rasa: człowiek
profesja: ochotnik lub ochroniarz
WW 32 US 29 K 37 Odp 29 Zr 27 Int 37 SW 30 Ogd 28 Żw 11
losowe zdolności: błyskotliwość, krzepki
Początkowe zk: 7
Dziesięć faktów:
1. Bohater chowa urazę do rodziców za krzywdy doznane w przeszłości.
2. Bohater musi uzyskać zgodę arystokracji na wykonanie pewnego przedsięwzięcia.
3. Bohater uważa, że gildie i mieszczanie powinni być kontrolowani przez arystokrację.
4. Bohater doświadczył ostatnio kruchości własnego istnienia.
5. Bohater wyróżniania się szaleńczą odwagą, która często sprowadza na niego duże kłopoty. Jeśli chcesz, możesz otrzymać zdolność szał bojowy. Po wykorzystaniu wykorzystaniu jednej rundy, natura bierze nad bohaterem górę, zapewniając +10 do testów SW i K, przy jednoczesnym modyfikatorze -10 do testów Int i WW. Podczas walki zawsze atakuje najbliższego przeciwnika, wykonując szarżę lub szaleńczy atak, nie może uciekać, ani wykonywać akcji "odwrót". Bohater pozostaje pod wpływem szału bojowego do końca starcia.
6. Bohater wierzy, że kobieta cierpiąca na miesięczne krwawienie przynosi pecha.
7. Bohater posiada kryjówkę w pobliskiej karczmie, prowadzonej przez znajomego karczmarza.
8. Bohater posiada zardzewiały i poobijany hełm pełny.
9. Bohater zdradził bliską rodzinę.
10. Bohater lubi wszelkie rodzaje ryb.
Na koniec kilka słów wyjaśnień na temat profesji. Nie muszę tłumaczyć, kim jest ochroniarz, natomiast wątpliwości może budzić ten enigmatyczny 'ochotnik'. Są to zwykli ludzie, którzy wchodzą w skład lokalnej straży miejskiej. W miastach nie pracują oni na pełen etat, są jednak mniej lub bardziej pobieżnie przeszkoleni, wzywani w razie potrzeby i odpracowujący w straży określoną liczbę czasu w ciągu roku.
--------------------- Informacja dla wszystkich chętnych:
Małe wyjaśnienie na temat statystyk. Nie wytłumaczyłem, jak wyglądają średnie wartości różnych cech u każdej z ras, co jest o tyle ważne, że pozwoli wam dowiedzieć się, jakie są słabe i mocne strony waszych bohaterów.
U
ludzi na wartość wszystkich cech rzucamy 20+k20. Tym samym średnia wynosi
30 lub
31.
U pozostałych ras większość cech osiąga podobne wartości, niektóre z nich są jednak nieco wyższe lub niższe od tych u człowieka.
Na US i Zr
elfów rzucamy 30+2k10. Tym samym średnia dla nich wynosi
40 lub
41.
Na WW i Odp
krasnoludów rzucamy 30+2k10. Tym samym średnia dla nich wynosi
40 lub
41.
Na Zr i Ogd
krasnoludów rzucamy 10+2k10. Tym samym średnia dla nich wynosi
20 lub
21.
Na US, Zr i Ogd
niziołków rzucamy 30+2k10. Tym samym średnia dla nich wynosi
40 lub
41.
Na WW, K i Odp
niziołków rzucamy 10+2k10. Tym samym średnia dla nich wynosi
20 lub
21.
Rasy mają również różny przedział Żywotności.
U ludzi jest to 10-13 punktów.
U elfów jest to 9-12 punktów.
U krasnoludów jest to 11-14 punktów.
U niziołków jest to 8-11 punktów.