Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-11-2016, 00:53   #40
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
tyle że to nigdy się łatwo nie podda uniwersalnym zasadom popatrz na Colta 1911 i jego klony - te z pierwszej połowy XXw miały bardzo duże luzy bo celność poświęcono na rzecz wymienności części współcześnie tolerancja przy spadła i są o wiele precyzyjniej wykonane. Jak zrobisz matematyczny wzór który będzie uzależniał celność wyłącznie od długości lufy to takiego niuansu nie wyłapiesz. Uzyskasz za to ciężką mechanikę.
- Jeeej Lemi... Czy czujesz o jakich detalach Ty mówisz w tym przykładzie? Bo dla mnie oba przykłądowe pistolety to nadal model Colt 1911. Dla podręczników i obecnych fanbooków też.

- No tak, zrobiłby się wzór na coś tam co przerabia fizykę naszą na zasady gry. Ale na tych samych zasadach przerabiał każdą lub prawie każdą spluwę na realia gry. I każdy by mógł sobie policzyć samemu mając minimum danych. A o to mi właśnie głównie chodzi w tych gadkach o wzorze. Takie wyjście do ludu grającego by każdy mógł się obsłużyć samodzielnie tym co mu jest potrzebne albo chciałby mieć na sesji.

- System jest o tyle prosty, że zwłaszcza jakby go robić w exel i już któraś tam spluwa gdzie część danych by się powtarzała no można mieć jakiś konkret nawet chyba z pamieci. Ja policzyłem tylko parę spluw i mniej więcej przy którejś już zacząłem się orientowąć jakich wyników w jakiej kategorii mniej wiecej można się spodziewać. Czyli przy pewnym doświadczeniu możnaby już nawet "na gorąco" w sesji oszacować obcą spluwę na tej bazie bo ma takie a takie wymiary i strzela jakimś tam ammo.

- No i to wszystko jest w sumie bazą. Jak ktoś nie ma ochoty, wiedzy, doświadczenia może sobie wziać i policzyć taki czy inny wzór i na tym skończyć jak mu reszta niepotrzebna. Wówczas się robi taki suchy opis jak w tej chwili jest w tym moim doc. Same liczby i staty. Ale jak ktoś chce i ma wiedzę i ochotę no można też i pobawić się do tego w takie bajery jak mówisz. Ja się na tym aż tak nie znam to tego nie ruszałem. Ale te fabularne czy historyczne bajery można spróbować oddać ino z jakimś sensownym umiarem by jakoś drastycznie nie naruszało to podstawowych statów. Tak mi się przynajmniej wydaje, że powinno to wyglądać.



Cytat:
I co się stanie jak ją źle opisze?
- W sumie to chyba nic Więc tak epizodycznie to faktycznie nie problem. Problem byłby gdyby to jednak była norma. Bo jak widzę po różnych projektach takich przerubek często da się zauważyć tendencję do robienia uberbroni. Super dmg, zasięc, szacun na dzielni superammo i w ogóle. Żadko się trafia umiar. Do tego jak nie ma wzoru a komus brakuje doświadczenia niezbyt ma wytyczne nawet jakby się starał jak przerobić jakąś broń, zwłaszcza jak nie jest podobna do podręcznikowych. Jakieś mysliwskie czy pistoletowe ammo co nie jest ujęte w żadnym podręczniku czy fanbook lub podobną pukawkę.

- Sam zobacz na przykłąd powyżej jak Johny się tu pytał. No nie ma wzoru w tym wypadku, obce ammo, spluwa no to się przyszedł i spytał. A jakby nie miał kogo? No i zrobiłby tak jak sugerował? No nic, jakoś by to zrobił. Byłaby spluwa na sesję. I może wszystkim by nawet pasowało i git by wyszło. No ale sam widzisz jaka by to wyszła spluwa. Nie dlatego, że miała taka wyjść tylko dlatego, że pracuje się właśnie w próżni. Pół biedy jak to jakiś isntiejący w grze zestaw broń + ammo ino trochę inny. Nie strzela serią, ma dłuższą czy krótszą lufę, większy czy krótszy mag czy co, nawet ammo inne o ile jest już takie opracowane w grze. Pół biedy wówczas, zakładając, że te podręcznikowe są opracowane ok (a dla mnie niekoniecznie) no ale jakaś podstawa do własnych machinacji jest. Ale to wszystko znika jeśli poda się kazdemu zasady do własnego broniorobienia.



Neuro 2.0


Też mam trochę przemyśleń i pod tym adresem.


1 - Wywalić nadmiar umsów.

- Po co ich aż tyle? Z 60 czy 80? Jak się w grze realnie używa z 10-ciu często i drugich 10-ciu czasem w zależności od rodzaju sesji i sytuacji. Po co tracić punkty i linijki w KP na staty których się nie korzysta? Poza tym często umsy brzmią podobnie i czasem ja sam nie wiem na co mam kazać kulać tym razem. Spokojnie dałoby się pogłówkować by zrobić ok 20 - 30 umsów czyli mniej wiecej tyle co w Falout. To by zrobiło KP i kulanie bardziej przejżystymi.


2 - Zrównoważyć Współczynnki do Umsów.

- Czyli obalić boską Zręczność której obecnie właściwie nie da się ominąć bo 90% statów (umsów) uznawanych przez większość Graczy (sądząć po KP które do mnie docierają) za fajne bazują na ZRĘ. Więc jest na pierwszym lub 2-3 miejscu u 90% KP.

- Widziałbym to w uszeregowaniu ilości umsów pod każdy Współczynnik. Czyli by każdy WSP miał tyle samo usmów. Powiedzmy jak jest ich 5 to po ok 5 - 6 usmów na każdy co by mniej wiecej pasowało pod powyższy postulat o redukcji usmów.


3 - Wywalić pakiety

- Pakiety są zbędne. Jedyny raz kiedy realnie mają znaczenie to przy tworzeniu KP gdy dają bonus jeśli kupuje się pierwszy pakiet na 1-szy poziom. I co ciekawe tylko wtedy bo na wyższe levele już bonus z pakietów nie działa. W grze i dalszym rozwoju też każdy ums rozwija się osobno więc nie mają znowu znaczenia. Po co więc je trzymać i sztucznie udawać, ze to jest coś mądrego? Ja nie odczułem by to jakoś było niezbędne czy choćby przydatne ani w grze ani prowadzeniu. A jak nie jest nie wiem po co to trzymać i zawalać i tak porypaną mechę.


4 - Podać wzór na Cechy/Sztuczki

- Cechy i Sztuczki są często podobne. Pozwalają na coś nowego, obniżają karne mody, dają bonus do umsów czy pulę punktów na znajomych czy do umsa na start. Na czuja da się to zrobić i ręcznie. Ale jakby był jakiś wzór można by sobie samemu porobić takie rzeczy wedle podanego schematu.


5 - Samochodologia

- Ta co jest z "Wyścigu" no jest dla mnie nieprzystępna, nieintuicyjna, abstrakcyjna i w ogóle nie spasowana z realiami reszty sesji. Mnie sie Gracz pyta, że chce wyprzedzić jakąś brykę albo, że strzela do innej z rkm i co ja mam mu wyskoczyć o jakichś zderzakach, długosciach i zręczności hebli w maszynie? Nie to nie jest dobre rozwiązanie. Byłoby może strawne jakby rozgrywać sam Wyscig jak jakąś plaszówkę osobną czy co. To może i tak, może to by działało. Ale w realiach sesji pod RPG to za grzyba nie działa. W realiach sesji RPG to są metry, segmenty i sekundy a nie jakieś zderzaki. Przyśpieszenie na seg/sek a nie na ZRĘ.


6 - Baza

- Przydałoby się. Próbowałem sam zrobić przy Łowcach ale no poległem w boju. Baza by się przydała myślę wszędzie tam gdzie sesja nie zakłada i nie koncentruje się na sesji - drodze. Wzędzie tam gdzie BG poruszają się dłużej nawet niekoniecznie jak jest to w miejscu ich Pcohodzenia. Ot, są gdzieś dłużej i zaczynają mieć tam jakiś wpływ i bazę właśnie. Ogólnie myślałem o zasadach podobnych do sklejania własnej łajby w "Piratach" no ale można to zrobić na tym etapie tak albo inaczej. I jasne, że fabularnie, zwłaszcza w grze już, można też to rozwinać i efekt byłby podobny. No ale jednak ja wiem po swoich sesjach, że mnie by się przydało takie klarowne zasady budowy bazy i zaplecza BG a wiem, że nie tylko ja lubię tylko takie klimaty.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem