Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-11-2016, 00:22   #1
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
[D&D 3.5] Awangarda: Obsydianowa Maska


Witajcie!

Zgodnie z zapowiedzią postanowiłem wystartować z rekrutacją do serii krótkich, dość luźno powiązanych ze sobą przygód, rozgrywających się na terenie całego Wieloświata. Domyślnym światem będą tutaj Zapomniane Krainy i podejrzewam, że akcja większości sesji właśnie tam będzie mieć miejsce, ale na wyższych poziomach nawet planarne podróże nie będą straszne naszym bohaterom.
Planowałem poczekać z tą sesją jeszcze parę miesięcy, ale Nami wyszła z propozycją, abyśmy połączyli siły i wspólnie zasypali was ekscytującymi przygodami. Tak więc z sesji na sesję będziemy zamieniać się miejscami, a że każde z nas ma nieco inny styl prowadzenia, to myślę, że takie rozwiązanie dostarczy różnorodności i żaden z uczestników nie będzie narzekał na nudę. Pierwszą przygodę poprowadzę ja, więc jeśli ktoś bardzo mnie nie trawi, a chciałby pograć u Nami, to prawdopodobnie będzie musiał obejść się ze smakiem (przynajmniej przez te pierwsze kilka miesięcy), bo nowych graczy będziemy przyjmować tylko w momencie, gdy obecni zaczną się wykruszać, a z tym to różnie bywa.


Czym zatem jest ta Awangarda?

Tytułowa Awangarda to seria krótkich, dość luźno powiązanych ze sobą przygód (swą nazwę zawdzięcza czemuś innemu, ale o tym później), rozgrywających się na terenie całego Wieloświata. Gracze wcielają się w członków Srebrnej Gwiazdy; wpływowej i skrytej organizacji, zrzeszającej najlepszych spośród awanturników i skupiającej większość swoich działań na terenie całego Faerunu, acz nie ograniczającej się tylko do Torilu. Każda z wspomnianych przygód ma trwać maksymalnie kilka miesięcy, zaś motywem przewodnim będzie walka, przetrwanie w dziczy, eksploracja podziemi i odkrywanie tajemnic. Co każdą sesję bohaterowie będą awansować o co najmniej jeden poziom, zaś gracz, którego postać zginęła w trakcie przygody i w następstwie nie została przywrócona do życia, będzie mógł przygotować nową postać do kolejnej sesji i swobodnie nią zagrać, bez potrzeby ponownego przechodzenia przez proces rekrutacyjny.

W pigułce wygląda to następująco:

• Stosunkowo krótkie sesje rozgrywane w odmiennych środowiskach, przedstawiających zróżnicowane wyzwania;
• Intensyfikacja akcji (mało pustych kolejek, gdzie gracze pozostawieni są sami sobie), połączona z barwnym odgrywaniem postaci i szybkim awansowaniem;
• W tle znajduje się Srebrna Gwiazda, która jest fabularnym spoiwem łączącym te przygody ze sobą i nadającym im sens.



Kim są bohaterowie graczy?

W dużym skrócie; członkami Srebrnej Gwiazdy. Celowo nie napisałem fabularnego wstępu do rekrutacji, aby nie przytłaczać ludzi ilością treści, ale obowiązkiem każdego zainteresowanego powinna być lektura treści powyższego odnośnika. Załóżmy jednak, że masz chwilowo mało czasu i chcesz, abym szybko sprzedał Ci swój pomysł na sesję.
Wyobraź sobie zatem organizację będącą czymś pomiędzy Suicide Squad a Avengersami - tylko bez tych głupkowatych pelerynek i obcisłych kostiumów; to wciąż awanturnicy z krwi i kości! Członkowie Srebrnej Gwiazdy pochodzą z różnych środowisk, kierują się często odmiennymi motywami; niektórzy mają za sobą mroczną przeszłość, a jeszcze inni są czyści jak łza. Organizacja, której są częścią, ofiarowuje im wszystkim możliwość, może nie tyle łatwego, co szybkiego i znacznego wzbogacenia się, poprzez wykonywanie niebezpiecznych zleceń. Te z kolei są zróżnicowane; począwszy od realizowania ryzykownych ekspedycji do parujących dżungli Chult i plądrowania starożytnych grobowców w poszukiwaniu potężnych artefaktów, które w niepowołanych rękach mogłyby stać się straszliwą bronią, a skończywszy na wzięciu udziału w podniebnej bitwie z armią smoków i ich sojuszników, którzy rzucili wyzwanie mieszkańcom Krynnu. Przedstawiciele Srebrnej Gwiazdy pojawiają się wszędzie tam, gdzie gra toczy się o wysoką stawkę; gdzie zagrożony jest byt cywilizacji i dotychczasowy porządek. W świecie, którym nieustannie wstrząsają konflikty i który bardzo dynamicznie się zmienia, raczej trudno narzekać na brak zajęć będąc członkiem Srebrnej Gwiazdy.
To nie są rzecz jasna obrońcy galaktyki, czy inni praworządni sztywniacy. Tutaj motywem przewodnim jest pieniądz i wizja sławy, a dla przeciętnego awanturnika nie ma większego znaczenia, czy plądrowanie zamieszkałego przez wampiry grobowca (co się często wiąże też ze zgładzeniem jego rezydentów) uratuje komuś życie. No i żeby było jasne; wy nie jesteście przeciętniakami. Jesteście lepiej uzbrojeni, lepiej dofinansowani i lepiej wyszkoleni. Jesteście awangardą wśród poszukiwaczy przygód!


Co znaczy Obsydianowa Maska?

Obsydianowa Maska to pierwsza mini-przygoda, która zaprowadzi graczy do Bolfost-Tor - krasnoludzkiej warowni broniącej najruchliwszej przełęczy prowadzącej do Doliny Lodowego Wichru. Poddani króla Kurda Długobrodego są otoczeni przez wielu wrogów; przez długie lata dawali im skuteczny odpór, lecz teraz problemów jest jeszcze więcej, a krasnoludów zbyt mało, aby móc zająć się nimi wszystkimi jednocześnie. Podziemna wojna z domem Xolarrin i duegardami z królestwa Gracklstugh o znajdujące się w Podmroku bogate w mithral kopalnie, przerodziła się w rozpaczliwą walkę o każdą piędź ziemi, kiedy drowy i upadłe krasnoludy połączyły siły, aby przeciwstawić się wspólnemu wrogowi. Sztolnie są solą w oku Kurda Długobrodego, który w innych okolicznościach byłby gotów je poddać, gdyby nie świadomość, że jego królestwo najprawdopodobniej stałoby się następnym celem wzmocnionego ową drogocenną zdobyczą przeciwnika.
Na samych drowach i duegardach problemy Bolfost-Tor się nie kończą. Gdy wraz z nadejściem wiosny, śniegi i górskie lodowce stopiły się, na krasnoludy strzegące najruchliwszej przełęczy prowadzącej do Doliny Lodowego Wichru spadł cień samej śmierci. Ożywione przez czarną magię szkielety prastarych wojowników zeszły z górskich kurhanów, najpierw atakując karawany zmierzające w obie strony, by w końcu przeprowadzić kilka odważnych ataków na bramy Bolfost-Tor. W rezultacie przełęcz została zamknięta, a krasnoludy każdego dnia dzielnie walczą z hordami ożywieńców o odzyskanie kontroli nad regionem, bo bez przejezdnej przełęczy los uzależnionych od dostaw z południa mieszkańców północy stoi pod znakiem zapytania. Gdyby jednak Bolfost-Tor padło pod naporem przeciwnika, a zamieszkujące Dolinę Lodowego Wichru hordy dzikich humanoidów spadłyby na Dziesięć Miast, wtedy żadna pomoc z zewnątrz nie mogłaby nadejść wystarczająco szybko, aby uchronić ten region przed ostatecznym upadkiem.

Przyparty do muru król Kurd Długobrody skontaktował się z agentem Srebrnej Gwiazdy i zaoferował szczodrą zapłatę w wysokości dwunastu tysięcy sztuk złota za pomoc w rozwiązaniu problemu. Do Bolfost-Tor wysłana została szóstka zaprawionych w bojach awanturników; każde z nich, jeszcze na długo przed dołączeniem do organizacji, zdążyło rozsławić swe imię i udowodnić swoją wartość. Owe zlecenie, do którego się przez długi czas przygotowywali, miało być ich pierwszym i nie ostatnim...



Tworzenie bohatera

Wbrew początkowym założeniom postanowiłem ograniczyć materiały do SRD-only, przy czym rozwinięte jest to o całą zawartość następujących podręczników:

• Player’s Handbook
• Monster Manual
• Dungeon Master’s Guide
• Expanded Psionics Handbook
• Unearthed Arcana (pytać mnie za każdym razem jeśli chcecie coś z UA)

Wyjątkiem od reguły są rasy, gdyż w tym wypadku dopuszczam wszystkie oficjalne z maksymalnym dostosowaniem poziomu +2. To także oznacza, że macie dostęp do ras spoza Zapomnianych Krain, ale zanim weźmiecie się za tworzenie swojego bohatera, koniecznie przeczytajcie cały opis Srebrnej Gwiazdy, a w szczególności proces rekrutacji i charakterystykę organizacji, bo przyda się to przy tworzeniu tła fabularnego waszej postaci.
A skoro już przy tym jesteśmy, to musicie pamiętać, że zostaliście członkami owej organizacji, bowiem wykonaliście w przeszłości coś chwalebnego lub po prostu nadzwyczajnego. Może być to coś heroicznego; jak chociażby ratowanie rodzimej wioski przed plemieniem goblinów, albo jakiś wyjątkowy popis, który rozsławił imię bohatera i zwrócił uwagę Srebrnej Gwiazdy. Pamiętajcie, aby uwzględnić to w historii swojej postaci, bo to ile macie rodzeństwa i co się stało z rodziną jest już - z racji charakteru sesji - dla mnie mniej istotne.


A teraz informacje w pigułce:

• Generujecie atrybuty metodą Point-Buy. Do rozdania 32 punkty.
• Posiadacie równe 7 tysięcy punktów doświadczenia, co dla większości oznacza 4 poziom doświadczenia.
• 6,000 golda do wydania na ekwipunek i przedmioty magiczne.
• Materiały SRD-only z wyjątkiem ras, w przypadku których dopuszczam wszystkie oficjalne z maksymalnie +2 LA.
• Częstotliwość postów wynosi 4:2, czyli cztery dni dla graczy i dwa dni dla MG. Początkowo planowałem bardziej mordercze tempo, ale uznałem, że nie wszyscy zainteresowani mogą mieć tyle czasu.

W sesji weźmie udział maksymalnie sześciu graczy, przy czym jedno miejsce jest zarezerwowane dla Nami, która najprawdopodobniej będzie prowadzić następną odsłonę Awangardy, a więc szukam tylko pięciu śmiałków. Nadesłane karty postaci będą oceniane przez nas głównie pod kątem fabularnym, więc osoby niezaznajomione z systemem mogą śmiało spróbować swoich sił. Rekrutacja potrwa do 12.12.2016.


Do zobaczenia w Bolfost-Tor!

 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline