Czacha powstał na silniku Mortego - postaci z Planescape: Torment.
Ciekawa, zabawna postać. Oczywiście Czacha ma swoją własną historię, która tłumaczy jego aktualny stan (brak ciała, nie licząc czaszki i oczu), jednak ewidentnie ukłony należą się komuś innemu.
Mruk - gadający irbis, to efekt czytania "Grombelardzkiej legendy" F. W. Kresa.
On to, opisując drobiazgowo koty i ich inność, sprawił, że zachciałem wcielić się w podrzemującego wiecznie, futrzanego zabójcę.
Na podstawie tych dwóch postaci prezentuję dwa główne trendy tworzenia postaci nietypowych - literatura i jej parafraza.
Do innych natchnień można na pewno zaliczyć cechy charakteru, które planuję wyeksponować. Każda postać, która ma być barwna, musi być przerysowana - stąd właśnie stereotypy (np.: nijako prowadzony krasnolud z zasady zawsze jest postacią barwną, prowadzony ciekawie jest perełką sesji).
__________________ Znowu boli (blog)... |