Wątek: Mapy
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-01-2017, 16:10   #17
Autumm
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Da. Nawet więcej, da się wrzucać "fikcyjne" podkłady (takie jak np. wrzucane tu mapy) i je obrabiać jak normalne, po nałożeniu na nie odpowiednich punktów odniesienia. To chyba jest nawet lepszym pomysłem - stworzyć zarys w jakimś programie graficznym, przerobić na obiekt GiS i dodawać tam dane.

Zaletą GiS jest plastyczność - robisz jedną mapę, na którą wrzucasz dowolną ilość elementów, a potem poprawiać/dodawać to nie problem - co innego z mapą, która jest rysunkiem. No i ilość danych, jaką można tak zmieścić, jest nieporównywalna, tak samo jak łatwość manipulacji tym, co się akurat wyświetla.

A QGiS np. używa .svg jako jednego z formatów, ale .png również.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 20-01-2017 o 16:16.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem