofale
- No ok, nie bądźmy egoistami, niech będzie i tak



Cytat:
co do PP... typowy magazynek to dwie blaszane ścianki (cztery w podwójnej ładownicy) między którymi zazwyczaj jeszcze będą naboje. Pocisk przechodząc przez magazynek w ładownicy zwalnia (i w przypadku ekspandujących, ulega deformacji) i uderzając w to co jest za ładownica jest już spowolniony ( i w przypadku ekspandujących zdeformowany) przez co łatwiej go zatrzymać. W przypadku pocisków rozsypnych (frangible jak glaser) może się okazać że po przejściu przez magazynek w ładownicy właściwie nic z niego nie zostanie. Więc wychodze z założenia że ładownica to 1 PP czyli dostatecznie dużo żeby zatrzymać odłamki, najsłabsze naboje. W połączeniu z kamizelką przeciwodłamkową pod spodem daje to już w miarę przyzwoitą ochronę. (choć magazynek będzie raczej spisany na straty razem z częścią amunicji, możesz próbować wyklepać magazynek i wykorzystać pociski ze zniszczonych pocisków, inna sprawa że to samo stanie się zawsze gdy pocisk trafi cię w ładownicę którą masz na pancerzu, czy ci to pomoże czy nie "to add insult to injury" ładownica to twoja najbardziej zewnętrzna warstwa pancerza więc cokolwiek trafia w ciebie najpierw zatrzymuje się [bądź nie] na niej)
- Mhm. Ma sens. Coś podobnego założyłem jak u mnie Nico oberwała postrzał. Właśnie coś na tej zasadzie. Ale jedna uwaga to wydaje mi się, że ładownica, mag czy kamizelka taktyczna no już ogólnie trzeba się trochę podpakować w ammo i magi by mieć sensowną ochronę powierzchniową. Znaczy by pocisk miał okazję trafić właśnie w takie "wzmoncione" miejsce. Bo jak korpus gdzie zwyczajowo się umiejscawia takie rzeczy jest na lokacjach 1 - 12 no to cały korpus a pojedynczy mag wiela z tego korpusu nie zasłoni.

- Można też wymyślić jakiś rzut czy nawet dać Graczowi wybór, że albo pocisk trafia i niszczy jakiś element wyposażenia ale osłabia trafienie albo nie ale wtedy Rana i PP zostaje bez zmian. A czasem ten 1 - 2 PP różnicy jak się ma jakiś pancerz mogą właśnie być być albo nie być z tym przebiciem.




Cytat:
Skoro już jesteśmy w temacie to o ile zawsze trzeba pamiętać że zasłona=/=osłona to w pewnych przypadkach przeszkody na drodze pocisków mogą zredukować PP pocisku. Np klasyczny przewrócony stół nie zatrzyma kuli z karabinu ale spowoduje jej koziołkowanie co zredukuje jej PP i sprawi że kamizelka normalnie chroniąca przed nabojami pistoletowymi zatrzyma pocisk 5,56 NATO
- Nom. Ja u siebie też tak robię. Ale, że nie mam specwiedzy to ustalam na oko, że tam jest jakaś przeszkoda co daje zabiera tyle a tyle punktów PP pociskom a tam jest inna co zabiera inaczej albo w ogóle no a czy to kamień, cegła czy drewno to tam ma minimalne znaczenie. Ale też kolejna rzecz dla której warto kitrać się za osłonami by mieć choć ten punkt czy dwa więcej do ochrony. Może akurat starczy razem z kamizelką by zatrzymać pocisk.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline