Mam Cold City w swoich zbiorach, a nawet rozegrałem kilka sesji w nim. Jest to system z całkiem przyzwoitą narracyjną mechaniką, ale wadą może być dla Ciebie jego ograniczony setting - powojenny Berlin. Ze wspomnianych sesji pozostały mi bardzo przyjemne wspomnienia, ale jeśli chciałbyś mieć większą swobodę to warto rozważyć zaopatrzenie się w
podręcznik główny do BRP.
Będzie to dość znajomy Tobie system, gdyż twórcy WFRP czerpali pełnymi garściami z Runequesta, który był, w pewnym sensie, częścią BRP. Jest tam kość procentowa, podobne atrybuty co w WFRP, zaś główną oś mechaniki tworzą umiejętności, które rozwija się poprzez ich stosowanie lub trening u nauczycieli - podobnie jak w Morrowindzie. Na tych zasadach można grać w praktycznie każdym klimacie; od Fantasy aż po Sci-Fi, odgrywać zwykłych śmiertelników i super bohaterów rodem z Marvela. Bez problemu odwzorujesz na tej mechanice realia disselpunka.
Musisz się jednak nastawić, że podręcznik ten to nie zwarty system, tylko podstawa + dziesiątki opcjonalnych reguł, które sam dobierzesz i połączysz w zwartą całość. To bardziej skrzynka z narzędziami, niż gotowy plac zabaw. Nie mniej jednak wart swojej ceny.