Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-01-2017, 17:40   #13
psionik
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Googol, jesteś rozsądnym gościem, znasz zasady, a zachowujesz się jak dyletant z tym offtopem.
Cytat:
c) manewrów takich jak:
1)powalenie
2)rozbrojenie
3)finta (pięknie się sprawdza w połączeniu z łotrzykowym ukradkiem)
4)wspomaganie innego walczącego
5)walka defensywna
6)pełna obrona
7)zwarcie
8)szarża
9)bycza szarża
Powalenie, rozbrojenie, zwarcie i bycza szarża wymagają atutu żeby nie prowokować ataków okazyjnych i o tym pisałem. Przypomnę, żeby nie toczyć dalszej dyskusji, że mówimy o pierwszo-poziomowych postaciach ograniczonych materiałami do Podręcznika Gracza.
Szarża z racji wymaganego "rozpędu" nie zdarza się częściej niż raz na walkę, z racji dystansu pomiędzy przeciwnikami.
Walka defensywna, czy pełna obrona to nie jest żaden manewr, a finta wymaga akcji standardowej, przez co nie jest w ogóle opłacalna, w szczególności na pierwszych poziomach o jakich rozmawiamy (o wiele lepsza jest np. flanka).
Wiem, że dobrze to wszystko wiesz i nie rozumiem po co ta cała dyskusja, i co próbujesz udowodnić? Że są sytuacje, gdzie używa się szarży częściej?



Nefarius, czy można zamienić chowańca zaklinaczowi na atut, np. ten, który pozwala rzucać zaklęcia bez komponentów materialnych (o ile nie mają wyszczególnionej ceny)?
 
psionik jest offline